Nachtrit! 16 Juni 2012. - MF-ers @ Night '12

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xtra

KTM 1290 SA R
5 mei 2005
74.707
1.900
Er staan al weer diverse mensen te trappelen van ongeduld die graag weer mee willen *D
Nog een week of zes te gaan tot de kortste nachten van dit jaar.
Gezien het weer nu... voorspel ik alvast een warme zomernacht :)

Dit jaar moet de sliert lampjes die ik achter me zie over de Nederlandse wegen/dijkjes nóg een stuk langer zijn dan de vorige keren!

Zaterdag 16 juni 2012 gaat het gebeuren!
De rit start als het begint te schemeren en als mijn planning weer klopt, stoppen we pas met rijden als het weer licht begint te worden *O*

De vorige edities van de nachtritten waren gezien opkomst en de reacties een groot succes *D
Leuke mensen die soms zelfs van erg ver kwamen om mee te rijden :} :}

Nachtrit 9 augustus 2008. MF-ers @night!!
Nachtrit 18 oktober 2008. MF-ers @night: editie 2!!
Nachtrit 20 juni 2009. MF-ers @night part3!! De kortste.....
MFMM @ Night 2010 first edition. 19 juni 2010
MFMN 18 juni 2011 MF Mega Nachtrit. Van Schemer Tot Schemer!
Nachtrit!!!! 25 Juni 2e Poging Op Een Zomerse Nacht

full


Wat is de bedoeling:
Iedereen die nu denkt: LEUK! *O* moet gewoon zorgen dat hij / zij erbij is.
We gaan starten ergens in midden NL, dit vul ik later nog in.

Zo komt het er ongeveer uit te zien, maar ik vind dat de slinger best langer mag :$

Verzamelen rond 21:30 uur
Vertrek rond 22:00 uur.
Ik ga een leuke route maken die onderandere wat dijkjes zal bevatten.
De rit zal op redelijk laag tempo gaan. Iedereen heel weer aan de eindstreep is het doel ;)

We gaan starten 16 juni bij de Mac in Nieuwegein.
Mc Donalds
Ravenswade 1
3439 LD Nieuwegein


Enkel te bereiken via de paralel rijbanen van de A12, hou rekening met de trajectcontroles daar ;)
Er komen mogelijkheden om te tanken onderweg, maar vertrek iig met een volle tank peut.


Verder van belang:
Allemaal je eigen tempo rijden en op elkaar wachten.
Daar zal ik ook rekening mee houden op bepaalde punten, maar het zal rustig en donker zijn, dus makkelijk volgen 8-)
Rijd baksteensgewijs, en hou degene die achter je rijdt zichtbaar in je spiegel. In geval van calamiteiten stopt diegene die zijn achterligger niet meer in de spiegel ziet, en de voorligger stopt als zijn achterligger niet meer in de spiegel zichtbaar is. Let wel op overige verkeer en stop op een veilige plaats.
Ga niet met groot-licht rijden. Je voorgangers zullen daar veel last van hebben.

Een helder vizier is een aanrader :Y

Rijden in het donker is toch nét even wat anders dan met daglicht of kunstlicht.
De route zal deels onverlicht zijn en dat kost simpelweg wat meer inspanning en energie, dus zorg dat je ondanks de rare tijden toch redelijk uitgerust en fit bent.
Belangrijk is om het tempo aan te passen en waar mogelijk het licht van je voorganger te benutten, dus een veilige volgafstand, maar ook niet te veel.

Beginnende rijders en mensen die van rustig rijden houden kunnen het best voorin rijden. Ik zal zelf voorin +- de max. snelheid aanhouden.
Achterin is het tempo behoorlijk hoger.
We gaan elkaar niet inhalen.

Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schades, ellende of wat dan ook..
Iedereen rijdt mee voor eigen risico.
Ik zorg wel samen met wat anderen dat alles zo goed en veilig mogelijk verloopt en dat er meerdere mensen zijn die de route kennen. Laten we er samen voor zorgen dat we allemaal een leuke rit hebben en heel weer thuiskomen.

Zelf wat drinken meenemen is aan te raden, we zullen regelmatig op plekken stoppen waar op dat tijdstip niet meer te koop is :P
Ook dit jaar weer zullen we onderweg stoppen op een afgelegen locatie waar Coonie en MZN (Claudia en René) zullen staan met koffie en dergelijke :}

Belangrijkste is allemaal heelhuids weer thuiskomen na een gezellige rit.
We eindigen zoals altijd weer bij een benzinepomp waar iedereen kan eten, drinken , tanken en zich weer kan voorbereiden op de reis naar huis 8-)

Hoe laat we gaan eindigen? Bereid je maar voor op een terugreis naar huis in daglicht *D *D *D


DeStart.jpg





Lijstje:


Xtra
Plexat
phoentje
madmarv
ndeeka
SwordsDance
Qken
DetoX
Fast'nSweet
Husqy Keess
CorvetteFreak
D00fis
Raymond W
GillettiNo
acey_nl
JeGo
Von Stolk
Lexius
knutsel
Wiserider
thundermaus
honda_mbx80_driver
Little_Bear
MotoFreaky
fastfriend-jr
maatje van fastfriend-jr
Superslurper
1 extra mee met Superslurper
dbw
zxr4life
dks_aa
#21
Fuzy
Zoeffie73
Patrick28
Tino_90
V FRed S
yesman
Blinn
Bomba
The_Dutch_Tickler




8-)




Resultaat: Zeer geslaagd, ik zal hier de foto's en filmpjes samenvatten :)



De gereden Route
full




Post van Detox
Ik heb een paar plaatjes geschoten en een kort filmpje in het bos. (Of waar we ook waren?!?) :9

Chris Prast's Library

De ploatjes

MacDrek N'gein :r
IMG_0542.jpg

Afwerkplek op de Amerongse Berg :o
IMG_0549.jpg

Ff tanken in Achterveld voor iedereen die geen 33 ltr tank heeft :Y
IMG_0552.jpg

Onvermijdelijk dit :/
IMG_0553.jpg

Onze nieuwbakken motorwandelaarster met fan's :W
IMG_0554.jpg

Die vlek op rechts is verantwoordelijk voor het slaaptekort :+
IMG_0559.jpg

De helden van de nacht :j
IMG_0561.jpg

De club van kanslozenarmen :X
IMG_0563.jpg
Ik heb nog een filmpje van het vertrek van Coonie's place.








[afbeelding]

Hier staan ze allemaal.



Filmpje is aan het uploaden!
 
Laatst bewerkt:
Hoorde van andere jaren dat het erg leuk is inderdaad. Helaas zit ik dan ergens tussen de wolken (bestemming is ook geen ramp hoor).

Have fun!
 
*O* Ik schrijf me zel weer in.. en nu gewoon eens een zwoele zomeravond ja? Kan eventueel dan wel achteraan rijden :Y
 
...laatste keren steeds niet in de nacht van zaterdag op zondag...nu wel...en de kids zijn bij hun vader... Klinkt als een plan *D
 
Hiier ook weer storingsdienst :+
Maar als het rustig is/ blijft tzt kan ik gewoon mee.
Een ovb-tje dus :P
 
Beginnende rijders en mensen die van rustig rijden houden kunnen het best voorin rijden. Ik zal zelf voorin +- de max. snelheid aanhouden.
Achterin is het tempo behoorlijk hoger.
We gaan elkaar niet inhalen.
Dit lijkt me onmogelijk, tenzij de onderlinge afstand bij vertrek heel hoog is.
 
Dit lijkt me onmogelijk, tenzij de onderlinge afstand bij vertrek heel hoog is.
Tis echt zo. Achterin moet men harder door oponthoud , stoplichten en weet ik veel wat allemaal meer :P
 
Dit lijkt me onmogelijk, tenzij de onderlinge afstand bij vertrek heel hoog is.

achterin is vaak bijna stilstaan en dan weer hard gasgeven om bij te komen. Voor is het tempo constant.
 
Er gaat al een balletje via FaceBook rollen zie ik.

Delen die link! *D
 
Oei, net werk aangenomen voor 17 Juni...
Hangt er dus vanaf hoe laat ik weer op moet, maar heb er wel zin in :Y

Ah, werken bij Guus Meeuwis... dat is pas laat :Y
Kan ik dus toch uitslapen :)

Schrijf mij maar op dus :Y
 
Laatst bewerkt:
Tis echt zo. Achterin moet men harder door oponthoud , stoplichten en weet ik veel wat allemaal meer :P

achterin is vaak bijna stilstaan en dan weer hard gasgeven om bij te komen. Voor is het tempo constant.

Tot nu toe is mijn ervaring dat het allemaal erg meevalt; weinig verkeerslichten 's nachts en meestal voldoende ruimte om op een normale wijze aan te sluiten. + dat het tempo voorin niet hoog is, maakt het tot een leuke, fijne rit, waarbij je motor niet per definitie schoon blijft. ;)

Edit: Linkie
 
Laatst bewerkt:
Leuk, vond het vorig jaar erg geslaagd. *D
Top dat je het weer organiseert. :)

Zou dolgraag mee willen.... maar vakantie/lang weekend weg. B|

Maar deze rit is zeker een aanrader, en ik wens iedereen heel veel plezier! *O* :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan