Projekt GS500RS

dB-tje

MF veteraan
25 aug 2010
2.061
30
Assen
Vandaag toch maar besloten om een soort van projekt topic te maken voor mijn GS-je.
Ik weet niet of het nou een streetfighter is, maar zo zie ik hem eigenlijk wel ondanks zijn gebrek aan vermogen. Ik heb hem begin vorig seizoen gekocht op 25kw en in beroerde staat.

Hier een foto van:
Toen:
IMG_1260.JPG


En nu:
null_zps65b2d180.jpg



Hieronder een overzicht van alle werkzaamheden:
Na een paar weken op de gs gereden te hebben toch besloten de boel op te knappen, er was een hele lijst met punten die op de verlanglijst stonden of die puur noodzakelijk waren.

Hier eerst alleen de noodzakelijken:
1- Andere pri-as deze was helemaal versleten waardoor het tandwiel bijna rond sloeg.
2- Andere uitlaat deze maakte een erg onaangenaam lawaai
3- Motor af laten stellen, hij bokte vrezelijk en liep verder ook erg slecht.
4- Motor een beurt geven en de carter plug fixen want deze was dol gedraait.

Zo halverwege de zomer van 2011 dus maar begonnen met wat dingen, allereerst heb ik de motor laten afstellen bij motorport assen. Hij liep nu wel beter maar het advies was toch een andere carburateur aan te schaffen.

Hier een paar foto's:
IMG_1279.jpg

IMG_1709.jpg

IMG_1542.JPG

IMG_1544.PNG

IMG_1551.PNG


Nu het hoognodige was gebeurd was het tijd om een paar dingen te verbeteren.
De wensen waren:
1- Nieuwe vering. Ik heb gekozen voor progressieve voorveren van hyperpro.
2- Nieuwe knipperlichten
3- Nieuwe Spiegels
4- kleppendeksel pakking vervangen (behoorlijk lek) en deksel spuiten
5- Nieuwe bandjes BT 090 achter een 140er ipv 130

Hier weer een paar foto's:
IMG_1572.JPG

IMG_1667.jpg

IMG_1370.jpg

image%20(1).jpeg

image.jpeg

Dit was toen het resultaat:
IMG_1676.jpg


Ik was uiteindelijk redelijk tevreden met het resultaat maar aangezien de pri-as nog steeds gedaan moest worden en het frame hier en daar behoorlijk in de vliegroest zat, heb ik afgelopen winter de knoop toch doorgehakt en zijn er nog wat extra plannen op tafel gekomen.
1- Frame + alle kleine delen laten poedercoaten/spuiten.
2- Pri-as vervangen en blok opknappen/spuiten (thnx to rijkwessel)
3- Carbs vervangen (van 25kw naar vol vermogen) en een nieuw kenteken.

Hier een indruk van deze werkzaamheden:
IMG_1766.jpg

IMG_2027.jpg
IMG_2057.jpg

coater.JPG

opknap.JPG

Helaas geen foto van de montage van de pri-as die probeer ik nog even op te zoeken...
IMG_2505.jpg

IMG_2506.jpg


Nu was het dus tijd om de boel weer in elkaar te gaan bouwen gekukkig had ik een hele zooi foto's gemaakt van hoe de gs uit elkaar was gekomen, anders war het nog een flinke uitdaging geworden.

Hier weer een kleine indruk van de klus en het resultaat:
IMG_2507.jpg

IMG_2511.jpg

IMG_2514.jpg

IMG_2516.jpg

IMG_2518.jpg

IMG_2525.jpg

0bd7ebfa.jpg

53b2dcba.jpg

6cb7ed7f.jpg

GS500.jpg


Dit was het resultaat tot een paar week geleden.... toen begon het toch weer te kriebelen :P

Aangezien mijn toerenteller wat kuren begon te vertonen heb ik besloten weer een paar dingen te wijzigen.

1- USD voorvork
2- Digi koso teller
3- Duc stuurkuipje

Deze verbouwing heeft tot nu toe nog de meeste voeten in de aarde, kijk hier voor een simpele How-to.

Hier een kleine impressie tot nu toe. Helaas ben ik nog niet klaar.
foto.jpg

foto%20a.JPG

fotob.JPG

fotoc.JPG

fotof.JPG

foto.JPG


Het wachten is nu op de wiellagers als het goed is komen deze morgen binnen :)
Daarna moet ik kijken wat er nog aan de remklauw moet gebeuren. Ik gebruik het wiel van de gs en de offset van de remschijf is hier anders. ook zal ik nog iets moeten vinden om de teller en het stuurkuipje te bevestigen.
Afwachten dus en binnen kort meer.

De plannen voor de toekomst zijn:
1- Tank en kappen spuiten
2- Ander kontje

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
Greetz Dirk
 
Laatst bewerkt:
Hallo Dirk,

Ik heb ooit in 91 mijn rijbewijs op een gs500e gehaald.
Sindsdien ben ik fan van deze motor,zeker als ik nu zie wat je er allemaal mee hebt gedaan.
Ziet er goed uit, het lijkt me een hoop werk maar ik denk rijdend optimaal genieten van je werk.

Ik blijf je volgen, greetz....
 
Goed topic man, ik volg je ;)

Heb je ook in de OP van het GS topic gezet, vind je vast wel goed :+
 
Laatst bewerkt:
Geweldig leuke fietsjes! Ik rij regelmatig op die van mijn broer, altijd dikke schik omdat ze zo licht zijn best vlot te berijden!
 
Bedankt voor alle leuke reacties.

Ik ben zojuist nog even met de koplamp bezig geweest zodat hij een stukje lager is komen te hangen.
Hier even een foto van op de motor (zonder stuurkuipje).

full
 
Ziet er goed uit :Y. Grappig dat blauwe licht icm die blauwe doppen op de veerpoten :P.
lijkt me eigenlijk wel een mooie combi voor de motor, dat blauw en zwart :P.
 
Ik zie ook een zelfbouwer met een puch blokje hangen :+ !

Ding begint er al prima uit te zien, de voorvork is een grote verbetering en die blauwe doppen icm dat display is idd vet! Misschien dat thema doorvoeren op de hele motor?
 
Haha die minibike is zeker een leuk ding. Een maatje van mij heeft daar wedstrijden mee gereden en dat ding loopt echt akelig hard. Vol gas is een wheelie ongeacht de snelheid.

Verder bedankt voor de reacties. Het is misschien idd wel een leuk idee dat blauw/zwart maar om nou het frame weer opnieuw te laten coaten... :-/ haha eerst maar eens kijken naar andere kleuren op tank en kappen.
 
heb precies zo'n gs gehad, zelfde kleurstelling ed... nooit weg moeten doen, prachtige gooi en smijtfiets.. hoog fun-gehalte.

waarom frame trouwens niet een ander kleurtje gecoat? zo blijft ie natuurlijk wel meer origineel maargoed, als je dan toch bezig bent..

gr.
 
Vanmiddag de wiellagers binnen gekregen hij staat dus eindelijk wee op zijn wielen.
Ik moet alleen vanavond nog even de offset bussen op maat maken, het wiel zit nu iets uit het midden. Daarna kan ik beginnen de remklauw pas te maken.
Hier even een foto van achter het huis:
528749_285923284830679_100002390300050_597193_331263344_n.jpg
 
Thnx mensen. ben er zelf ook erg blij mee.
Vanavond zijn de offset bussen aangepast, het wiel staat nu perfect dus ik kan beginnen met het aanpassen van de remklauw. Als dit klaar is kan ik weer rijden :D en beginnen aan de montage van het stuurkuipje.
 
Schiet eens heul gauw op met die remklauw van je :(





Just kiddin' :+. Mooi dat het spoedig verloopt, ik zie je de volgende meeting wellicht wel ;) tot dan blijf ik wel op je foto's kwijlen :9~
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe week, nieuwe kansen.
Deze week proberen mijn voorrem te monteren.
Ik heb echter één probleempje (uitdaging). De offset van de remschijf scheelt 5mm tov de originele rs schijf.
Ik moet dus het montage vlak van de remklauw 5 mm af frezen kwa dikte is dit geen probleem.

Hier een fototje van de klauw:

Zoals je ziet zijn de montage vlakken van de klauw nu iets verhoogd (3.5mm) er gaat dus maar 1.5 mm van de klauw zelf af.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan