GS500 Topic Goes To Luxemburg 20-21-22 Juli

diekooi

MF veteraan
In memoriam
29 mrt 2008
15.479
3
:W GS500-rijders
Het land van:
- Weinig verkeer
- Goedkope benzine
- Strak en schoon asfalt
- Prachtige bochten in overvloed​


Wanneer gaan we? 20 t/m 22 Juli

- Vrijdagochtend over de binnenwegen naar Luxemburg toe vanuit het zuiden des lands; *O*
- Zaterdag een rondrit in Luxemburg :]
- Zondag weer binnendoor terug naar Nederland. -O-

Verblijf:
Als je heel ver moet rijden om al naar het beginpunt toe te komen, is het aan te raden om donderdagavond te gaan overnachten in het stayokay hostel in Maastricht. Hier zal ik zelf donderdagavond ook al verblijven.

in luxemburg verblijven we in een Youthhostel. alleen nog even kijken welke :Y

bij de hostels is ontbijt incl. net zoals een lakenset.

Eventueel wat eten en drinken voor onderweg (we zullen ook stoppen bij restaurantjes en cafés onderweg), geld en de gebruikelijke documenten.

Avondeten regelen we daar ter plekke.

Vertrekplaats en tijd:
en voor vrijdag word de start bij stayokay maastricht beetje zinloos om naar het centrum te rijden terwijl we al langs de rand overnachten :Y

Maasboulevard 101
6211 JW Maastricht

google maps link

Verzamelen doen we om 10 uur zodat we eerst nog even rustig een bakkie kunnen doen, vertrekken doen we om 10.30 uur!!




Meenemen
-paspoort/id
-pinpas/contant geld
-regenpak om in je tas te houden.
-kleding s avonds
-handdoek
-ondergoed
-Kettingvet
-Telefoon(oplader)
-Extra oordopjes, voor het geval je ze kwijt raakt
-slaapzak mag thuisblijven.

van te voren regelen.
-reisverzekering
evt. anwb europa service


Kosten
hostel in maastricht.
€33


hostel in luxembrug
€43 :Y
vrijdag-zaterdag in Echternach
zaterdag-zondag in Wiltz


!!! Aanmelden voor 3 Juni !!!
Daarna worden de hostels vastgelegd. dus aangemeld is aangemeld :Y en wie daarna er nog bijkomt moet hopen dat het hostel nog plek over heeft :Y

Hier Aanmelden


days.png






Natuurlijk zijn er zoals altijd een aantal dingen die goed geregeld moeten zijn.

Daarom zijn de volgende afspraken van toepassing op "GS500 Topic Goes To Luxemburg":



• De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er word niet ingehaald. Weet wie er voor je rijd maar ook wie er achter je rijd, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Op deze manier raken we niemand kwijt.
• Houd je zoveel mogelijk aan de maximum snelheid. Ga niet jagen om de rijder voor je bij te sloffen want dat betekend dat de rijder achter je nóg harder moet en daarachter... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
• Laat je niet verleiden de bocht nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je, rij je eigen snelheid
• Rijd baksteensgewijs
• Iedereen die meerijdt in deze toerrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van MF :W

Aansprakelijkheid bij "GS500 Topic Goes To Luxemburg":
Initiatoren aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor ongevallen en/of gebeurtenissen waarbij personen en/of voorwerpen zijn betrokken, zowel van deelnemers als derden. Elke deelnemer(-ster) rijdt geheel voor eigen risico en verantwoordelijkheid en dient tenminste WA-verzekerd te zijn (dit geldt voor zowel de persoon als de motor). Door uw inschrijving verklaart u nimmer de initiatoren aansprakelijk te zullen stellen voor handelingen door derden en/of schade voor, tijdens of na "GS500 Topic Goes To Luxemburg".




even een stuk van -dré- gekopieerd aangezien hij het al eerder georganiseerd heeft :}
 
Laatst bewerkt:
Zin in *O*


Eerste keer dat ik op de motor voor een weekend weg ga, heb dan liever even een bed al klaar staan als ik aankom :X

Daarnaast zal ik een tent en dergelijke aan moeten schaffen en daar heb ik op het moment het geld niet voor. Verwacht ook niet om het tegen die tijd wel te hebben :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga mee onder voorbehoud. Hotel of camping weet ik nog niet, wel dat ik vrijdagochtend vertrek richting vrijthof vanaf Hilversum. Als iemand mee wil rijden kan dat, ik zak vanaf Hilversum in principe de hele A2 af maar mocht iemand het leuk vinden kan ik ook wel op de A27 beginnen. Ritje duurt iets minder dan 2,5 uur inclusief een pauze. Ik heb eigen navigatie en rijd graag achteraan. Ik neem misschien een vrouwelijke bijrijder mee en ben misschien de donderdag ervoor al in Valkenburg.
Ik ben al 2x eerder mee geweest, vond het jammer dat ik er de andere keren niet bij kon zijn maar het kwam er gewoon niet van. Dit jaar ga ik ervoor :P

vdzp01.jpg


Plaatje uit 2009, was in principe mooi weer al waren er wel een paar keiharde hoosbuien. 2010 was slechter maar toen gingen we ook eerder volgens mij.

Wie gaat de routes doen? Ik heb ze nog van 2009 en 2010, ik vond de heen en terugrit van 2009 erg mooi voor zover ik mij kan herinneren. Rondrit van 2010 was ook gaaf.
 
Laatst bewerkt:
Wie gaat de routes doen? Ik heb ze nog van 2009 en 2010, ik vond de heen en terugrit van 2009 erg mooi voor zover ik mij kan herinneren. Rondrit van 2010 was ook gaaf.
als je de routes kan mailen ter inspiratie :9~
 
Hoe zit Luxemburg trouwens qua uitlaten/geluid? Mijn uitlaat heeft geen e-keur :')
Goeie :P. Ik heb wel een dB-killer, maar ik moet nog even een borgveer + borgveertang fixen :Y

Ik weet nog niet of ik hotel of tent neem, ik ben even aan het rondkijken wat dat allemaal gaat kosten, want het is natuurlijk wel het leukst om dan ook het kampeergevoel te krijgen :+

/edit: Aangemeld :Y. Wil graag fris beginnen ook al is het maar 2 uurtjes rijden, dus ik ben er de 19e ook al :Y
 
Laatst bewerkt:
Top *O*

Wil er overigens nog wel een andere uitlaat op, wil wel eens richting Duitsland.. Maar ja, kan het geld maar 1 keer uitgeven :+

Als je niet als een volslagen malloot rijdt zul je er ook niet veel problemen van hebben in Duitsland. Of ze moeten er echt al op staan te controleren (wil wel eens gebeuren op de motor-walhalla-plekken).




Bedenk me net dat beer dan weer naar haar roots gaat:

Foto-LLKDY8WO.jpg


:+
 
Ik denk dat ik voor het hotel ga, is me qua aanschaf toch ff wat te prijzig. Zou tent, slaapzak, matje oid enz moeten kopen.

Mij kan het trouwens geen zak schelen of ik met iemand anders op 1 kamer zit, zolang ik maar niet bij diegene in bed hoef :P.

Ik las trouwens net in de Motoport-tijdschrift een stukje over reizen, en kwam ik een punt tegen die ik hier nog niet heb gezien: reisverzekering.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me dat het 1 bed pp is in die kamers :+

Ik heb een doorlopende reisverzekering, zit bij mn zorgverzekering in *D
 
Ik denk dat ik voor het hotel ga, is me qua aanschaf toch ff wat te prijzig. Zou tent, slaapzak, matje oid enz moeten kopen.

Mij kan het trouwens geen zak schelen of ik met iemand anders op 1 kamer zit, zolang ik maar niet bij diegene in bed hoef :P.

Ik las trouwens net in de Motoport-tijdschrift een stukje over reizen, en kwam ik een punt tegen die ik hier nog niet heb gezien: reisverzekering.
oja _O- heb via mijn ouders een reisverzekering van unive en zolang in binnen de 90 dagen blijf, kan ik die gebruiken :Y dacht iets van 2-3 euro per maand.

en als je motor WA+ verzekerd heb is afslepen buitenland inbegrepen :}

en ANWB Europa service kan van pas komen.

en contant geld om de rest om te kopen :Y (vonkje voor mijn accu in Frankrijk 180 euro :X )
 
Geen idee of dat bij mijn ziekteverzekering in zit, moet ik even informeren.
Heb ook geen ANWB iets, toch maar een keer afsluiten.P
@Tankiej: haha ja lijkt me ook hoor :
 
ANWB service afgesloten :Y. Alleen nog informeren voor die reisverzekering, maar zorgverzekering loopt via mijn ouders dus ff navragen :Y.

Het geniale brein hier (:+) kwam erachter dat Camping In Den Hof in deze periode dicht zit, dus diekooi is opzoek naar alternatieven :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik zou best wel in 1 dag naar Maastricht (of ergens daar in de buurt) kunnen rijden, daar overnachten en dan vanaf daar naar Luxemburg :)
 
Dat was sowieso de bedoeling toch voor de camping/hotel in de buurt van Maastricht? _O-
:Y

maar gaan we dan ergens op een camping zitten of in een hostel aan de bar ouwehoeren

in een hostel trek jeje kleren aan en schuift aan bij het ontbijt. en op de camping moetje eerst achter broodjes aan en daarna de tent enz. nog inpakken :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan