#34 Kevin Schwantz

Valt me op dat KS in veel interviews met de huidige top als voorbeeld genoemd wordt.
Jammer dat dit allemaal 'voor mijn tijd' was maar gelukkig heeft de huidige generatie weer enorm mooie videobeelden, compenseert enigszins.
 
Valt me op dat KS in veel interviews met de huidige top als voorbeeld genoemd wordt.
Jammer dat dit allemaal 'voor mijn tijd' was maar gelukkig heeft de huidige generatie weer enorm mooie videobeelden, compenseert enigszins.

Kevin was / is een enorme vechter op de baan. Wist met minder materiaal toch vooraan mee te rijden. En buiten dat was en is hij in de paddock altijd vriendelijk voor iedereen geweest. Altijd tijd voor zijn fans. En nu nog steeds heel erg betrokken. Ook naar de huidige coureurs toe. Hij is eigenlijk nooit uit de paddock weg geweest.
 
Als Kevin iets zadelvaster was geweest en ook eens genoegen nam met tweede of derde plaatsen had hij wellicht meer titels gewonnen.
:^

Of met een ander merk,enne KS was niet beter van VR....misschien wel net zo goed maar dit zullen wij nooit weten.
KS was een geweldige rijder met een veeellllllllll fans, vooral in Nederland :Y
 
@#34 klopt idd, geheel andere tijd, super gevuld veld met meer talenten dan er nu motogp motoren zijn.

Nou nou nou,enige nuance is hier wel op z'n plaats. ;)




alleen al omdat er toen nog vaker een echte kopgroep was en niet eentje voorop met 2 man erachter aan.

Als ik m'n ouders vraag waren de winters vroeger strenger,de zomers kwam geen eind aan..
Men heeft de neiging om vroegah nogal te romantiseren,ik ken ook verhalen dat nummer 2 al op 1 ronde stond.
 
Ik ben zelf van bouwjaar '93, het jaar dat Schwantz kampioen werd. 8-) Heb het Schwantz tijdperk dus ook niet bewust meegemaakt helaas. Gelukkig is Internet wel ooit uitgevonden, wat mij de mogelijkheid gaf een hele hoop races, zo niet hele seizoenen, te downloaden uit de jaren '80 en '90. En die ga ik deze winter, nu het huidige raceseizoen toch voorbij is, eens lekker allemaal bekijken. Heb er nu al zin in, weet zeker dat het genieten wordt! :9~
 
@rudi, nja kevin was wel een beetje de dood of de gladiolen dat klopt. Maar dat is toch wat we graag zien, net ff later remmen, net ff later insturen. En soms lukt dat en soms niet, afstoffen opstappen, wonden likken en maar weer door.

Triest genoeg hebben we met marco gezien dat dat ook een duistere kant heeft. Maar iedere coureur weet dat dat risico er is. Nu misschien wel meer als ooit
 
@#34 klopt idd, geheel andere tijd, super gevuld veld met meer talenten dan er nu motogp motoren zijn. Wie zie je tegenwoordig nog in de warm up lap crashen omdat ie wheelies aant trekken is voor het publiek ( een zekere heer randy m. )

KS is altijd een voorbeeld/idool geweest van VR. Maar vroeger kon je op een inferieure bike gewoon meeknokken als je "ballen" maar groot genoeg waren ( kijk een boet van dulmen). Het amerikaanse era was een mooi era met aan elkaar gewaagde janks. En ik heb ervan genoten, alleen al omdat er toen nog vaker een echte kopgroep was en niet eentje voorop met 2 man erachter aan.

In die tijd streden ze inderdaad vaker met meer dan 2 man om de 1ste plek. En dat kon ook makkelijker met een startveld van 30 motoren. En omdat de belangen minder groot waren, kon je ook als priveteam mee doen en zelfs als prive rijder een GP winnen. Dat kan helaas al lang niet meer. Zie www.jumpingjack.nl
 
Ik ben zelf van bouwjaar '93, het jaar dat Schwantz kampioen werd. 8-) Heb het Schwantz tijdperk dus ook niet bewust meegemaakt helaas. Gelukkig is Internet wel ooit uitgevonden, wat mij de mogelijkheid gaf een hele hoop races, zo niet hele seizoenen, te downloaden uit de jaren '80 en '90. En die ga ik deze winter, nu het huidige raceseizoen toch voorbij is, eens lekker allemaal bekijken. Heb er nu al zin in, weet zeker dat het genieten wordt! :9~~

Dat is nog eens een mooi vooruitzicht. Je gaat deze winter meer spanning beleven dan tijdens de gemiddelde MotoGP van tegenwoordig ;) :)
 
Nja wat is nuanceren, jullie weten wat ik bedoel. Het was aan het begin van de race in de jaren 85 tot 95 niet bij het begin te zeggen dat als die en die niet uitviel dat ie wel zou winnen. Dat is nu ( de coureur niet afrekenend daarop) vaak wel zo.

En niet vergeten dat kevin jaren het ronderecord op het oude circuit van Assen heeft gehad, tot ver na zijn stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Nja wat is nuanceren, jullie weten wat ik bedoel. Het was aan het begin van de race in de jaren 85 tot 95 niet bij het begin te zeggen dat als die en die niet uitviel dat ie wel zou winnen. Dat is nu ( de coureur niet afrekenend daarop) vaak wel zo.

Dat is nu helaas wel vaak zo,klopt
 
Nja wat is nuanceren, jullie weten wat ik bedoel. Het was aan het begin van de race in de jaren 85 tot 95 niet bij het begin te zeggen dat als die en die niet uitviel dat ie wel zou winnen. Dat is nu ( de coureur niet afrekenend daarop) vaak wel zo.

En niet vergeten dat kevin jaren het ronderecord op het oude circuit van Assen heeft gehad, tot ver na zijn stoppen.

Ik begrijp volkomen wat je bedoelt. En als je dit niet begrijpt, dan heb je pech :)
 
Laatst bewerkt:
Jezus jongens, het is het rossi of lorenzo topic niet. Dit houdt ik niet bij allemaal zo snel :D

_O-

Eindelijk leven in dit topic! Welke oud-coureur uit die tijd kan zeggen dat er anno 2011 nog een topic over hem bestaat. En er zit nog snelheid in ook nu :}
 
_O-

Eindelijk leven in dit topic! Welke oud-coureur uit die tijd kan zeggen dat er anno 2011 nog een topic over hem bestaat. En er zit nog snelheid in ook nu :}
Omdat het winter is en niemand nu wat te doen heeft! :+

Edit: Zou eigenlijk wel weer tijd worden voor een winterspel hier op dit gedeelte van het forum! Iemand een idee? *O*
 
Laatst bewerkt:
Omdat het winter is en niemand nu wat te doen heeft! :+

Edit: Zou eigenlijk wel weer tijd worden voor een winterspel hier op dit gedeelte van het forum! Iemand een idee? *O*

:Y

Het topic dat jij vorig jaar geopend hebt, weer reanimeren :)
 
Omdat het winter is en niemand nu wat te doen heeft! :+

Edit: Zou eigenlijk wel weer tijd worden voor een winterspel hier op dit gedeelte van het forum! Iemand een idee? *O*

welk jaar droeg Kevin deze helm :+

b147b5691af72ceb693d69c0d818870b


welke coureur reed met dit startnummer, reed zijn eerste wedstrijd op een vreemd circuit POLE, scoorde 6 podiums uit 12 wedstrijden, waarvan 2 overwinningen O-)

kleine hint: zijn zoon heet Kevin :+
 
Laatst bewerkt:
:^

Of met een ander merk,enne KS was niet beter van VR....misschien wel net zo goed maar dit zullen wij nooit weten.
KS was een geweldige rijder met een veeellllllllll fans, vooral in Nederland :Y

kijk eens die delen over 1191 die ik heb gepost, daar zag ( eehh hoorde) je ook in duitsland en engeland een explosie van gejuich als KS Wayne Rainey inhaalde, hij was dus ook buiten NL erg bejubeld.
 
Nou nou nou,enige nuance is hier wel op z'n plaats. ;)Als ik m'n ouders vraag waren de winters vroeger strenger,de zomers kwam geen eind aan..
Men heeft de neiging om vroegah nogal te romantiseren,ik ken ook verhalen dat nummer 2 al op 1 ronde stond.

idd. kijk maar bij de tijden op motogp.com, regelmatig tientallen seconden voorsprong op nummer 2. :Y
 
In die tijd streden ze inderdaad vaker met meer dan 2 man om de 1ste plek. En dat kon ook makkelijker met een startveld van 30 motoren. En omdat de belangen minder groot waren, kon je ook als priveteam mee doen en zelfs als prive rijder een GP winnen. Dat kan helaas al lang niet meer. Zie www.jumpingjack.nl

Dat was in de tijd van KS ook al niet meer aan de orde
 
Terug
Bovenaan Onderaan