Attack of the Sharp Dressed Z13/6

Status
Niet open voor verdere reacties.

gixxerron

MF veteraan
10 nov 2002
12.232
0
amersfoort
Knoop doorgehakt en vandaag nieuw proj opgehaald ,goed gesprek gehad van met een liefhebber van oude motoren ,deze had hij 9 jaar in bezit!

Vind de 6 cil in lijn altijd al klinken en vooral de kawasaki's watercooler erg imposant om te zien ,deze had ook nog het mooie vierkantige type tank er op waar 27 ltr in kan ..
Motor had 1,5 niet gelopen ,maar hij had de carb laten schoon maken en nog wat onderhoud gedaan ,druk op de knop en mooi lopen !
Toen ie eindelijk op themperatuur was kon ik eens aan het gas draaien ,Kippevel zeer vel oppakken steeds weer! rookte niet en alles werkte naar behoren!
Denk dat ik een goede inverstering gedaan heb !

Bedoeling is strippen ,geheel nieuw subframe lassen wat ik iets hoger plaats zodat ik de cardan weer in org positie kan zetten ,carcan krijgt eeen brace ,6 into 1 met korte Racefit voor het janken ,UPSD met 17'' ,achterwiel is al profecioneel verbreed voor 180 band dus die kosten heb ik niet , front nummerplaat met licht er in ,ander type Kawa kont en iets korter zadel alle Z1-R,verder nieuwe K$N's met dyno kitje, org tellerpartij ga ik zekers terug zetten!
Blok helemaal kaal maken er wordt zwart gespoten ,met alle deksel in de je raad het al ,Wrinkle ,hydrolische koppeling moet er ook zeker op komen..

Rest verzin ik wel terwijl ik aan het bouwen ben *O*

Waarom een Kawa Z 1300 >




En toen stond de 300 kg schoon aan de haak in eens in de tuin :z




full
 
wooooooaaaaaaahhhhhhh, VET!!!!!!!!

stond als kleine jonge (jaartje of 5 denk ik) op het voetbal veld en mijn over buurjongen reed z1300,
zee groen en helemaal racie gemaakt, open korte uitlaatjes.........altyd in lawson full leather suit replica helm enz. (dan weet je het wel).........voetbal veld lag aan het eind van een 3 kilometer lange weg het dorp in dus heb als kleine jongen altyd een slechte concentratie gehad (volgens trainer!!:? )

die jongen trok dat ding helemaal over zn strot op die 3 km, pffffff.......kippevel!!!!!!!!!!

those were the days!!!!!!!!! :9~ :9~ :9~ :9~ :Y :Y :Y :Y :Y

ik ben gekluisterd, meer meer meer *D

VET COOL, en HEEEELE vette planne :Y , i like very much!!

have fun, lexie *O*
 
TOP RON !

Leuk dat je deze uitdaging aangaat. Zijn niet veel specials helaas.
Jan uit Leiden van jou fiets ken ik ook uiteraard ook. :Y

We leren elkaar nog wel kennen; als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Ik ben al 28 jaar met Z1300's bezig. :]

PS; de racer uit het filmpje is ook een bekende van me ;)
 
Laatst bewerkt:
TOP RON !

Leuk dat je deze uitdaging aangaat. Zijn niet veel specials helaas.
Jan uit Leiden van jou fiets ken ik ook uiteraard ook. :Y

We leren elkaar nog wel kennen; als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Ik ben al 28 jaar met Z1300's bezig. :]

PS; de racer uit het filmpje is ook een bekende van me ;)


kijk dat zijn goede conecties, die racer loopt als een speer!!!!!!!!!! :Y
 
Racer :? ,eerder een opgevoerde vrachtwagen _O- ,maar wel
een leuk idee om er een sportieve truck van te maken :Y
 
Racer :? ,eerder een opgevoerde vrachtwagen _O- ,maar wel
een leuk idee om er een sportieve truck van te maken :Y

Uiterlijk van een truck die klinkt als een Ferrari..... :Y


Hij reed wel op kop met de snelste tijd van deze groep met 50 à 60 "lichtgewichten"......
Deze 1300 is dan ook voor vele duizenden euro's getuned. :9
 
Uiterlijk van een truck die klinkt als een Ferrari..... :Y


Hij reed wel op kop met de snelste tijd van deze groep met 50 à 60 "lichtgewichten"......
Deze 1300 is dan ook voor vele duizenden euro's getuned. :9

Mooi klinken doet het wel *O* ,de rest van het veld waren ook truck,s alleen iets lichtere varianten,soort van bestelbusjes :+ ,maar is wel indrukwekkend als je zo snel rondgaat met dat gewicht :Y
 
Laatst bewerkt:
wooooooaaaaaaahhhhhhh, VET!!!!!!!!

stond als kleine jonge (jaartje of 5 denk ik) op het voetbal veld en mijn over buurjongen reed z1300,
zee groen en helemaal racie gemaakt, open korte uitlaatjes.........altyd in lawson full leather suit replica helm enz. (dan weet je het wel).........voetbal veld lag aan het eind van een 3 kilometer lange weg het dorp in dus heb als kleine jongen altyd een slechte concentratie gehad (volgens trainer!!:? )

die jongen trok dat ding helemaal over zn strot op die 3 km, pffffff.......kippevel!!!!!!!!!!

those were the days!!!!!!!!! :9~ :9~ :9~ :9~ :Y :Y :Y :Y :Y

ik ben gekluisterd, meer meer meer *D

VET COOL, en HEEEELE vette planne :Y , i like very much!!

have fun, lexie *O*
Klinkt me bekend in de oren ,want mijn grotere neef had vroeger een Z 1300 ,en dat was toen wel heel bijzonder :}

Ik ga er wat moois van proberen te maken Lex *O*
 
TOP RON !

Leuk dat je deze uitdaging aangaat. Zijn niet veel specials helaas.
Jan uit Leiden van jou fiets ken ik ook uiteraard ook. :Y

We leren elkaar nog wel kennen; als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Ik ben al 28 jaar met Z1300's bezig. :]

PS; de racer uit het filmpje is ook een bekende van me ;)
Super ,ik zal best wel eens hulp nodig hebben ,heb alle boeken van de club en een dikke service manual mee gekregen van Jan ,Jan zit btw sinds gister in me topic op Xtremebikez als je hem wilt spreken ;)
 
Thx Heren medebouwers , ;) thx voor de positieve reacties en heb ik wel nodig ,pff alles nu keer 6 :z


Nou laat ik dan maar gelijk de eerste update doen ,wil er eerst mee gaan rijden ,dus blok grote beurt geven ,olie filter bougies etc etc

Maar eerst moet er van de 6 Jama bochten die nog in topconditie zijn een gave 6 into one gemaakt worden ,bochten diameter zijn nu waar er drie bij elkaar komen 44 mm ,daar worden ze beide gekut en worden ze 50 mm ,links gaat straks met een flauwe bocht rechtsaf en sluit aan op de andere pijp ,daarop komt dan een korte Vance % Hynes die ik nog heb liggen

Later moet dat een ronde Racefit worden .. hij moet janken straks als ik hem mee neem naar Wolvega in september 8-)

Na alle moeren en klemmen van de radiateur gister in gespoten te hebben met kruip,ging alles simpel los

Bochten en stuk pijp 50 en 60 mm zijn al geregeld via me maat Marco





Het juiste voorbeeld had ik al een paar weken terug gevonden ,kopietje maken dan maar

full
 
Waarschijnlijk overbodig te melden maar let met (ver)lassen op plaatsing van je middenbok ! tenzij je die niet meer monteert natuurlijk..... :z
 
heb bij mij de kont ook verhoogd en het zadel korter gemaak, dit ging dus ook gepaart met een ander subframe.............lekker gelukt al zeg ik het zelf. ga het frame knal metallic rood spuiten denk ik alla cb1100r maar dan wat moderner, komt witte lak set op met zwarte baan tenminste zoals de zaken er nu voorstaan ook bij mij een plaat met verlichting, digitale km teller en originele toerenteller ernaast.........kom net terug van mn maatje zn motorzaak en zegt, waarom zetten we niet 2x het injectie setje van een k75 erop..............word vervolgd!!! :P


full
 
Nondeju Ron dit projectje ga ik eens volgen , ombouw van een dinosaurus naar........................Renpaard?

HEELVEEL succes

GREETZ
 
Herinner me nog de kop van een artikel in een motorblad(moto73?) toen ie net uitkwam: "Mastodontus Giganticus Enormus" en dat was toen precies de spijker op zn kop! Geweldig apparaat. Good luck. *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan