Honda CB Seven Fifty rijders (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul4all

MF veteraan
14 jul 2009
12.099
390
Achterhook
En jawel,na amper 2 jaar(tussen deel 1 en 2 zat 7 jaar :') ) is het weer tijd voor deel 3
Hier kunnen we lekker verder praten en ideeën uitwisselen.

Even wat informatie over deze fijne,stoere naked

De Honda CB750 is een motorfiets die in verschillende modellen werd gebouwd tussen 1969 en 2003
In 1969 was dit de eerste viercilinder motorfiets die grootschalig in serie werd gefabriceerd. Het model Dream CB 750 Four werd op 25 oktober 1968 op de 15e Tokyo Motor Show gepresenteerd.

De komst van de CB 750 deed de motorfietsmarkt op zijn grondvesten schudden, en wordt door velen rechtstreeks verantwoordelijk geacht voor de teloorgang van grote delen van de Europese motorfietsindustrie. Van het merk Triumph is bekend dat na afloop van een vergadering van de raad van bestuur iemand terloops opmerkte: "They're building a four cilinder, you know". Hierop werd de vergadering onmiddellijk hervat en men besloot tot het in productie nemen van de de Triumph Trident en BSA Rocket 3 drieclinders, die de beide merken echter niet meer konden redden. Kawasaki moest terug naar de tekentafels omdat hun eigen geplande 750 cc viercilinder niet meer de geplande impact zou hebben en zij besloten tot het uitbrengen van de Kawasaki Z 1 900, die echter pas eind 1972 werd gepresenteerd. Ook Laverda, Moto Guzzi en Ducati kregen behoorlijke klappen. Alleen BMW kwam de "CB 750-hausse" redelijk ongeschonden door, mede door een vaste klantenkring en een sterk imago op het gebied van betrouwbaarheid.

Toch bleek de Honda CB 750 (vaak tegen de verwachting in) een betrouwbare motor, die zowel toeristisch, in wedstrijden en als zijspan-trekker inzetbaar was. De machine bood ook accessoires die eind jaren zestig nog geen gemeengoed waren, zoals een startmotor, richtingaanwijzers en een hydraulisch bediende remschijf.

De CB 750 bleef vrijwel ongewijzigd in productie tot hij in 1991 werd opgevolgd door de Honda CB 750 F2 Seven Fifty. Intussen waren enkele bijzondere uitvoeringen verschenen, zoals de CB 750 Hondamatic met automatische versnellingsbak in 1976 en de wat sportievere modellen F1 (1975) en F2 (1977) en een custom, de CB 750 C uit 1981.

De Honda CB 750 werd aan het einde van de twintigste eeuw door motorjournalisten wereldwijd gekozen tot "Motorfiets van de Eeuw". Mike Hailwood, door zijn racesuccessen deels verantwoordelijk voor het succes van Honda, werd overigens "Motorcoureur van de Eeuw".

250px-Honda_CB_750_k1.jpg

Honda CB750four 1969

250px-1975_Honda_CB750F_Supersport_2.jpg

Honda CB750F1 1975

250px-Cb750_four_K7.jpg

Honda CB750K7 1977

4228_0_1_2_cb%20750%20sevenfifty_Image%20credits%20-%20Steve%20McLaren.jpg

Honda CB750 Seven Fifty 1991

Bron.Wikipedia


Dit is het eerste deel gestart in Oktober 2003 door PK
Wie o wie rijdt er CB Seven-fifty?

Dit is deel 2 gestart in Augustus 2010 door mijzelf
Honda CB Seven Fifty rijders (deel 2)

De rijders :} *O*
full
*O*


Paul4all :W

full


Paprikapoeder
:W

motor3.jpg



a4 :W

full



Koeno :W

26304711.jpg



slijpsteen
:W
Ja,ook dit kan met de Seven Fifty

full



Rimconator
:W

full



bierelier
:W
Bijna klokje rond :}

_MG_1541cc-border.jpg



Dirtbag :W

full




ArjanAnimal
:W

full



OhShit :W
Nighthawk,de Amerikaanse Sevenfifty

minip1000791.jpg



erikamsterdam :W

full




phm :W

full


Blackened :W
Unieke kleur

full


kermit de hond :W

full


MaTra :W

DSC01474.JPG



Bernez :W

sf_ber10.jpg



rensoo :W

full


Cindy :W
Heeft er zelfs 2
Seven Fifty
FiftySeven3.jpg


En Nighthawk
MotorCindy6.jpg


Gerran :W

IMG_1299.JPG


Donkeyman
:W

full



full



Matt Mobylette
:W

IMG_2722.jpg


Gompieman :W

14514856175_ac99799629_c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou, laat ik goed beginnen. Morgen staat een rit naar familie in Noord Jutland op de planning. Ik hoop dat het weer een beetje mee gaat zitten, maar met de motivatie kan het niet beter. Ik kijk onderweg lekker hoe het gaat, wellicht dat ik halverwege -Noord Duitsland/Zuid Denemarken- een hotelletje pak. Geeft me ook wat de ruimte om de "kronkelwegen" functie van de TomTom App uit te buiten.
De olie is vers, de tank en de banden gevuld, de ketting gesmeerd, de tassen gepakt en nu maar hopen dat ik niets vergeten ben...
 
Dank!

Ik zie dat ik ook een wat recentere foto heb, maar er zullen er na deze week nog wel wat meer volgen... :]
Photo%2029-08-12%2015%2049%2046.jpg
 
Laatst bewerkt:
Behalve dat ik de fiets van Wouterpozor gekocht heb vorig jaar mei alweer. Er staat inmiddels 60K op de klok, ruim 2x zoveel als de 28,5 waarmee ik hem kocht.
 
:W

zal mijn CB-foto ook eens updaten, er is toch al weer wat veranderd aan het uiterlijk













bij zijn baasje ook maar da's gewoon ouderdom :P
 
Die van mij mag eruit, die is al een tijdje geleden verbouwd en verkocht :)

(heb nog wat onderdelen liggen btw, nieuwe wiellagers en wat kapjes oa voor eventuele geintresseerde!!)
 
M.A.G rit naar Brussel
Zijn er nog mensen van hier die a.s zaterdag naar Brussel gaan voor demonstratie APK voor motoren
Ik ben er in ieder geval bij
 
Nieuw topic!!! *O*

Zal ook nog eens wat updaten!

Afgelopen weken veel aan de sevenfifty gedaan

* balhoofdlagers vervangen
* koppelingvervangen
* uitlaat schoongemaakt, roest weggewerkt
* tim hogde methode op de uitlaat los gelaten
* nieuw voorbandje bt023
* rempomp + remklauwen gereviseerd + rvs remleidingen gemonteerd


Inmiddels zo'n 2000km gereden met de motor, ben er erg tevreden over. Alleen merk ik dat hij niet helemaal vloeiend loopt. Binnenkort carburateurs eens reinigen en synchroniseren en in de winter een beurt(luchtfilter, bougie's, olie + filter)


Paar mooie fotos gemaakt net:

IMG_2732.jpg

IMG_2711.jpg


Stuur van een Bandit, nieuwe spiegels + stuureindjes:
IMG_2721.jpg

IMG_2720.jpg



Remschijven goud gespoten, remklauwen gereviseerd, rvs remleidingen + nieuw BT023 bandje.

IMG_2730.jpg










Deze mag in de openingspost:
IMG_2722.jpg



Heeft iemand ervaring met het synchroniseren van de sevenfifty??
 
Je bent goed bezig, moet zelf ook aan de bak deze winter. :o

Eerst lijstje maken van de rep/werkzaamheden die nodig zijn :Y

------------------------------------------------------------------------

.~
Nieuw topic!!! *O*

Zal ook nog eens wat updaten!

Afgelopen weken veel aan de sevenfifty gedaan

* balhoofdlagers vervangen
* koppelingvervangen
* uitlaat schoongemaakt, roest weggewerkt
* tim hogde methode op de uitlaat los gelaten
* nieuw voorbandje bt023
* rempomp + remklauwen gereviseerd + rvs remleidingen gemonteerd


Inmiddels zo'n 2000km gereden met de motor, ben er erg tevreden over. Alleen merk ik dat hij niet helemaal vloeiend loopt. Binnenkort carburateurs eens reinigen en synchroniseren en in de winter een beurt(luchtfilter, bougie's, olie + filter)
 
Heb vlak voor ik naar Denemarken vertrok bij een maat de carbs gegynchroniseerd. Hij had zo'n meetsetje, ging eigenlijk best makkelijk. Tank eraf, colaflesje als tijdelijke tank, dan kun je er goed bij en dan maar prutsen met de schroefjes. Hij loopt nu -vooral stationair- echt supermooi.

Rit hier naar Denemarken was overigens echt fantastisch. A37 uitgereden en vanaf Duitsland alleen maar binnendoor. Pondjes over de Wezer en de Elbe, uiteindelijk bij Billund in een kro overnacht. In Denemarken ook heerlijk om te rijden, goede wegen, niet te druk. Alleen het weer is wat jammer...Hier sta ik te wachten op de veerboot over de Wezer...
Photo%2014-09-12%2011%2012%2036.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Gerran
Foto doet het niet,ben wel benieuwd

@Matt Mobylette
Slecht lopen kan komen door het aanpassen van de dempers en niet opnieuw afstellen daarna.
Heb ik ook gehad en met originele dempers liep hij weer gewoon goed.

OP aangepast :)
 
Hmzz, raar dat die foto het niet doet. Krijg het zo op de iPad niet voor elkaar een publieke link van dropbox te maken. Ga er binnenkort wat aan doen...
 
Die van mij staat vooralsnog te koop, zie het te koop forum :-) .....super motor maar mn schuur word te klein als ik een tweetakt ga kopen. Onder voorbehoud dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan