Honda CBR 900 Custom Sport

m-eijkholt

KTM 990SMR, Honda CR750, Suzuki T500
24 okt 2009
599
4
Delden (Overijssel)
Ik ben sinds een tijdje bezig met het verbouwen van een CBR900 rr uit 1993.
Ik heb hem gekocht als stuntmotor, met het idee te gaan stunten.. toen kreeg ik de vraag van iemand die mijn vorige project motor gekocht heeft om een 4 cilinder 900 of 1000 om te bouwen voor een vriend van em.. aangezien ik de CBR toch niet zo mooi vond heb ik besloten om hem maar aan te pakken..

IMG_20140628_213408.jpg


Sorry voor het gebrek aan foto's, ik heb mijn imageshack account verwijderd omdat je ervoor moest betalen. :+
toch nog een paar mooie piccies van de motor zoals hij nu is!




IMG_20140628_212236.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met een Buell X1 kont gaat het er al op lijken..


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Na even te dubben over hoe ik het zadel eens zou gaan maken.. toch maar een Buell X1 origineel zadel als basis genomen..


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Die achterkant kan wel sportiever..


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Zadeltje bekleed en klaar en meteen even kijken hoe de uitlaten moeten komen..


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
Er komt een koplamp op van een GSF 1250 A,


Uploaded with ImageShack.us
ik heb alleen de grootste moeite om die zijkapjes te vinden voor de koplamp dus ben nu aan het twijfelen of ik niet de originele mooi aansluitende kapjes ga gebruiken en een paar koplampsteunen maak in plaats daarvan..

Het zadeltje, viel best mee hoe lastig het was om hem te maken.
aan de voorkant zitten twee stukken van het originele plastic om te zorgen dat hij mooi rond de tank valt, bij de onderkant moet ik nog wat bijwerken om te zorgen dat het schuim er niet zo onderuit komt.


Uploaded with ImageShack.us

Owja en een soort van eifeltoren constructie als oude achterkant *D


Uploaded with ImageShack.us
 
ja he, moet alleen ff iemand regelen die me dat er mooi onder kan lassen.. en moet de uitlaten nog zien te dempen.. het zijn open pijpen van een harley dus dat zal voor wat herrie gaan zorgen!
 
Ik ken die bike.

Dat is die StuntBlade uit Zierikzee, weet waar je aan begint voordat je daar veel energie in steekt.

Rij er eerst eens een halfjaartje mee voordat je die gelijk om gaat bouwen en veel energie in steekt.
 
@Nobodysadness: Wat is er mee dan? Motorisch? Ik ga de carbs syncen want daar zat ie zo te horen wel op te wachten, of weet je er meer van?
 
Klopt maar de voorvork, achterbrug etc. is er uit, het frame is recht en achterschokbreker zijn in middels vervangen

ik ben ondertussen bezig met verhuizen dus foto's komen nog.
 
Mja motorich denk ik koppeling ed...

Grootste probleem is nog dat bij wheelies de olie achterin het blok hangt en niet goed aangezogen kan worden. Daardoor wordt bij een wheelie de nokkenas niet goed gesmeerd (te weinig oliedruk, nokkenassen lopen droog).

Als deze motor van een serieuze stuntgast is geweest, dan is het olieaanzuigpunt naar achteren verplaatst (binnenin het blok). Zo niet, dan moet je hopen dat hij er meer olie dan normaal in heeft gegooid.
 
Er zit meer olie in het blok, ik heb er een tijd op gereden en de koppeling houd grip, slipt niet. In het ergste geval heb ik een ander blok nodig, dat is bij zo een veel verkochte fiets als deze geen probleem.
 
Ik ben bijna uit dat donkere hok weg, nieuwe werkplaats is bijna klaar.
20130102211900.jpg


Intussen is er dus een enkel armige achterbrug in gekomen van een vfr.
20121210145341.jpg


Nog wat nieuwe onderdelen gekocht,
toch maar van de koplamp van de GSF1250 afgestapt, te veel werk op zelf een kap te maken en de kapjes zijn moeilijk te vinden.
nieuwe koplamp is er een van een KTM 690 nieuw model.
20130103112705.jpg


Dan de Nieuwe rem/ koppelingset :9~
img20121228wa0007.jpg

img20121228wa0008.jpg


En niet te vergeten, een bijna nieuwe achterschokbreker van een CBR1000RR 2008.
img20121213wa0000.jpg


Ik ben nog bezig met de voorvork, maar er komt een USD vork in van een CB1000r met radiale klauwen en gefreesde kroonplaten.

owja bijna vergeten, een titanium bochtenset die uitmond onder het blok in 1 opening, hier komt meteen een demper achter en na de demper moet er een verbindingsstuk gelast worden naar de twee dempertjes onder de kont.

ben trouwens nog op zoek naar iemand die voor mij wat dingen kan poedercoaten(even tussendoor) :+
 
Zow heeft even geduurd maar ik heb een voorvork gevonden,
balhoofd as aanpassen en plaatsen komt waarschijnlijk volgende week.
Ik hoop dat ik een wiel van de KTM superduke er in kan krijgen(5 spaaks).
ben nog bezig met een tank maar dat wil niet echt opschieten.
als je de onderdelen niet hebt, is het lastig om door te werken.
 
ik kan men eigen afbeeldingen niet meer zien, er staat een tekentje op de plaats van de afbeelding.
ik ga even op photo bucket kijken.
 
www.mijnalbum.nl is ook wel een aardige, gebruik ik al jaren. Anders de foto's op MF opslaan, blijven ze iig altijd zichtbaar, als je ze nl verwijderd op die sites dan doen de linkjes het hier ook niet meer.
 
Zo even die Oma uit het stof trekken,
Ik ben de laatste tijd voornamelijk druk geweest met het regelen van onderdelen die bij elkaar passen.
Hoog tijd voor een update!
20130225162156.jpg


20130225155310.jpg


20130225155334.jpg
 
Ik snap je keuze van de caferacer kont niet als je de motor wilt gebruiken als stunter (als je steeds met je voeten daar staat gaat ie snel stuk) of wordt het een streetfighter?
 
Laatst bewerkt:
Het wordt geen stunter, het was een stunter. het stuur is te klein(22mm) ik heb een 28,5mm stuur nodig. vandaar dat deze naar beneden hangt ;) het wordt een fighter
 
Terug
Bovenaan Onderaan