MFH to the snowwww???!!!

roozie

MF veteraan
15 okt 2008
3.400
7
Velserbroek
Hallo MFH-ers,

Het idee is om te kijken of het lukt met een klein groepje richting de Oostenrijkse sneeuw te gaan.
Voor wie: vaste kern MFH-ers en anders gaat de organisatie (en dat ben ik voorlopig) erover stemmen met mezelf ;)



Mijn idee daarover:
- Max rond 600/650 euro voor reis/verblijf/skipas
- 5-8 dagen
- feb of half maart
- Met de bus (hoef je niet zelf auto's/winterbanden meuk te regelen)
- Oostenrijk
- incl skipas
- half pension

We moeten er niet te lang mee wachten. Want moeten verlof regelen, en moeten niet te lang wachten met boeken, want het begint al aardig druk te worden. Mijn voorkeur heeft het om rond 1-12 geboekt te hebben. (Ik weet het anti-MFH ;) )

Alvast een aantal opties:
Ik heb gezocht op basis van 2 personen dus de prijzen kunnen uiteindelijk nog wel iets anders zijn.

- Salzburgerhof in ski amade 8 dgn 539 euro

- Hotel Planai in Ski Amade, 8 dgn 450 euro

- Hotel Austria in Saalbach Hinterglemm, 5 dgn 410/450 euro

- Hotel Strass in Mayrhofen 5 dgn 439 euro




Okay het plan: We gaan in principe naar het Edelweisshaus in Koningsleiten Ik ben daar 5 jaar geleden al eens geweest. Is geen luxe hotel, maar wel super gezellig en top ski-gebied. Van en naar het Hotel skieen is een optie. En weet zeker dat we daar een leuke vakantie gaan hebben!

De reis gaan we maken is van vrijdagmiddag/avond 1-2 en komen terug op zondag 10 februari weer terug, dan zijn we van zaterdag-zaterdag in de sneeuw.

( Ik was er echt niet bij met mn hoofd gisteravond, sorry daarvoor. Ik had toch weer met de verkeerde prijs zitten rekenen, er waren 2 laagseizoen prijzen... Dus de prijs per kamer komt 5 euro meer uit pppn en de prijs voor familie kamer is in totaal 10 euro pppn meer. Als dit problemen voor iemand opleverd hoor ik het graag... En gaan we iets anders zoeken)

Prijs 7 nachten slapen ontbijt en diner (7x54) = € 378
Prijs 6 dagen skipas = € 215
Totaal: € 593

Omdat we op dit moment nog maar met een klein groepje zijn, gaan we proberen met eigen vervoer te gaan. Die kosten komen er ook nog bij.
De busreis zou 130 euro kosten.

Totaal overnachten skipas en busreis: € 723

Ik heb net een reisorganisatie gebeld (niet het hotel zelf), zij vertelde dat de kamers erg hard gaan. Er zijn nog 2 4p kamers, 2 5p kamers en nog 2 familie kamers (4p met eigen douche meerprijs € 70 pp)
Dus het gaat echt wel heel hard!

Lukt het iedereen om voor zaterdag 24 te weten of hij for sure meegaat?

Mochten er nog twijfelaars tussen de MFH-ers zitten, willen die zich dan ook melden? Dan weten we zeker dat we niemand overslaan en vergeten. Er komt ook nog een facebook event/ding.

Wie wil gaan er mee:
1. Roozie
2. Snappie
3. Nicked
4. Fred
5. Joyce


Er is inmiddels geboekt! There's no way back!!!
*O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook interesse :9

Als we een groepje bij elkaar krijgen kunnen we toch ook zo'n chalet huren ofzo ? Heb ik gehoord, geen ervaring :+
 
Laatst bewerkt:
Is er ook nog toevalig accomodatie in St.Anton, dat is de bom. *O*
Ik wil ook graag mee !! })
Saalbach Hinterglemm is ook leuk! bendaar al een paar keer geweest.
 
Laatst bewerkt:
:^

Ben nog nooit in Oostenrijk geweest, hoe zijn de pistes daar?
Pistes zijn over het algemeen minder breed dan in Frankrijk, maar ik vind ze over het algemeen gewoon top. Ik vind wintersport in Oostenrijk leuker dan Frankrijk (1x Frankrijk, ± 5x Oostenrijk)
 
Hallo MFH-ers,

Het idee is om te kijken of het lukt met een klein groepje richting de Oostenrijkse sneeuw te gaan.

Mijn idee daarover:

- Max rond 600/650 euro voor reis/verblijf/skipas
- 5-8 dagen
- feb of half maart
- Met de bus (hoef je niet zelf auto's/winterbanden meuk te regelen)
- Oostenrijk
- incl skipas
- half pension

We moeten er niet te lang mee wachten. Want moeten verlof regelen, en moeten niet te lang wachten met boeken, want het begint al aardig druk te worden. Mijn voorkeur heeft het om rond 1-12 geboekt te hebben. (Ik weet het anti-MFH ;) )

Alvast een aantal opties:
Ik heb gezocht op basis van 2 personen dus de prijzen kunnen uiteindelijk nog wel iets anders zijn.

- Salzburgerhof in ski amade 8 dgn 539 euro

- Hotel Planai in Ski Amade, 8 dgn 450 euro

- Hotel Austria in Saalbach Hinterglemm, 5 dgn 410/450 euro

- Hotel Strass in Mayrhofen 5 dgn 439 euro


Wie wil mee:
1. Roozie
2. Snappie
3. Nicked
4.Fred
5.Adinda
 
Ik heb ook interesse :9

Als we een groepje bij elkaar krijgen kunnen we toch ook zo'n chalet huren ofzo ? Heb ik gehoord, geen ervaring :+
Dat kan idd wel, ik ga zelf liever in een hotel of gasthof, lekker makkelijk met ontbijt en diner. Hoef je je tijdens het skien niet druk te maken over boodschappen en koken.
 
Dat kan idd wel, ik ga zelf liever in een hotel of gasthof, lekker makkelijk met ontbijt en diner. Hoef je je tijdens het skien niet druk te maken over boodschappen en koken.
Kunnen even het prijsverschil naast elkaar zetten in grote lijnen.
Je betaald voor het eten bijna niets met halfpension
 
ik heb ook wel interesse :) ik ben fanatieke snowboarder en elk excuus om de sneeuw op te zoeken neem ik aan :) ik ben vorig jaar in mayrhofen geweest, vond het een superleuk dorp ik was er mid februari de pistes waren top, maar wel wat druk imo. maar ik zou zeker interesse hebben voor dit superleuke idee :) :)
 
ik heb ook wel interesse :) ik ben fanatieke snowboarder en elk excuus om de sneeuw op te zoeken neem ik aan :) ik ben vorig jaar in mayrhofen geweest, vond het een superleuk dorp ik was er mid februari de pistes waren top, maar wel wat druk imo. maar ik zou zeker interesse hebben voor dit superleuke idee :) :)
Sorry, maar dit initiatief is bedoeld voor 'leden' van het Haarlemse deel van MF (MFH-ers dus).
 
Pistes zijn over het algemeen minder breed dan in Frankrijk, maar ik vind ze over het algemeen gewoon top. Ik vind wintersport in Oostenrijk leuker dan Frankrijk (1x Frankrijk, ± 5x Oostenrijk)
après skiën is frankrijk lastiger idd, als de pistes ook prima zijn ben ik om :P
 
Het is echt een bos waarin je de bomen niet meer ziet. Zoveel aanbiedingen en mogelijkheden.
Ik heb geloof ik inmiddels wel een sterke voorkeur om 8 dagen te gaan. Want bij 5 daagse reis heb je maar 3 dagen skien...

Dit vind ik ook een super locatie!
Gerlos!
Apres-skien is hier top in de omgeving. En je kunt totaan het hotel terug skien :)
/edit deze is alleen nog excl skipas
 
Laatst bewerkt:
:^

Ben nog nooit in Oostenrijk geweest, hoe zijn de pistes daar?
Geen klachten erover gehoord, maar heb zelf alleen ervaring met Zwitserland (en tegen die tijd: Frankrijk)

Is er ook nog toevalig accomodatie in St.Anton, dat is de bom. *O*
Ik wil ook graag mee !! })
Saalbach Hinterglemm is ook leuk! bendaar al een paar keer geweest.
Maakt mij weinig uit, ik heb vorig jaar al veel onderzoek gedaan en uiteindelijk maakt het niet zoveel uit. Sölden, Kirchberg, Zell am See, ook allemaal goede wintersport en apreski. Voor mij is het belangrijkste ding de kosten.

Dat kan idd wel, ik ga zelf liever in een hotel of gasthof, lekker makkelijk met ontbijt en diner. Hoef je je tijdens het skien niet druk te maken over boodschappen en koken.
Tja, het kan an sich natuurlijk wel, kwestie van afwegen. Halfpension is natuurlijk ook wel lekker makkelijk, hoef je niet na een dagje in de sneeuw spelen nog te koken.

oh ik snapte dat hele MFH al niet :P nja dan ga ik wel met een singlesreis mee :D
Als je een lekkere chick bent mag je mee ;)

Als je een lekkere dude bent, mag je van Roos mee :+ (wel ter compensatie twee lekkere chicks meenemen ;) )
 
Geen klachten erover gehoord, maar heb zelf alleen ervaring met Zwitserland (en tegen die tijd: Frankrijk)Maakt mij weinig uit, ik heb vorig jaar al veel onderzoek gedaan en uiteindelijk maakt het niet zoveel uit. Sölden, Kirchberg, Zell am See, ook allemaal goede wintersport en apreski. Voor mij is het belangrijkste ding de kosten.Tja, het kan an sich natuurlijk wel, kwestie van afwegen. Halfpension is natuurlijk ook wel lekker makkelijk, hoef je niet na een dagje in de sneeuw spelen nog te koken.Als je een lekkere chick bent mag je mee ;)

Als je een lekkere dude bent, mag je van Roos mee :+ (wel ter compensatie twee lekkere chicks meenemen ;) )
full
 
Het is echt een bos waarin je de bomen niet meer ziet. Zoveel aanbiedingen en mogelijkheden.
Ik heb geloof ik inmiddels wel een sterke voorkeur om 8 dagen te gaan. Want bij 5 daagse reis heb je maar 3 dagen skien...

Dit vind ik ook een super locatie!
Gerlos!
Apres-skien is hier top in de omgeving. En je kunt totaan het hotel terug skien :)
/edit deze is alleen nog excl skipas

Mayrhofen vond ik qua skigebied beter.... En ook goede apres ski!
 
Terug
Bovenaan Onderaan