35 kw adventure/allroad motor

jochem w

MF'er
23 jul 2014
59
0
zeewolde
Hallo allemaal

Ik ben bezig met mijn A2 rijbewijs en ik kijk een beetje rond naar een geschikte motor.

Ik ben aan het rondkijken voor een adventure/allroad motor omdat ik recht op wil zitten en graag een hoge motor wil ivm de lengte van mijn benen.

Nu vroeg ik mij af of iemand een leuk motor weet zoals de vstrom 650?

Ik wil hem voornamelijk gebruiken om in het weekend naar mijn ouderlijk huis te rijden en naar werk en doordeweeks naar school.

Ohja mijn budget is rond de 3000
 
Laatst bewerkt:
Ik ben voor een KLE500 gegaan. Dit omdat het een twee-cillinder is en de meeste allroad dingen onder de 35KW ééncillinders zijn. Schijnt wat soepeler te rijden :)

Moet je alleen wel goed kijken naar het bouwjaar. Maar met jouw budget moet je er gewoon eentje met bouwjaar 2005-2007 aanschaffen. Dan zit je op 33KW. :]
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook een KLE omdat ik aan het A2rbw vastzat, super motor om op te beginnen, verbruik 1-18/1-20 en vlot genoeg :Y je kan anders ook een BMW f650 GS eens bekijken of de Suzuki Freewind?
suc6 :W :]
 
Sorry ik lees nu jullie reacties pas.

Ik zat inderdaad ook naar de kle500 te kijken maar ik vind het "oude" model niet zo mooi en dat nieuwere model rond 2006 zie ik niet heel veel te koop staan.

Maar wat vinden jullie van de koe 500 op de snelweg? Ik las laatst dat het rijden op de snelweg erg tegenvalt.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
BMW F650 FUNDURO.
Bij toeval kwam er 1 in mijn bezit en het is echt een heerlijk rijdende motor met een super betrouwbaar Rotax motorblok.
 
Die fundero is ook wel leuk ja! Is de kle500 of de funduro ook met abs gemaakt?
Ik zit er aan te denken om ook in de winter 10 km naar werk te rijden dan kan ik mijn auto weg doen. Is abs dan noodzakelijk?
 
Freewind! :Y
Plastic = fantastic, kan niet onder je kont wegroesten, en genoeg fun mee.
+- 170kg, speelse fiets om te sturen, precies 35kw, onverwoestbaar blok en makkelijk te onderhouden aangezien het een luchtgekoelde 1 pitter is :)
 
Wil je echt adventure of alleen over de weg/hard pad?
 
Het lijkt mij leuk om ook af en toe wat onverharde weggetjes op te gaan maar ik vind het het belangrijkst dat hij op de weg wel goed en rustig rijd.
 
abs is uberhaupt niet noodzakelijk. Ik rij ook de winter door maar als je gewoon normaal doet (niet als een idioot aan je rem knijpt) blokkeer je je voorwiel echt niet. Heb je abs op je lesmotor? Dan moet je je instructeur eens vragen of je je abs mag uitproberen, dan merk je wat ik bedoel. Het is een veiligheidsfunctie die alleen nodig is als je op de verkeerde manier remt.
 
Het was er gisteren niet van gekomen. Ik had het nog wel met mijn instucteur over de kle 500 gehad en hij was er wel positief over.
Ik kan niet wachten tot ik mijn rijbewijs heb en een keer een rondje op een kle oid kan maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan