35 kw, of toch 25 kw?

Motomuis37

MF'er
9 mrt 2014
127
0
Goedemorgen allemaal,

Ik ben aan het kijken voor een Suzuki gxr 600. Nou ga ik straks vallen in de categorie 35 kw, maar...... Ik las dus weer dat je geen motor mag hebben die origineel meer dan het dubbele aantal aan kw's heeft. Ik wil hem trouwens op het gas begrenzen en dus via een uitdraai. Nu vroeg ik mij ten eerste af of er überhaupt gecontroleerd wordt als je aangehouden wordt of het vermogen origineel het dubbele is..?

Ten tweede: ik zat er dus aan te denken om hem dan naar 25 kw te begrenzen zodat die regel niet op gaat, wat denken jullie hierover? Mag dat dan wel of mocht je in de oude 25-kw regeling ook al niet meer dan het dubbele onbegrenst hebben?

Alvast bedankt!
Hier voor de gene die me nog niet kennen: Even voorstellen ;)
 
Je kan de motor wel op deze manier begrenzen en verzekeren, een verzekering zal je namelijk zelfs vrachtwagens, vliegtuigen en boten laten verzekeren, maar dat wil niet zeggen dat jij schadeloos wordt gesteld als je betrokken raakt bij een ongeval. je kan de gixxer beter even uitstellen.
 
Bedankt jongens!

Het is jammer maar dan stel ik de suzuki toch maar uit naar mijn 22e. Zat verder te kijken naar een honda cb600 f. Denk dat dat beter is om mee te beginnen dan. Alleen heb ik al gezien dat de meeste 71kw hebben, net 1 teveel..

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Bedankt jongens!

Het is jammer maar dan stel ik de suzuki toch maar uit naar mijn 22e. Zat verder te kijken naar een hond cb600 f. Denk dat dat beter is om mee te beginnen dan. Alleen heb ik al gezien dat de meeste 71kw hebben, net 1 teveel..

Groetjes

bouwjaar 2000-2002 hebben 70kw dacht ik.
 
Bedankt royalclub, dan ga ik dat nog even nakijken. Dat zou namelijk ideaal zijn.
Ik dacht namelijk dat ze 96 pk hadden (het 2002 model, want daar kijk ik nu naar), en dan kom je op 70.6... kw uit. Dat zou wel heel vervelend zijn haha!

Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het een beetje onnodig om nog een topic aan te maken dus vandaar deze kick. Als dat niet mag hoor ik het wel!

Ik ben bezig met een motor die 25kw op kenteken staat. Ik mag 35kw rijden. Nu zat ik te denken om dan 25kw op het kenteken te laten staan en er dan een 35kw setje in te plaatsen. De politie merkt het niet maar het gaat mij vooral om de verzekering, ben ik nog verzekerd in het geval van schade?
Ik rij iets anders dan op mijn kenteken staat, maar daarentegen wel wat ik maximaal mag rijden.

Bedankt!
 
Dan geef je door dat ie voor 35kW verzekerd moet zijn.
Hoe denk je dat de jongens het doen die de motor tunen waardoor ze bijv. 15-20pk meer hebben, dat ze dat doorgeven aan de RDW of aan de verzekering?
 
Ja maar als ik 35 kw wilt rijden doe ik het op uitdraai en dan zit je dus weet met het politiehgebeuren. En anders moet ik nog eens een paar honderd euro neer leggen om hem netjes 35 kw op kenteken te krijgen. Vandaar dat het mooi uitkomt dat die al 25 kw op kenteken staat zodat de politie het altijd goedkeurd. Nu zit ik alleen nog met de verzekering...
 
Ja is een hartstikke mooie fiets, zeker voor dat geld. Hoop alleen dat het vermogen niet tegen valt maar ach, we moeten het maar 2 jaartjes uit houden..
 
Dat vermogen is goed genoeg voor veel rijplezier, hoor. Het gaat hard zat.
En wel zo veilig om het zo te leren toch? ;)
 
Ja dat is ook wel weer zo. Maar moet er 2 jaar op doen heh, dus denk dat het dan wel te weinig is. En het gaat mij erom dat ik de mogelijkheid heb om 35 kw te rijden maar ik vraag me dus af hoe dat zit met de verzekering.
 
Weet er misschien iemand hoe dit precies zit en of ik dan verzekerd ben?

Wat ik bijna 2 weken terug al zei en anderen ook al hebben gezegd: BEL EEN VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ OP!

Elke verzekeraar zal een ander oordeel hier over hebben. Waarom kan je niet met 25kW op kentekencard en 35kW in het echt rondrijden dan? Zo lang de verzekering weet dat de motor 35kW is en je daar ook voor verzekerd bent, heb je geen uitdraai bij je en dus ook met de politie geen extra vragen. Het blijft een wazig gebied, terwijl er genoeg keus is voor motoren die van zichzelf 35kW zijn. Heb je al dat gezeur ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan