35 KW Verzekeren op uitdraai

Jimi1994

MF'er
17 mei 2013
42
0
Helden
Ik heb het volgende probleem:

Ik wil een Yamaha XJ6n uit 2009 kopen en deze bevat 57 KW. Echter mag ik bijna op voor mijn A2 rijbewijs en mag hiermee 'slechts' 35 KW vermogen hebben.

Echter heb ik nog geen één verzekeringsmaatschappij gevonden die nog op uitdraai wil verzekeren (o.a. Centraal beheer, KNMV en Rabobank/Interpolis niet...).

Weten jullie of er nog verzekeringsmaatschappijen zijn die verzekeren op uitdraai?

De maatschappijen die ik allemaal heb gesproken zeggen dat de motor eerst opnieuw gekeurd moet worden door het RDW en dus 35 KW op kenteken moet hebben staan. Maarja de kosten voor het herkeuren is alweer gauw >€400,- en zou over 2 jaar dus weer opnieuw moeten laten herkeuren naar 57 KW dus opnieuw >€400,-

Allemaal erg veel geld voor een beginnende bestuurder...
 
Dan ga je toch niet motor rijden ?


Waarom zou je wel premies willen betalen terwijl je bij een aanrijding alsnog niet verzekerd bent en je nog kans loopt op een prent omdat je rijdt op een motor die niet bij je rijbewijs past ?
 
Is 25kw geen mogelijkheid?, veel motoren hebben daar wel een 2e type goedkeuring voor.
 
Ik heb het volgende probleem:

Ik wil een Yamaha XJ6n uit 2009 kopen en deze bevat 57 KW. Echter mag ik bijna op voor mijn A2 rijbewijs en mag hiermee 'slechts' 35 KW vermogen hebben.

Echter heb ik nog geen één verzekeringsmaatschappij gevonden die nog op uitdraai wil verzekeren (o.a. Centraal beheer, KNMV en Rabobank/Interpolis niet...).

Weten jullie of er nog verzekeringsmaatschappijen zijn die verzekeren op uitdraai?

De maatschappijen die ik allemaal heb gesproken zeggen dat de motor eerst opnieuw gekeurd moet worden door het RDW en dus 35 KW op kenteken moet hebben staan. Maarja de kosten voor het herkeuren is alweer gauw >€400,- en zou over 2 jaar dus weer opnieuw moeten laten herkeuren naar 57 KW dus opnieuw >€400,-

Allemaal erg veel geld voor een beginnende bestuurder...

Waarom zou je hem over 2 jaar terug gaan keuren? Je mag als de motor op kenteken 35kW heeft deze gewoon terug zetten naar 57kW zonder deze opnieuw te keuren.
 
combi motoren (verzekering) doet het onder andere bij unigarant.
Bij een schade zal combi ... de uitdraai opsturen naar uni. om te laten zien dat jij aan de eisen voldoet.

Of de verzekering in de praktijk hier moeilijk over gaat doen is niet bekend.

De meeste ongelukken komen door verkeersregels te overtreden. Toch worden die schades massaal vergoed door de verzekering. Denk aan te weinig afstand nemen en dergelijke. In je polis staat dat jij je aan de verkeers regels zou moeten houden. Dus in principe kunnen ze het altijd aanvechten. Hoewel de rechter daar heel anders naar kijkt (b.v. monster truck ongeluk).

---
Combi motoren verteld uitdrukkelijk dat verzekeren op uitdraai mogelijk is en dat je gewoon verzekerd bent bij een ongeluk. Wanneer de verzekering bij een ongeluk daar niet mee eens is.

kan je nog altijd de schade proberen te verhalen op de tussenpersoon aangezien deze een zorgplicht heeft. (er wordt uitdrukkelijk verteld dat dit legaal is , en dat de verzekering zonder problemen uitbetaald etc...)
 
Laatst bewerkt:
Is 25kw geen mogelijkheid?, veel motoren hebben daar wel een 2e type goedkeuring voor.

Als ik een motor op kenteken 25KW vind wel, anders hetzelfde probleem.

@MeanBlueMan, Die prent neem ik dan maar voor lief de komende 2 jaar (ik zou hem in theorie twee keer kunnen krijgen, wat alsnog goedkoper is dan herkeuren van de motor). Maar met mijn vorige motor (125cc) nog nooit aangehouden of wat dan ook in twee jaar. Als ik maar verzekerd ben bij een ongeluk is mijn voornaamste zorg.

@Skoefel, dit wist ik dus niet, scheelt alweer de helft :9

@Spikee Hartstikke bedankt!! combi-motors verzekerd inderdaad nog gelukkig op uitdraai, geven ze ook zelf op hun site aan. Motor daar dus maar verzekeren. :)

Bedankt voor jullie reacties!
 
Bij een schade zal combi ... de uitdraai opsturen naar uni. om te laten zien dat jij aan de eisen voldoet.

Of de verzekering in de praktijk hier moeilijk over gaat doen is niet bekend.

In je polis staat dat jij je aan de verkeers regels zou moeten houden. Dus in principe kunnen ze het altijd aanvechten.


Combi motoren verteld uitdrukkelijk dat verzekeren op uitdraai mogelijk is en dat je gewoon verzekerd bent bij een ongeluk. Wanneer de verzekering bij een ongeluk daar niet mee eens is kan je nog altijd de schade proberen te verhalen op de tussenpersoon aangezien deze een zorgplicht heeft. (er wordt uitdrukkelijk verteld dat dit legaal is , en dat de verzekering zonder problemen uitbetaald etc...)

En univé zegt dan dat ze daar geen boodschap aan hebben. Wie zegt tenslotte dat het een uitdraai van die motor is, dat die motor nog steeds de restricties erin heeft, enz enz.

Uiteindelijk kijken ze naar de officiële papieren... het kentekenbewijs dus....en dan blijkt dat je op een zware motor rijdt terwijl je een licht rijbewijs hebt. Je hebt dus niet het vereiste rijbewijs voor die motor --> je rijdt zonder rijbewijs --> schade aan de tegenpartij word vergoed ( zijn ze verplicht ) maar ze hebben daarna alle reden om dat geld op jou persoonlijk te verhalen.

En als het om 200 euro gaat zullen ze die moeite niet nemen, bouw je een mooie aanrijding waarbij iemand letsel oploopt, gaat de rekening zonder moeite over de 10.000 euro...met wat invaliditeit ver over de 100.000 euro en dan zullen ze dat geld graag terug halen.

Gefeliciteerd !! U mag de rest van uw leven aflossen !
 
@MeanBlueMan, Die prent neem ik dan maar voor lief de komende 2 jaar (ik zou hem in theorie twee keer kunnen krijgen, wat alsnog goedkoper is dan herkeuren van de motor). Maar met mijn vorige motor (125cc) nog nooit aangehouden of wat dan ook in twee jaar. Als ik maar verzekerd ben bij een ongeluk is mijn voornaamste zorg.

Het gaat niet om die prent...die paar honderd euro is de gok waard.
Die prent word echter wel gedocumenteerd, dat zou gevolgen kunnen hebben voor de rest van je leven, bij bepaalde sollicitaties bv.

En waar het om gaat...zoals ik al schreef, de problemen komen pas echt als je bij een aanrijding betrokken raakt.
Verzekering betaald, kijkt vervolgens naar de kentekenpapieren en naar je rijbewijs.
Hey.... geen rijbewijs voor deze categorie !! *D
Meneer mag de vergoede schade terugbetalen !!

En maar goed ook, want anders mag iedereen die netjes premie betaald meebetalen aan de schade waar jij bij bent betrokken.

En de politie is ook niet zo achterlijk als ze er soms uitzien, als jij een keer gepakt bent voor het rijden zonder rijbewijs dan zullen ze je iedere keer dat ze je zien weer controleren. Het aantal PV's zou dan nog wel eens kunnen oplopen tot iets meer dan 1 per jaar |( In theorie dus niet 2 x, maar iedere keer dat je gaat rijden.
 
Laatst bewerkt:
Klopt MeanBlueMan.

Maar hier geeft Combi-motors het toch echt zeer duidelijk aan:
http://www.combimotors.nl/acties/verzekeren-van-motor/

Ik zal goed zwart op wit moeten hebben dat zij er van op de hoogte zijn dat ik een motor heb wat begrenst is op uitdraai en dat zij hiermee akkoord gaan. Dan zullen ze de eventuele schades gewoon uit moeten keren.

Zelf weten kerel.... maar als je voor gaas gaat ( en dat ga je bij een aanrijding) dan ben ik de eerste die heel hard komt roepen "Ik zei t toch !!"

Nog 1 x voor de samenvatting:
Heb jij het vereiste rijbewijs voor de motor die op het kenteken staat ?
A Ja: Prima
B Nee: je rijd zonder rijbewijs.


B geld voor de wet, en daarop valt de verzekering terug.

Ja, natuurlijk kun jij op uitdraai verzekeren. Zelfs zonder wat voor rijbewijs dan ook kun je alles verzekeren wat je wil.
Alleen.... als ze moeten uitbetalen komt tevoorschijn dat in je polisvoorwaarden staat dat de bestuurder een geldig rijbewijs moet hebben.
Denk je nu echt dat je de eerste bent die deze 'slimme' oplossing denkt te kunnen gebruiken ? |(
En denk eens na waarom de andere verzekeringsmaatschappijen die je al benaderd had direct al aangeven dat ze het niet meer doen ?
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het als ik een motor koop die staat geregistreerd op het kentekenbewijs als 25kw, maar ik voer hem op naar 35kw, zonder te herkeuren. Met A2 rijbewijs rijd ik dan namelijk nog wel volgens de normen, namelijk max 35kw, alleen komt het niet overeen met het kentekenbewijs.
Is dit gewoon te verzekeren en wat gebeurt er eventueel bij een ongeluk?
Kan het zijn dat de ze de motor dan gaan onderzoeken en erachter komen dat hij 10kw meer heeft dan bekend is en dat de verzekering zich terugtrekt?
 
Hoe zit het als ik een motor koop die staat geregistreerd op het kentekenbewijs als 25kw, maar ik voer hem op naar 35kw, zonder te herkeuren. Met A2 rijbewijs rijd ik dan namelijk nog wel volgens de normen, namelijk max 35kw, alleen komt het niet overeen met het kentekenbewijs.
Is dit gewoon te verzekeren en wat gebeurt er eventueel bij een ongeluk?
Kan het zijn dat de ze de motor dan gaan onderzoeken en erachter komen dat hij 10kw meer heeft dan bekend is en dat de verzekering zich terugtrekt?

Licht eraan, niet elke motor die op 35kW staat is geschikt voor een A2 rijbewijs.. zitten ook meerdere verplichtingen aan. Maar als de motor geschikt is voor 35 kW, en je begrenst hem ook echt op 35 kW, dus niet op 35.1 kW, dan zou het voor zover ik weet geen probleem mogen zijn.
 
Wat geef je dan op aan je verzekering, 25kW of 35kW?
Je kenteken klopt in elk geval niet met het vermogen van de motor. Of ze 'm nog gaan controleren is altijd de vraag.
Politie zal niet snel bekeuren, omdat zij niet zien of het 25 of 35kW is. Ik ga er vanuit dat de motor niet meer dan 70kW is.
 
Wat geef je dan op aan je verzekering, 25kW of 35kW?
Je kenteken klopt in elk geval niet met het vermogen van de motor. Of ze 'm nog gaan controleren is altijd de vraag.
Politie zal niet snel bekeuren, omdat zij niet zien of het 25 of 35kW is. Ik ga er vanuit dat de motor niet meer dan 70kW is.

Lijkt me toch gewoon het vermogen dat op kenteken staat, anders zien ze bij een ongeluk meteen al dat op kenteken 25kw staat en op je polis 35kw waar ze moeilijk over zouden kunnen doen.

Maar in de praktijk lijkt me het eigenlijk sws niet realistisch..
Stel dat je een ongeluk krijg en ze gaan een technisch onderzoek houden met je motor dan vinden ze wel een begrenzer (bijvoorbeeld ringen in de inlaat), of deze begrenzer voor 25 of 35kw is kunnen ze dus eigenlijk alleen achter komen als ze hem op de testbank zetten maar dat doe je nou ook niet zomaar met een net verongelukte fiets...

Of het er in de praktijk ook zo aan toe zal gaan zou ik niet weten en ik baseer dit verhaal ook maar puur op mijn eigen beredenering.... :X
 
Ik heb een agent bij mij nog nooit in mijn papieren zien snuffelen, hooguit rijbewijs. Maar goed, ik ben dan ook absurd weinig aangehouden, denk ik.
Zelfs met buitenlandse plaat (tijdens alcoholcontrole) werd ik niet apart gezet om papieren te checken. In principe hadden ze ruimte zat om mij verder te controleren.

Anyway, er zijn 300+ motoren voor het kiezen, zonder moeilijk te hoeven doen met IKS of illegale praktijken. Keus zat, zou je zeggen....
 
Dankjewel voor het meedenken allemaal.

Het gaat om een Kawasaki ER-5, die zijn normaal 37kw. Vanwege de oude regeling zijn er veel geknepen op 25kw. Ik dacht, ik haal er gewoon eentje die op 25kw staat geregistreerd en begrensd, en voer hem dan op naar 35kw, dus ik hou 'm wel begrensd, maar wel minder dan eerst.
Dus dat wordt wss gewoon een 35kw-setje kopen en die erop zetten zonder te herkeuren.
 
En als je niet naar de moraalridders wilt luisteren hier kun je ook gewoon bij ANWB verzekeren op 35kw. Heb hier zelf een bevestiging van zwart op wit dat de motor op 35kw staat. Dit heb ik altijd bij samen met de test uitdraai waar mijn kenteken en chassisnummer op staan genoteerd.

Verder gewoon hopen dat je niet wordt aangehouden en mocht dat wel zo zijn dan is de kans ook nog zeer klein dat ze al je gegevens gaan doorsnuffelen en je daarvoor gaan bekeuren. Tenzij je het er natuurlijk echt zelf naar hebt gemaakt. En in geval van ongelukken ben je gewoon verzekerd. Natuurlijk kun je de discussie aangaan of het allemaal rechtsgeldig is, maar dan moet het wel een erg serieus ongeval zijn. Ze kunnen dan altijd de motor zelf nog doorzoeken of deze inderdaad is teruggevoerd en dan heb je nog altijd de formulieren die zijn ondertekend door de verzekeringsmaatschappij zelf. Dus naar mijn mening sta je dan vrij sterk.

En Monomuis, de keuze valt toch nog tegen hoor als je geen absurd bedrag wilt uitgeven aan motoren die slechts 1 of 2 jaar oud zijn of die standaard onder de 35kw vallen. (Dat zijn er vrij weinig. De voornaamste is een gs500). Dan blijven enkel nog de modellen over die naar 25kw gezet kunnen worden en daar is inderdaad wel wat meer keuze in.
 
En als je niet naar de moraalridders wilt luisteren hier kun je ook gewoon bij ANWB verzekeren op 35kw. Heb hier zelf een bevestiging van zwart op wit dat de motor op 35kw staat. Dit heb ik altijd bij samen met de test uitdraai waar mijn kenteken en chassisnummer op staan genoteerd.

Verder gewoon hopen dat je niet wordt aangehouden en mocht dat wel zo zijn dan is de kans ook nog zeer klein dat ze al je gegevens gaan doorsnuffelen en je daarvoor gaan bekeuren. Tenzij je het er natuurlijk echt zelf naar hebt gemaakt. En in geval van ongelukken ben je gewoon verzekerd. Natuurlijk kun je de discussie aangaan of het allemaal rechtsgeldig is, maar dan moet het wel een erg serieus ongeval zijn. Ze kunnen dan altijd de motor zelf nog doorzoeken of deze inderdaad is teruggevoerd en dan heb je nog altijd de formulieren die zijn ondertekend door de verzekeringsmaatschappij zelf. Dus naar mijn mening sta je dan vrij sterk.

En Monomuis, de keuze valt toch nog tegen hoor als je geen absurd bedrag wilt uitgeven aan motoren die slechts 1 of 2 jaar oud zijn of die standaard onder de 35kw vallen. (Dat zijn er vrij weinig. De voornaamste is een gs500). Dan blijven enkel nog de modellen over die naar 25kw gezet kunnen worden en daar is inderdaad wel wat meer keuze in.

1 blik op je kentekenbewijs en ze zien dat die niet officieel terug gevoerd is... :+
 
En als je niet naar de moraalridders wilt luisteren hier kun je ook gewoon bij ANWB verzekeren op 35kw. Heb hier zelf een bevestiging van zwart op wit dat de motor op 35kw staat. Dit heb ik altijd bij samen met de test uitdraai waar mijn kenteken en chassisnummer op staan genoteerd.

Verder gewoon hopen dat je niet wordt aangehouden en mocht dat wel zo zijn dan is de kans ook nog zeer klein dat ze al je gegevens gaan doorsnuffelen en je daarvoor gaan bekeuren. Tenzij je het er natuurlijk echt zelf naar hebt gemaakt. En in geval van ongelukken ben je gewoon verzekerd. Natuurlijk kun je de discussie aangaan of het allemaal rechtsgeldig is, maar dan moet het wel een erg serieus ongeval zijn. Ze kunnen dan altijd de motor zelf nog doorzoeken of deze inderdaad is teruggevoerd en dan heb je nog altijd de formulieren die zijn ondertekend door de verzekeringsmaatschappij zelf. Dus naar mijn mening sta je dan vrij sterk.


En Monomuis, de keuze valt toch nog tegen hoor als je geen absurd bedrag wilt uitgeven aan motoren die slechts 1 of 2 jaar oud zijn of die standaard onder de 35kw vallen. (Dat zijn er vrij weinig. De voornaamste is een gs500). Dan blijven enkel nog de modellen over die naar 25kw gezet kunnen worden en daar is inderdaad wel wat meer keuze in.

Dat was vroeger met de oude 25 kW regeling inderdaad zo, nu doet voor zover bekend geen een verzekeraar dat meer. Tevens zullen ze nooit zwart op wit gaan zetten dat ze ALTIJD uitkeren, zodra ze erachter komen dat het op het kenteken niet 25/35 kW staat ben je gewoon de pineut, maar afijn.. eigen keuze natuurlijk..
 
En Monomuis, de keuze valt toch nog tegen hoor als je geen absurd bedrag wilt uitgeven aan motoren die slechts 1 of 2 jaar oud zijn of die standaard onder de 35kw vallen. (Dat zijn er vrij weinig. De voornaamste is een gs500). Dan blijven enkel nog de modellen over die naar 25kw gezet kunnen worden en daar is inderdaad wel wat meer keuze in.

De keuze is wat minder als je PRECIES 35kW wilt rijden ja. Maar dat is het ook als je PRECIES 75kW zou willen rijden. Maar 25kW is ook leuk, 30kW is ook leuk. Ik kom op 300+ modellen uit die voor A2 geschikt zijn (incl. 125cc). Dat jij dan per se precies 35kW wilt hebben, dat is niet mijn probleem. :)

Een KTM Duke 390 zou al niet in jouw straatje passen, omdat deze bijv. 32kW is. Ik heb 2 jaar 25kW gereden, niets mis mee. Daarna zelfs nog kort een 25kW motor er naast gehad, jaren later. Denk je echt dat de A2-rijders de volledige 35kW benutten elke rit? Ik weet wel zeker van niet. Zelfs ik doe dat niet op mijn MT-03. Daarom kan je je ook prima redden met 25kW en heb ik inderdaad in die 300+ modellen meegenomen met 25kW en origineel minder dan 70kW.

Het is maar net hoe moeilijk je het jezelf wilt maken. :) :]
 
Ik heb mijn motor ook laten begrenzen op 35 kw. Ik heb in een mail van unive staan dat zij op uitdraai verzekeren. Nu hoor en lees ik vaak (ook hier) dat dat niet alles zegt wanneer er een ongeluk gebeurd. Zijn er hier mensen die hun 35kw motor op uitdraai verzekerd hebben en die een ongeluk hebben gehad? Zo ja, hoe is dat met de verzekering afgelopen?
 
Zelf weten kerel.... maar als je voor gaas gaat ( en dat ga je bij een aanrijding) dan ben ik de eerste die heel hard komt roepen "Ik zei t toch !!"

Nog 1 x voor de samenvatting:
Heb jij het vereiste rijbewijs voor de motor die op het kenteken staat ?
A Ja: Prima
B Nee: je rijd zonder rijbewijs.


B geld voor de wet, en daarop valt de verzekering terug.

Ja, natuurlijk kun jij op uitdraai verzekeren. Zelfs zonder wat voor rijbewijs dan ook kun je alles verzekeren wat je wil.
Alleen.... als ze moeten uitbetalen komt tevoorschijn dat in je polisvoorwaarden staat dat de bestuurder een geldig rijbewijs moet hebben.
Denk je nu echt dat je de eerste bent die deze 'slimme' oplossing denkt te kunnen gebruiken ? |(
En denk eens na waarom de andere verzekeringsmaatschappijen die je al benaderd had direct al aangeven dat ze het niet meer doen ?

Sorry hoor maar dit is echt ónzin! Als jij een motor op uitdraai verzekerd, worden je polisvoorwaarden daarop aangepast. Bij Combimotors is dat bijvoorbeeld de volgende clausule:
'26 35 kW rijbewijs categorie A2

Wij zijn ervan op de hoogte (van u ontvangen certificaat) dat in uw motor een 35 kW begrenzingset is ingebouwd. In afwijking van artikel 12.1 zullen wij ons daarom niet beroepen bij een eventuele schade op het ontbreken van dekking. Zodra de begrenzing van de motor is gehaald, dient u ons daarvan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen.'

Waarin artikel 12.1 dus de verplichting is om een geldig rijbewijs voor het desbetreffende voertuig te hebben.

Kortom: het ís mogelijk om je motor te verzekeren op uitdraai, schade aan de tegenpartij wordt gewoon uitgekeerd conform de polisvoorwaarden, maar je hebt wel kans op een flinke bekeuring mocht je de verkeerde agent treffen.

Het gaat niet om die prent...die paar honderd euro is de gok waard.
Die prent word echter wel gedocumenteerd, dat zou gevolgen kunnen hebben voor de rest van je leven, bij bepaalde sollicitaties bv.

Tweede stukje onzin.. Het rijden zonder geldig rijbewijs is een overtreding, géén misdrijf. Uiteraard word je opgenomen in het systeem, maar omdat het een overtreding betreft en geen misdrijf zul je bij de gemeente gewoon je VOG krijgen, die je nodig hebt bij (de meeste) sollicitaties. Rijden zonder geldig rijbewijs is in die zin dus even 'ernstig' als door rood rijden met de fiets.
Rijden zonder rijbewijs nadat je rijbewijs ongeldig is verklaard is wel een misdrijf, maar dat is hier dus niet aan de orde.

Of het risico op zo'n bekeuring (en iemand moeten bellen om de motor op te komen halen) je waard is, is aan jezelf. Maar verzekeren is dus wel mogelijk.
 
Sorry hoor maar dit is echt ónzin!

Kortom: het ís mogelijk om je motor te verzekeren op uitdraai, schade aan de tegenpartij wordt gewoon uitgekeerd conform de polisvoorwaarden, maar je hebt wel kans op een flinke bekeuring mocht je de verkeerde agent treffen.

Ik weet er ook niets van en houd ook niet professioneel met dit soort dingen bezig. Hou het er maar op dat ik zomaar wat uit m'n nek klets ;)

Waar kan die agent voor schrijven dan ?
En vervolgvraag, enig idee van rangorde van wetten ?
Als je dat opgezocht hebt, verklaar dan eens hoe de verzekering civielrechtelijk iets kan toestaan terwijl een agent ervoor kan schrijven :?
 
je papieren kloppen dan toch gewoon niet. kenteken is vol vermogen en daar heb je geen rijbewijs voor dus waarschijnlijk rijden zonder geldig rijbewijs.

De verzekeringspartij mag naar mijn weten zelf beslissen of ze daarop willen verzekeren of niet. Zolang jij maar zwart op wit hebt staan dat je verzekerd bent. (dit weet ik niet zeker natuurlijk) maar wat ik begreep van ten kate motoren is dat als jij afspreekt dat je verzekerd bent als je zonder rijbewijs op een r1 stapt ze dat gewoon mogen verzekeren (niet dat een verzekeringsmaatschappij dit ooit zal doen natuurlijk)

Maar omdat heel veel beginnende rijders begrensd willen rijden is het voor verzekeringsmaatschappijen natuurlijk wel interessant om hier op in te gaan. Als ik niet begrensd had mogen rijden (of een rdw keuring had moeten doen) had ik waarschijnlijk mijn motorrijbewijs nog niet gehaald.

voor verzekeringsmaatschappijen is en blijft het een vertrouwenskwestie. Ook bij een rdw keuring en aanpassing van mijn kenteken kan ik die plaatjes gewoon weer uit de inlaat halen als ik wil. Ze kunnen er alleen achter komen door een technische inspectie. Dus waarom zouden ze wel op rdw keuring verzekeren en niet op vermogensuitdraai? Enige wat beide aangeven is dat de motor ooit in zijn leven een keer begrenst is geweest
 
Terug
Bovenaan Onderaan