35 kw voor oude motoren

Daan._official

Honda CB-1
28 jun 2020
77
22
Regio Amsterdam
Instagram
Hallo allen,

Even een vraag. Als je een oude motor neemt (bijvoorbeeld een honda CB1 met 55 pk), dan heeft ie oorspronkelijk te veel vermogen voor het A2 rijbewijs. Maar die motor is nu wel 20 jaar oud en verliest wat vermogen. Kan je er dan wel mee rijden op A2 als je een uitdraai hebt van een pk test?
 
Zou kunnen als je t met je verzekeringsmaatschappij overlegt. Oom agent kan je nog steeds een prent geven omdat je volgens je kentekenbewijs teveel vermogen hebt
 
Hallo allen,

Even een vraag. Als je een oude motor neemt (bijvoorbeeld een honda CB1 met 55 pk), dan heeft ie oorspronkelijk te veel vermogen voor het A2 rijbewijs. Maar die motor is nu wel 20 jaar oud en verliest wat vermogen. Kan je er dan wel mee rijden op A2 als je een uitdraai hebt van een pk test?
Je zou er op kunnen rijden. Maar wettelijk gezien zit er geen verschil of je dan een CB1 met 55 PK pakt of een hayabusa.
 
Ik ben heel laat op dit onderwerp, sorry als dit niet mag.

Heel simpel, nee. Vroeger deden verzekeraars nog verzekeren op uitdraai. Dan stond het nog niet goed op je kentekenbewijs maar daar keek oom agent niet naar.
Tegenwoordig doen verzekeraars dat niet meer. Ook zal oom agent streng zijn.

Wat je wel kunt doen, is deze met een officieel kitje van de dealer begrenzen. En dat met bewijzen, etc. Opsturen naar de RDW. Hierop wordt het kentekenbewijs aangepast en mag jij je motor verzekeren.

Het nadeel is, deze kitjes voor motoren werden gemaakt voor de oude 25kW regeling. Je zult dus zien dat het een 25kW kitje is en geen 35kW.

Ik heb het bovenstaande process doorlopen met mijn Suzuki SV650. Die staat nu op kenteken op 25kW. Als je daarover meer vragen hebt kun je die natuurlijk stellen


EDIT: Overigens zou ik een 4 cylinder niet gaan begrenzen...
 
Ik ben heel laat op dit onderwerp, sorry als dit niet mag.

Heel simpel, nee. Vroeger deden verzekeraars nog verzekeren op uitdraai. Dan stond het nog niet goed op je kentekenbewijs maar daar keek oom agent niet naar.
Tegenwoordig doen verzekeraars dat niet meer. Ook zal oom agent streng zijn.

Wat je wel kunt doen, is deze met een officieel kitje van de dealer begrenzen. En dat met bewijzen, etc. Opsturen naar de RDW. Hierop wordt het kentekenbewijs aangepast en mag jij je motor verzekeren.

Het nadeel is, deze kitjes voor motoren werden gemaakt voor de oude 25kW regeling. Je zult dus zien dat het een 25kW kitje is en geen 35kW.

Ik heb het bovenstaande process doorlopen met mijn Suzuki SV650. Die staat nu op kenteken op 25kW. Als je daarover meer vragen hebt kun je die natuurlijk stellen


EDIT: Overigens zou ik een 4 cylinder niet gaan begrenzen...


Eens met Joram, V-twin zoeken! Ga je heel veel plezier van hebben!
 
Terug
Bovenaan Onderaan