3500 km , spijker in band '(

Maniac Rider

MF'er
10 jan 2004
164
0
antwerpen
wat kut zeg, heb er vandaag een mooie rit opzitten ontdek ik plots een cirkelvormig metalen voorwerp in men achterband, een spijker dus.Dit word hoogst waarschijnlijk een nieuwe band.Hoeveel kan zo een grap kosten???

wat kut zeg, heb er vandaag een mooie rit opzitten ontdek ik plots een cirkelvormig metalen voorwerp in men achterband, een spijker dus.Dit word hoogst waarschijnlijk een nieuwe band.Hoeveel kan zo een grap kosten???
tussen de 120/180 €

oh ja, en als ik dan toch een nieuwe achterband moet laten plaatsen, welk merk zou ik het best pakken?

Tjonge jonge, een beetje CBR600RR rijder weet toch wel wat voor achterband hij moet hebben? Of heb je voor de lol CBR600RR onder je pic gezet?

Anyway, Michelin Pilot Sport ofzo? Of die nieuwere, de Pilot Power?

a)Ik vraag me eigenlijk af hoe dit kan gebeuren??Zoiets is toch een ongeloofelijk toeval of is er kwaad opzet gemoeid??
b)Is het ook mogelijk om alleen de binnenband te vervangen???

Laatst bewerkt:
Er zitten al heel wat jaartjes geen binnenbanden meer in....

Over de keus van banden: ik zou eens kijken wat je als voorband hebt. Lijkt me verstandig om eenzelfde merk/type achterband te monteren. Sommige combinaties van verschillende types/merken kunnen gekke resultaten geven.....

a)Ik vraag me eigenlijk af hoe dit kan gebeuren??Zoiets is toch een ongeloofelijk toeval of is er kwaad opzet gemoeid??
A) u is paranoide?

als je voorband over een spijker rijdt dan legt die hem vaak klaar zodat deze zo de achterband in gaat. Ik heb nog nooit een spijker in mijn voorband gehad (iemand wel?) maar toch wel een keer of 5 een spijker in de achterband.

B) ???? binnenband op een cbr600rr ????
heb je dat ding net uit de showroom geduwd?

parapluutje kan uitkomst bieden hoewel een beetje band met een beetje rijder (bijvoorbeeld een "maniac rider") na 3500km het beste gehad heeft.

Ik ken met je mee praten, had zo'n spijker in me band die band heb nog maar 4500 kmtjes gereden en ziet er nog goed uit dus zonde om een nieuwe te kopen. Nu heb ik een kennis en heb een eigen banden bedrijf, banden erop en eraf halen enzo moest wel effe zelf me band eraf halen maar daarna heb hij hem van binnenuit met een groote plakker geplakt en hij is nog steeds heel kan tot de 300km per uur hebben en als dat nou niet mocht werken kon er ook een prop van binnen in worden ingeschoten maar niet nodig geweest. Zo heb ik 160 euri uit kennen sparen en was ik maar 13,50 kwijt.
Dus misschien ken je dat ook laten doen, veel sucses ermee iniedergeval

A:Haal je binnenband eruit (heb je van die speciale ijzeren staafjes voor die je ook gebruikt voor je fiets)

B: Zoek het gaatje op d.m.v. een bakje water (als je bubbeltjes ziet is ie lek!!!)

Aan te raden om dan een nieuwe binnenband te halen (die nieuwe van bridgestone schijnen goed te zijn)

Laatst bewerkt:
Ik ken met je mee praten, had zo'n spijker in me band die band heb nog maar 4500 kmtjes gereden en ziet er nog goed uit dus zonde om een nieuwe te kopen. Nu heb ik een kennis en heb een eigen banden bedrijf, banden erop en eraf halen enzo moest wel effe zelf me band eraf halen maar daarna heb hij hem van binnenuit met een groote plakker geplakt en hij is nog steeds heel kan tot de 300km per uur hebben en als dat nou niet mocht werken kon er ook een prop van binnen in worden ingeschoten maar niet nodig geweest. Zo heb ik 160 euri uit kennen sparen en was ik maar 13,50 kwijt.
Dus misschien ken je dat ook laten doen, veel sucses ermee iniedergeval

maargoed dat jou ER-5 geen 300 rijdt dan :+

Als ik je naam moet geloven, is het niet zo erg .
die band was dan toch al op :P

Het zou verplicht moeten worden bij het motorexamen om wat meer van een motor te moeten weten :X

binnenband |(

Als ik je naam moet geloven, is het niet zo erg .
die band was dan toch al op :P

Het zou verplicht moeten worden bij het motorexamen om wat meer van een motor te moeten weten :X

binnenband |(
:^

... en dat rijdt op een motor... B| '( :X

Nog nooit van tubeless gehoord :?

Maar goed... paar diablo's of Rennsports, of BT010/012's doen het vast goed... zal ik de maat ook even opzoeken voor je?

Je kunt beter direkt spijkers met koppen slaan en vervangen die achterband ( als je tenminste niet levensmoe bent } ik zou voor de batlags gaan flinke plakbanden op de weg dan uiteraard.
Heeft iemand trouwens dat filmpje wheely nog bekeken op mijn site ben erg nieuwsgierig of iemand weet waar die is opgenomen.

www.kawagpx.tk

Gewoon bij de BandenKoning om de hoek vragen om een Tubeless Binnenband. Dan weten ze genoeg.

Ze zijn er ook van massief rubber! Dat is echt perfect tegen spijkers!

Laat me raden het was een pirelli demon gts... ;)

zitten volgens mij magneten in of zo..ook 2 keer gehad

Als ik het goed lees denk ik niet dat je die band al hard misbruikt hebt dus als er nog genoeg profiel opzit : prop of paraplu erin en klaar, af te raden als je binnenkort op circuit gaat rijden.

Banden : Dunlop D208, Michelin Pilot Sport (of als je echt hard gaat Power), Pirelli Diablo (of als je echt hard gaat Corsa of supercorsa), BT014, Metzler de al vermeldde Rennsports is ook voor het snellere werk, andere type's van Metzler ken ik niet.

Binnenband :? :X

Oh ja er is niet iemand die met opzet nagels klaarlegt om motards te pesten :+

a) gewoon toeval. gebeurt wel vaker dat je een band lek rijdt. gewoon ff nieuwe band erop zetten. die is na 3500km toch bijna aan vervanging toe neem ik aan :?

b) de meeste motoren van na het stenentijdperk hebben geen binnenband. net als de meeste auto's na de prehistorie. het is geen trapfiets.

Zeg zot, je hebt de granny ook wel een megaschop gegeven.

Is een topic van in mei, neem aan dat er ondertussen toch al wel een nieuw bandje opligt.

Sta mooi voor lul zo. :r

Terug
Bovenaan Onderaan