Voorjaarsrit zondag 21 april 2013

Paul_K

MF veteraan
22 jul 2009
13.581
2
Westzaan
:] 8-) Voorjaarsrit zondag 21 april 2013 8-) :]

2012-10-14%2520MF%2520Najaarsrit%25202012.jpg

*Met dank aan Bomba voor deze foto's en de samenstelling

Wat mag ik me voorstellen bij deze voorjaarsrit :?
Een rit bedoeld voor enthousiaste rijders die ervan houden om op rustig/gemiddeld tempo wat mooie wegen te rijden. Bij De Waterspiegel kunnen we van de middagpauze genieten, bij goed weer op het terras. Ook is genoeg ruimte om zelf je eigen bammetjes op een bankje te eten in de zon of een wandeling te maken. Eenieder is vrij om te nuttigen wat hij of zij graag wil. Onderweg doen we voor de rijders met een kleine tank of blaas nog twee keer een tankstation aan. Eventueel ook te gebruiken om wat koffie en nicotine naar binnen te werken, onder het genot van geouwehoer over motoren. We rijden de rit met het follow up systeem, zodat iedereen op zijn/haar eigen tempo kan rijden. De rit is dan ook prima geschikt voor beginnende motorrijd(ers/sters), brikkers, verse rijbewijzen, heropstappers en iedereen die van de omgeving wil genieten.
Laagvliegers en artikel 5 magneten kunnen hun tijd beter aan een andere rit besteden.

Wanneer is de rit :?
Zondag 21 april 2013

Hoe laat verzamelen we :?
Vanaf 10:00 verzamelen, om 10:30 gaan we rijden :]

Waar verzamelen we :?
McDonalds Barneveld

Waar eindigen we :?
McDonalds Apeldoorn

Hoe lang is de rit :?
±160 kilometer

Welke regels zijn er bij het rijden :?
Eigenlijk alleen maar regels die heel vanzelfsprekend zijn, starten met volle tank, gedraag je netjes, meld je af als je weg wilt, eigen risico, niet pushen, niet inhalen binnen de groep en de gebruikelijke fatsoensnormen in het verkeer. We rijden met Follow Up, zodat iedereen in zijn/haar eigen tempo kan rijden. Vanzelfsprekend worden wheelies, stoppies, burn-outs en andere artikel 5 feestjes niet erg op prijs gesteld.

Kan ik nog helpen met de route testen :?
Zondag 14 april ga ik de rit nog eens rijden met de voor- én achterrijders. Voor hen die voor/achter gaan rijden is het zeker aan te raden om deze dag mee te gaan.

Ik hebt nog een leuk idee voor de route :?
Ook hiervoor kan je contact opnemen met Paul_K. Alle tips, hints en adviezen zijn van harte welkom uiteraard.

Hoe schrijf ik me in :?
Om je aan te melden kan je een bericht in het topic plaatsen "Ik ben *forumnaam* en wil me graag aanmelden voor de rit." Alvast dank voor het duidelijk posten.

zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden :?
-Zoals je zult begrijpen is het niet onverstandig om je BRAVOK nog eens na te kijken.
-Kom met een volle tank aan de start
-We rijden met Follow Up, op de dag zelf wordt het systeem ook nog uitgelegd
-Hou 't veilig, hou 't leuk
-Rijden in grote groepen is anders dan solo rijden, hou daar rekening mee
-Laat je nimmer opjagen door een ander


Disclaimer:
- Incorrectheden in de informatievoorziening/communicatie, al dan niet via het forum, zijn voorbehouden.
- Elke deelnemer wordt geacht op de hoogte te zijn van de regels zoals opgestel en wordt tevens geacht zich aan deze te houden.
- Iedere deelnemer is en blijft verantwoordelijk voor zijn of haar gedraging(en) gedurende activiteit(en), met inbegrip van het door hem/haar bestuurde motorvoertuig.
- Deelname aan deze rit is geheel op eigen risico
- De route is een aanbevolen route die fouten kan bevatten.
- Organisatie is niet aansprakelijk voor de eventuele gevolgen die kunnen resulteren uit deelname aan deze activiteit.
- Organisatie behoudt zich het recht voor om individuen uit te sluiten van (verdere) deelname, mocht dat genoodzaakt zijn om de goede sfeer en/of veiligheid te kunnen waarborgen.
- Bij het niet hebben van een vrolijke glimlach moet je voor straf een ijsje met spikkels eten.

img515t.jpg
 
Laatst bewerkt:
Follow Up - De uitleg

We rijden de route volgens het Follow-Up Systeem. Hieronder een beschrijving.

1. Een groep heeft een vaste voorrijder én een vaste achterrijder, te herkennen aan de oranje hesjes.

2. De voorrijder geeft de wegwijzerplekken aan door ernaar te wijzen. Dit doet hij bij kruisingen, splitsingen en andere verkeerssituaties waar de rijrichting onduidelijk is. Het staan op deze plaatsen is op eigen risico, zorg dat je veilig staat en geen hinder veroorzaakt bij het overige verkeer.

3. Als je achter de voorrijder rijdt, houd dan voldoende afstand, zodat je tijdig en veilig op de aangewezen wegwijzerplek kan gaan staan. Om zo de rijrichting aan te geven voor de rest van de groep.

4. Wegwijzers dienen hun knipperlicht te gebruiken om de juiste rijrichting aan te geven voor de rest van de groep. Indien nodig maak je extra (hand)gebaren om de rijrichting te verduidelijken.

5. De wegwijzer blijft wachten, totdat de achterrijder aansluiting heeft en voegt dan vóór de achterrijder weer in bij de groep. Ook als je lang moet wachten blijf je staan, de mensen die er nog aankomen zijn afhankelijk van jou!

6. Achterrijder is de laatste sluitpost.

7. Het is uitgesloten dat iemand zonder hulp achtergelaten wordt. Als iemand om noodzakelijke reden(en) (tijdelijk) moet stoppen, dan blijft de achterrijder bij deze persoon totdat er een oplossing is. Het kan dan lang duren, voordat de achterrijder weer aansluiting heeft. Blijf te allen tijde wachten op de achterrijder of bel iemand van de organisatie als je het niet meer vertrouwd.
 
Laatst bewerkt:
De aanmeldingen

Verdelen van de groepen doen we bij het verzamelpunt. Ervaring heeft geleerd dat vooraf indelen verloren moeite is in verband met afhakers en indelingen die alsnog verschuiven. Opgeven met wie je in de groep wil hoeft dus niet. Groepen zullen gelijk verdeeld worden en niet groter zijn dan 30 motoren. Nee, ik kan niet garanderen dat je met al je vrienden samen komt in één groep, maar dat wat kan doen we ;)

Om je aan te melden kan je een bericht in het topic plaatsen "Ik ben *forumnaam* en wil me graag aanmelden voor de rit." Alvast dank voor het duidelijk posten. Vage aanmeldingen zoals een i'm with stupid smiley snap ik niet :N :+

Heb je aanhang van buiten MF? Ook zij zijn welkom, geef bij je aanmelding op hoeveel je er mee wil nemen. Laat ze ook even de startpost lezen, dan weten ze waar ze aan toe zijn.

Heb je een Garmin GPS met de mogelijkheid om routes erin te zetten? Heb je ook nog eens zin om voor/achter te rijden, graag! Alle hulp is welkom, zeker als we met meerdere groepen gaan rijden. Mocht je willen helpen, graag het op te geven bij je aanmelding. 14 april ga ik de rit met de voor/achterrijders de rit nog eens rijden, als je voor wil rijden, dan is het handig om dan mee te gaan.


Aanwezigen:
-Paul_K (voorrijder)
-Remond_FRL (voorrijder)
-jansen007 (achterrijdster)
-Kiki92 (achterrijdster)
-micb (achterrijder + EHBO + achteropzitplek vrij)
-ProDrive (achterrijder)
-MarkieNL (achterrijder)
-Maegrim (achterrijder)
-Plofkop (voor/achterrijder)
-1961_Erik (achterrijder)
-Luthalia
-Vader Paul_K + duo
-Mr Jack
-Vera92
-Thijs B
-xjrtuffer
-TAXI-BOB
-Tagi-M
-Tagi-M +1
-Roeleey
-Rnej
-chrisace
-Fryske Struner
-Suuzzie
-MeilinkCC
-La Duchesse
-Ilmar
-Dilano_J
-NightMagic
-Dozo
-Mikebandit
-Jellesnietes
-Et13nnE
-zuenman
-zuenman +1 (vader)
-Anon
-Menso
-Jethro
-powerpiep
-xjrburt
-honda_mbx80_driver
-gasguzzler
-gasguzzler+1
-gasguzzler+2
-gertgerrit
-sander-j
-Luc Cb900
-Zagato617
-Stalkertje
-wixje
-wixje+1
-FB aanmelding: Gabriëla
(De FaceBook aanmeldingen zijn volgens mij ook MF'ers, maar de nickname weet ik even niet meer, excuseer :$ )



Onder voorbehoud:
-Simon4all
-Phyllis
-DKP
-ambiancer
-dopey85
-MacJoy
-nico_09
-Deagon
-erwin_k + duo
-SilverShadow (voor/achterrijder)
-MacReal (voorrijder)
-El_Sayal
-MiniStig
-Sandertjer
-Soezie_Q
-Me Daph
-zoeffie73
-Greenhopper
-jacksnake
-martijnvs
-@nne
-Raymond W
-polski
-Ielspiels
-an_joyable
-Rider_Heleen
-KonradW
-Dolfijneflipper
-Nohome
-Boemba5
-Leroy1991
-C_kraats1
-spykes22
-Luc Cb900
-Maegrim +1 (vader met overleden -o.O_ kuipje)
-_fanatic
-Meifesto
-alain supermoto
-Jacobse
-sirdrinksalotofpetrol
-Greenhopper
-Revol
-FB aanmelding: Frank
-FB aanmelding: Dennis
-FB aanmelding: John
-FB aanmelding: Harry
-FB aanmelding: Mark
-FB aanmelding: Rik
-FB aanmelding: Remko
 
Laatst bewerkt:
Route informatie + Dagindeling


Tankstation nabij startpunt:
Ja, er zit een onbemande pomp direct naast de McDonalds


Afstanden
Totale lengte: +-165 kilometer
Deel 1: +- 42 kilometer
Deel 2: +- 45 kilometer
Deel 3: +- 42 kilometer
Deel 4: +- 36 kilometer

Dagindeling (groep 1)
Startpunt: McDonalds Barneveld verzamelen vanaf 10.00 uur met een volle tank
Briefing en uitleg: van 10.30 tot 10.40 uur (per groep apart!)
Route deel 1: van 10.40 tot 11.30 uur, let op veerpont á 1,- euro
Eerste pauze: Lunchpauze bij De Waterspiegel
Route deel 2: van 12.45 tot 13.45 uur
Tweede pauze: Texaco tankstation Huissen
Route deel 3: van 14.10 tot 15.10 uur, let op veerpont á 1,80 euro
Derde pauze: Esso tankstation Dieren
Route deel 4: van 15:40 tot 16:40 uur
Eindpunt: McDonalds Apeldoorn

Groep 2 + 10 minuten
Groep 3 + 20 minuten

Lunchpauze:
De lunch-/middagpauze is na het eerste deel van de route bij het Eiland van Maurik, waar ook De Waterspiegel gevestigd is. Het staat iedereen vrij om te gaan en te staan waar ze willen tijdens de pauze. Zo kan je ook eigen eten en drinken meenemen en lekker op het bankje in de zon gaan zitten of juist op het overdekte terras een pannenkoek naar binnen werken. Deze keer ga ik als organisator geen schakel meer vormen tussen deelnemers en de restauranthouder, dat laat ik aan jullie zelf over. Deze keer hou ik het bij het ritje met organiseren.

GPS:
Zoals 'gewoonlijk' weer in GPS formaat beschikbaar. Voor de voor-/achterrijders beschikbaar tijdens de rit, de rest krijgt de route na rit. Fouten kunnen niet uitgesloten worden en het gebruik is geheel op eigen risico. Deze route is enkel en alleen een indicatie voor het rijden van een tourrit, waar vanaf geweken kan en mag worden. Het volgen van een eventuele voorrijder is uiteraard ook volledig op eigen risico.

Beschikbare formaten:
-MPS file
-GPX file
-GDB file

Kaartje van de route:
MF%2520Voorjaarsrit%25202013%2520-%2520versie%252008%2520-%2520PNG.png
 
Laatst bewerkt:
Pre-Meets

Pre-meetings zijn bedoeld voor mensen uit dezelfde regio die graag samen verzamelen en dan naar het startpunt rijden. Mocht je je willen aanmelden voor één van de onderstaande pre-meets, dan kan je mij (Paul_K) een berichtje sturen of een gil in het topic geven. Nieuwe pre-meets kunnen op dezelfde manier aangemeld worden.

Pre-Meet: Amsterdam (deels binnendoor naar startpunt)
Locatie: Amsterdam Foodstrip
Verzameltijd: 8:30 uur
Vertrektijd: 8:45 uur
Tanken: Niet onderweg
Aanmeldingen pre-meet:
-Paul_K
-Jansen007
-Vader Paul_K + duo
-Simon4all
-Roeleey
-Deagon
-xjrburt
-Albert


Pre-Meet: Carpoolplaats Gorinchem
Locatie: Gorinchem
http://maps.google.nl/maps?q=51.834849,4.943204&num=1&t=m&z=17
Verzamelen en vertrekken: 09:00 wegrijden! Onderweg wordt er NIET getankt
Tanken: tankstation aan de andere kant van de viaduct.
Deelnemers:
- Micb
- Vera92
- Kiki92
- DKP
- Mr Jack
- MarkieNL
- Thijs_B
- Luc Cb900
- Bianca

Pre-Meet: 'De Andel'
Locatie: A12 bij Gouda
https://plus.google.com/107381154658275930078/about?gl=nl&hl=nl
Tanken: locatie is een tankstation
Deelnemers:
- Anon
 
Laatst bewerkt:
Werd ik bijna weer als +1 opgegeven. Kon het nog net op tijd stoppen.
Ik ga ook mee als het mag :]

Oeps nie goed gelezen. ff opnieuw

Ik ben Mr Jack en wil me graag aanmelden voor de rit."
 
Laatst bewerkt:
Als ik kan ben ik er ook bij! *O*

Had effe geen zin om heel de OP te lezen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan