900cc, 100 eur en een brandende start, mijn project-fiets in een notendop!
Hij is dan ook bij deze gedoopt als 'Firestarter'
Anyhow, beetje een inleiding en dan een zooitje foto's. Ik ben gek op foto's maken dus die zullen hopenlijk in het topic ook rijkelijk vloeien!!
Ik ga een Honda CB900 Bol D'or aanpakken die wel wat liefde nodig had, voor 100,- bij de plaatselijke motorwerkplaats en meetingspot kunnen bemachtigen die door de onbekende vorige eigenaar al iets aangepast is met een andere achterbrug, ik denk ook andere wielen, luchtfilters en een aan-één gelaste uitlaat met Yoshimura demper.
Maar dat gaat er allemaal vanaf, ik heb een rijdende motormobiel dus kan hier lekker mijn lusten op botvieren. Er komt in ieder geval een andere voorvork in en we gaan kijken of we spaakwielen gepast kunnen krijgen! Voorvork kan een USD worden maar ik denk dat een normale beter bij het totaalbeeld gaat passen. De tank is spuuglelijk, dus daar gaat zoiezo een andere op.
Hoe het totaalbeeld precies gaat worden weet ik ook eigenlijk nog niet. Het kan een caféracer worden of een snelle street-tracker. Geef het beesie maar een naam maar hou het maar op :
- clipons of een superbike-stuur
- een bol kontje of een plat zadel
Ik ga wel voor de cleane-look, dus kabels en draden zo veel mogelijk uit het zicht. Electa onder het zadel of onder de tank. Als er een bol kontje op komt hoop ik daar de accu in te verwerken, anders probeer ik die ook zo min mogelijk in het zicht te krijgen (however that will work )
Nu wat plaatjes!!
De basis voor de 'Firestarter', standaard 95pk maar deze zal hopelijk ietsje meer gaan krijgen!
Groene aanslag op heeeeel wat onderdelen, gelukkig zat alles niet vastgeroest!
Oei, fikkie tijdens het proberen te laten draaien van het blok! Lang leve de brandblusser Hence the name Firestarter, mooi twee brandjes tijdens het testen of het blok nog draaide
Al heel wat bouten en onderdelen verwijderd, bijna klaar om uit het frame gehaald te worden!
Na wat sleutelwerk om proberen voor ik naar mijn werk moest om het blok eruit te lepelen is het het toch gelukt. Deze gaat mee naar huis om helemaal schoongemaakt te worden en na wat straalwerk weer netjes in de verf gezet te worden.
Het kale frame net na de splitsing, als ik een beetje opgeschoten ben met het blok ga ik hier aan verder.
Die kan weer de tuin in!!
Aangezien er overal lekker verf op zit zal er veel gestraald gaan worden, de uitlaat wil gaan verbouwen naar een Supertrapp Dirt muffler aangezien die op een 50mm pijp passen. Een megaton had ik ook in gedachte, maar die kunnen max 44mm aan en ik ben bang dat ik de pijp dan teveel knijp.
Of iemand moet zin hebben om mij te helpen met de uitlaat te verbouwen, daar mis ik op dit moment wat inspiratie in!! Ik wil niet een standaard demper naast het achterwiel maar eentje die schuin onder het blok vandaan komt lijkt me wel mooi!
Het blok zal voor een gedeelte uit elkaar gaan, kop, cilinders en deksels laten stralen. De rest van het blok laat in vooralsnog in elkaar en schuur ik wel met de hand. Alles krijgt wel een nieuw kleurtje in ieder geval!
Straks ga ik proberen het blok even op te halen en thuis op de werkbank te mikken, dan kan ik daar thuis aan werken. Bij de werkplaats ga ik vandeweek verder de motor uit elkaar halen en kijken wat we passend gemaakt kunnen krijgen qua wielen en voor en of achtervork.
Hij is dan ook bij deze gedoopt als 'Firestarter'
Anyhow, beetje een inleiding en dan een zooitje foto's. Ik ben gek op foto's maken dus die zullen hopenlijk in het topic ook rijkelijk vloeien!!
Ik ga een Honda CB900 Bol D'or aanpakken die wel wat liefde nodig had, voor 100,- bij de plaatselijke motorwerkplaats en meetingspot kunnen bemachtigen die door de onbekende vorige eigenaar al iets aangepast is met een andere achterbrug, ik denk ook andere wielen, luchtfilters en een aan-één gelaste uitlaat met Yoshimura demper.
Maar dat gaat er allemaal vanaf, ik heb een rijdende motormobiel dus kan hier lekker mijn lusten op botvieren. Er komt in ieder geval een andere voorvork in en we gaan kijken of we spaakwielen gepast kunnen krijgen! Voorvork kan een USD worden maar ik denk dat een normale beter bij het totaalbeeld gaat passen. De tank is spuuglelijk, dus daar gaat zoiezo een andere op.
Hoe het totaalbeeld precies gaat worden weet ik ook eigenlijk nog niet. Het kan een caféracer worden of een snelle street-tracker. Geef het beesie maar een naam maar hou het maar op :
- clipons of een superbike-stuur
- een bol kontje of een plat zadel
Ik ga wel voor de cleane-look, dus kabels en draden zo veel mogelijk uit het zicht. Electa onder het zadel of onder de tank. Als er een bol kontje op komt hoop ik daar de accu in te verwerken, anders probeer ik die ook zo min mogelijk in het zicht te krijgen (however that will work )
Nu wat plaatjes!!
De basis voor de 'Firestarter', standaard 95pk maar deze zal hopelijk ietsje meer gaan krijgen!
Groene aanslag op heeeeel wat onderdelen, gelukkig zat alles niet vastgeroest!
Oei, fikkie tijdens het proberen te laten draaien van het blok! Lang leve de brandblusser Hence the name Firestarter, mooi twee brandjes tijdens het testen of het blok nog draaide
Al heel wat bouten en onderdelen verwijderd, bijna klaar om uit het frame gehaald te worden!
Na wat sleutelwerk om proberen voor ik naar mijn werk moest om het blok eruit te lepelen is het het toch gelukt. Deze gaat mee naar huis om helemaal schoongemaakt te worden en na wat straalwerk weer netjes in de verf gezet te worden.
Het kale frame net na de splitsing, als ik een beetje opgeschoten ben met het blok ga ik hier aan verder.
Die kan weer de tuin in!!
Aangezien er overal lekker verf op zit zal er veel gestraald gaan worden, de uitlaat wil gaan verbouwen naar een Supertrapp Dirt muffler aangezien die op een 50mm pijp passen. Een megaton had ik ook in gedachte, maar die kunnen max 44mm aan en ik ben bang dat ik de pijp dan teveel knijp.
Of iemand moet zin hebben om mij te helpen met de uitlaat te verbouwen, daar mis ik op dit moment wat inspiratie in!! Ik wil niet een standaard demper naast het achterwiel maar eentje die schuin onder het blok vandaan komt lijkt me wel mooi!
Het blok zal voor een gedeelte uit elkaar gaan, kop, cilinders en deksels laten stralen. De rest van het blok laat in vooralsnog in elkaar en schuur ik wel met de hand. Alles krijgt wel een nieuw kleurtje in ieder geval!
Straks ga ik proberen het blok even op te halen en thuis op de werkbank te mikken, dan kan ik daar thuis aan werken. Bij de werkplaats ga ik vandeweek verder de motor uit elkaar halen en kijken wat we passend gemaakt kunnen krijgen qua wielen en voor en of achtervork.
Laatst bewerkt: