CBR 900 RR Konica Minolta project

bramschaap

Die hard MF'er
3 jun 2009
331
6
Utrecht
Beste geinteresseerden,

Ik heb een tijd geleden een naar ongelukje gehad met mijn Honda Cbr.
Een man raakte in zijn auto van de weg, reed tegen een boom en knalde de weg weer op en bracht mijn heerlijke ritje abrupt tot een einde.

20f2f02d09_720.jpg


Gevolg was ondanks de ellende best gunstig. Frame is niet krom en technisch is de motor nog in behoorlijke goede staat. Wat er wel stuk is dat zijn vooral kappen, verlichting, dashboard, subframes, handgrepen, voetsteunen, hendels kortom het bekende werk.

Ik kan moeilijke afstand nemen van dingen dus zoo ook bij deze motor.

Nieuwe plan,

Konica Minolta replica, dit omdat ik zo ontzettend veel streetfighters zie en niet nog een Fireblade met dit lot wil bezegelen. Daarnaast vind ik gewoon de Konica kleuren combi heel mooi.

Foto-VIRCIIPX.jpg


GroteFoto-PI3YYB6S.jpg


Foto-LZWA6IRV.jpg


Foto-YDBEGCTW.jpg


Foto-X6RAW7NE.jpg


De gloriedagen:

Foto-EFSH4LWS.jpg


Een paar inspiratie foto's van mij:

Foto-Q64NBXW7.jpg


Foto-83PZHTPQ.jpg


Foto-K64DV6QH.jpg


Foto-D7EURAL6.jpg

Nu kan de opbouwfase beginnen.

De kappenset en de onderstaande onderdelen zijn inmiddels allemaal binnen. De bedoeling is dat ik eerst alles heb en hem dan ineen keer opbouw.

Foto-6FBLSDLE.jpg


Foto-SQTNHPWC.jpg



Kleuren combinaties:

Tank wit, met zwarte honda wings en konica minolta logo

Frame en achterbrug en kroonplaten mat zwart
Schakelset, clipons en anders klein spul hoogglans zwart.

Verder zijn een aantal dingen ongewoon aan de motor.
Ik heb een Honda uit 1994. Zelf heb ik er het motorblok van een sc33 uit 1998 ingezet. Hij heeft ook het achterkont van dit model jaar.

Tevens heb ik de knipperlichtgaten voor dicht laten maken omdat hij knipperlichten in de spiegels en geintegreerd in het achterlicht krijgt.

Bedankt voor jullie interesse en hoop dat jullie het leuk vinden om te volgen.

Als jullie goede tips of op en aanmerkingen, alles is welkom!!

UPDATE

Grotefoto-Z8UFG8SL.jpg
 
Laatst bewerkt:
hey vraagje waar had jij die dubbele pijp weg overal waar ik kijk is die niet te halen voor de fireblade?? :?
 
Die vraag heb ik al zo veel keren gehad. Het is altijd weer jammer om mensen te moeten teleurstellen. Ik heb namelijk geen idee waar de uitlaat vandaan komt. Er zit geen merk in en hij zat op de motor toen ik hem kocht. Misschien is hij zelfs wel zelf gemaakt. Hij heeft totaal geen demping behalve de db killers. Geeft ook een heel hard en rauw geluid.

Het zijn inderdaad China kappen. Heb ze gekocht bij Neverland motorparts op ebay. Ze hebben ook remschijven enzovoort. Die wave schijven komen daar ook vandaan. Ik wil geen reclame maken maar deze verkoper is echt geweldig. Service, snelle levering en product kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het zeker ook volgen...
Kappen zien er goed uit... Ff ebay checken (of ik ze uberhaupt kan vinden)
 
haha oke maakt niet uit ga het iig volgen en vind vanzelf wel een x zo'n uitlaat voor de goede prijs.. :P
 
Het is echt een goeie site met heel veel onderdelen voor de fireblade tussen 1992 en 1998.

Ik zou deze nog wel graag willen hebben voor dit project:

GroteFoto-WC8AEJGQ.jpg
 
Laatst bewerkt:
ja dat is natuurlijk afwachten. Dat kan nog steeds alle kanten op. De dremel moet er misschien wel even aan te pas komen.
 
Ja dat vond ik nou ook! Heb alleen al andere gekocht. Die ga ik dan misschien maar weer verkopen om deze te kunnen kopen. Ik heb deze nog nooit op een motor zien zitten. Die andere cnc gefreesde hendeltjes zie je wel vaker.
 
Status update:

Vandaag gaat het frame/achterbrug/kroonplaten/subframes en alle kleine onderdelen, een hele doos vol naar de poedercoater.

De grote frame delen en kroonplaten worden matzwart. De kleine onderdelen en de topkuipsteun onder de spiegels die gaan allemaal hoogglans zwart worden.

Verder heb ik de lelijke popnagels uit mijn uitlaat pijpjes verwijderd. ze hielden de DB killers vast. Als ik de Db kilelrs eruit haal is het zo hard dat het niet meer om aan te horen is. Dus ik heb ze er met een tig las apparaat maar netjes in vastgelast. Daarna de las weggeschuurd. Nu zijn ze klaar om te laten verkoperen en daarna te laten verchromen. Zal vast goed staan in combinatie met de matzwarte achterbrug.

Foto:

Foto-SONGU7VV.jpg


Foto-KDBPQJCM.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jo Bram,

Eindelijk gevonden ;)

Super k*t van de aanrijding, maar je opbouw project beloofd veel goeds! Wat een machine ook, zo'n blade... Heerlijk! Uit welk jaar komt ze eigenlijk? Terecht dat je haar red van het streetfighterschap. Als je haar klaar hebt, moeten we een keer samen gaan rijden man

Succes!

Blauw
 
Joo Martijn!!

Pff de bouwjaren haha dat is inmiddels een mengelmoes. Het is een bastaardje geworden. Het frame en kenteken is 1994. De kuipen zijn 1998 behalve de voorkuip die is dacht ik 1996. Het motorblok is ook 1998 omdat hier wat verbeteringen zijn ten opzichte van het 1992 blok.

Maar als we in de zomervakantie een ritje kunnen maken dan zou dat top zijn!!

haha
 
Om eerlijk te zijn staat het wat stil nu. Ik moet 3 weken wachten op de poedercoater. Als dat klaar is dan kan ik nieuwe foto's gaan maken. Maar het ziet er veelbelovend uit. Die man heeft me mooie verschillende lakken en kleuren laten zien. Het is een soort antraciet grijze kleur met een matte laklaag die heel grof is. Omdat ik hier verder niets te melden heb of te laten zien doen we even een stukje terug in de tijd:

4 jaar geleden redden ik haar haar in een verlaten, vergeten, totaal uitgeputte en half uitgeklede toestand van het baasje. Zo zag ze eruit:

GroteFoto-UJNVZ7LT.jpg


Daarna heb ik haar opgeknapt en zag ze er zo uit:

GroteFoto-R6RYAHNE.jpg


Tot de BAM
 
Laatst bewerkt:
Zelf is er ook het een en ander wat ik wil stralen en spuiten. Deze bouten moeren en subframe met straks nog een schakelpookje en een carterkap gaan niet naar de poedercoater maar die doe ik zelf. Al het andere is wel weggebracht. Daar ben ik heel blij mee want alleen de bouten en moertjes deed ik al een eeuwigheid over. Even wat nieuwe foto's gemaakt:

Straalkastje van mijn motormaat Roy:

GroteFoto-IV6QAQKU.jpg


Eindresultaat na het stralen:

GroteFoto-ONFXVU6E.jpg


Al het kleine spul in de grondlak:

GroteFoto-7OEY8WFB.jpg


Resultaat:

GroteFoto-GW6JMO4M.jpg


GroteFoto-KEK8XJD6.jpg


Het voorste subframe (heb ik moeten vervangen, vorige was in elkaar gedrukt als een luciferhoutje) ook gestraald en in de grondlak:

GroteFoto-ESLNAZ7O.jpg


GroteFoto-7GVIN6OJ.jpg


Oja, ik heb een undertail gevonden voor mijn motor. Die wil ik nog gaan kopen en in dezelfde kleur blauw spuiten als mijn nieuwe achterkontje:

GroteFoto-MGLE3KZF.jpg


Voor de rest is het nog steeds wachten op de poedercoaten en een aantal onderdelen die ik nog aanschaffen moet. Zoals de lagers van het balhoofd en de achterbrug. Ook de keeringen van de voorvork een nieuwe schokbreker en de hele boutset voor de nieuwe kappen. Genoeg om voor te sparen, dus vanavond voor de zoveelste keer niet naar de kroeg!
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel H A P L O !!

Velgjes moeten nog even verder gepoetst worden maar de nieuwe reflecterende striping en logo's zitten erop:

GroteFoto-PFT6JPML.jpg


GroteFoto-6AKLSRV3.jpg


GroteFoto-PPZAYUNC.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan