Ducati Hypermotard part IV - het beest uit je desmodromen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PinoY

MF veteraan
4 feb 2007
1.741
0
Almere
Welkom op het alweer 4e Hypermotard topic
La cojones in die spagetti!
2013-ducati-hypermotard-official-pictures-show-an-awesome-beast-photo-gallery_18.jpg



De modellen
562904_549751458379687_2044462102_n.jpg




Hypermotard 2007-2010

De Ducati Hypermotard zag het levenslicht in 2007. Het had het uiterlijk van een supermoto, maar het chassis en dual spark blok van een multistrada 1100. Desondanks was de Hypermotard slechts 179kg ( de 1100S weegt 177kg ), pakweg 2 kilo minder! De Hypermotard werd geleverd met een 1100cc tweeklepper luchtgekoeld blok welke goed was voor 90pk en 102nm koppel. In 2008 kwam Ducati met een nieuwe kleurstelling. Witte kappen en een rood frame voor het standaard model.
In 2009 werd voor de S modellen de 50mm Marzocchi voorvork vervangen voor een 48mm Kayaba (KYB) voorvork met DLC. Ook kregen beide carters een zilverkleurige kleur, in plaats van het voorheen gevoerde goud. Tevens kwam er in dat jaar ook de DDA (Ducati Data Analysis) voor de 1100S.

1100S
De 1100S versie had nog wat leuke upgrades ten opzichte van de standaard versie. DLC coating op de voorvork, gesmede aluminium wielen, Brembo Monobloc remklauwen, Ohlins achtershock, verstelbare achterlink en carbon achterpanelen, voorspatbord en distributieriemcovers. Tevens weegt de 1100S ook 2kg minder.


Hypermotard 1100 EVO en EVO SP, ontdek de evolutie! (2010-2013)

In 2010 hadden ze zoveel aan de Hypermotard veranderd dat ze besloten het een andere naam te geven. De Evo en de Evo SP waren de nieuwe aanwinsten bij Ducati. Het blok was geen dual spark meer, maar een single spark. Compressie was enigszins verhoogd om 95pk uit het blok te persen, het koppel daalde tot 101nm. De Hypermotard kreeg het lichtere 848 vliegwiel om sneller op toeren te kunnen komen. De voorvorken werden weer door Marzocchi geleverd, 50mm zoals voorheen, maar met een grotere grondspeling. De achtershock is van Sachs ( Ohlins voor de EVO SP ). De EVO heeft dezelfde teller als de Streetfighter gekregen en een nieuwe oliekoeler met 85% meer koeloppervlak. Ook is de ECU aangepast, ten nadele van tuners aangezien de nieuwe ECU niet over een open-loop beschikt, wat zeker merkbaar is laag in de toeren. Hierdoor kunnen de lambda sensoren ook niet verwijderd worden.

Ducati heeft heel erg haar best gedaan om de EVO modellen lichter te maken. De EVO weegt 172kg en de EVO SP heeft een gewicht van 171kg.


Hypermotard 796, het kleinere broertje

Eind 2009 kwam Ducati met de 796 naar buiten. Deze kleinere, lichtere en goedkopere Hypermotard was bestemd voor mensen met een kleiner budget, maar dezelfde liefde voor de Hypermotard.

De 796 is lager (minder grondspeling) dan de 1100(S) en EVO(SP). Ook beschikt de 796 van een lagere kwaliteit voorvork( wel van Marzocchi, maar slechts 43mm, niet instelbaar en slechts een vorkpoot heeft daadwerkelijk een veer). De achtervering is van Sachs en verschilt niet van zijn grotere broer. Ook is de 796 de enige Hypermotard met een natte koppeling. De motor levert een acceptabele 81pk en 75,5nm koppel.
Het grootste voordeel van de 796 zit 'm in zijn gewicht. Met slechts 167kg is het de lichtste van alle Hypermotards!


Hypermotard 2013, fly-by-wire!

De nieuwe 2013 Hypermotard welke is volledig herbedacht.
Updates op het frame, plastic, vering, uitlaat en ergonomie om het helemaal bij deze tijd toe te passen.

het nieuwe tstastretta watergekoeld 821cc blok met langere onderhoudsintervallen van 30k!, ride-by-wire, TS, ABS en (na het luisteren van de gebruikers) een grotere tank van 16 liter.
Voor de SP versie is er zoals gebruikelijk veel vervangen voor carbon en lichtere velgen.






vbsOg.jpg


Handige links
- Website met gebruikershandleiding, werkplaatshandboek, sleutelmomenten en verborgen menu's
- Ducati.ms, internationale Ducati (Hypermotard) forum
- Ducatidiag, een handige tool om foutcodes uit te lezen, TPS te resetten, fuel trim mee aan te passen, servo motor uit te schakelen, mappen en nog veel meer. Klik HIER voor meer informatie



Webwinkels en hebbedingen
NL Fc-bikedesign
NL TPR racing
USA motovariation
USA Pro Italia moto
USA Ducati parts store

USA commoto
DUI italo-shop




Vorige topics
Ducati Hypermotard, meeting 8 juli 13:00 Beusichem
Ducati Hypermotard deel II
Ducati Hypermotard





Vaste gasten


Keller
:? :? :? :? :?

MikeBike90
j8xfgf7.jpg


Drinkyoghurt

U9RAB.jpg


LuckyDucky
c4080eefd0a8e1bcc03f01e5e440905c


Hammerboy
9ecd959e46c611e29a1922000a9d0dee_7.jpg


mauischou
1000176ad.jpg


Bagger_89
489ddf12ebfffdd4f8b22817b610b606


wwspiderbig
a66c7d869b8c47505f8927733a6bba19


Abarth
small_wheely.jpg


AzorSV
ita11_%204_06.jpg


Heavys
P1050944.jpg


Molenaar
:?

Corneoo
:?

Floris748
hypermaniac.jpg



Masterduc
:?


Matthijs.E
dzfrr.jpg



R A L P H
BqgSx.jpg



Hyperdesmo P
full


RenszO
:+

PasseS4
:+

Kom maar op met de nieuwe foto's!! *O* *O* 8-)
 
Laatst bewerkt:
:W

Goed bezig PinoY *O*

Ff wachten op wat beter weer voor de foto's, bijna alles is gereed voor een nieuw seizoen :]

Vergeet zelf ook geen foto te posten ;)
 
Laatst bewerkt:
wat een werk.. pff.. maar als jullie nieuwe foto's hebben laat maar weten dan gooi ik ze in de OP
 
nieuwe update op me hyper
achterbrug cover, tandwielplaat met bijpassende moeren en een set nieuwe conti sportattack banden(ben benieuwd hoe ze rijden)

 
Laatst bewerkt:
:] *O*

Deze lente eens een vette foto laten maken... Het is wel tijd voor wat nieuws in dit nieuwe topic!
 
Ziet er goed uit.

Ik heb net deze gekocht vanuit Amerika, kan niet wachten tot ze er zijn, ben benieuwd hoe lekker het klinkt :9

[afbeelding]

Alleen dan voor hyper, zal er ongeveer zo uitzien met filters: [afbeelding]
Had het gelezen op .MS, enorme goeie resultaten! :}
Misschien binnenkort ook maar eens bestellen...
Laat ff weten wat bij jou de resultaten zijn...
 
Is je hyper alweer opgeknapt dan?
Grotendeels. Linkerkap nog steeds niet. Niet via Ebay te vinden. Maar hij rijdt er niet minder om... :+
Maar heb ontdekt dat de reden van mijn crash een dikke rand in het asfalt is, een overgang tussen asfalt en busbaanbeton, in een bocht, precies op het rempunt voor een stoplicht. Ik moest remmen voor dat stoplicht. Ofwel, ik ga de gemeente alsnog aansprakelijk stellen.
 
Had het gelezen op .MS, enorme goeie resultaten! :}
Misschien binnenkort ook maar eens bestellen...
Laat ff weten wat bij jou de resultaten zijn...

Is goed zal ik sowieso doen. Moet hier alleen nog filters zien te vinden. Weet de maten niet en heb sowieso ook nog filters voor carterontluchting en stepper motor nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan