35KW & 25KW CDI's Regeling en Sportbikes!

Patrick56

Rookie
5 jun 2014
10
0
BERGEN NH
Beste mede motorliefhebbers,

Ik ben nu druk bezig met het verdiepen in de nieuwe wetgeving. Dit komt omdat ik erop gebrand ben in mijn ogen een mooie motor te rijden.
Nu heb ik begrepen dat wanneer ik een "willekeurige motor" op 70kw (of 35kw) kan begrenzen en hem dan laat herkeuren in Lelystad hij op kenteken komt en ik deze motor dan alsnog mag rijden met mijn A2 rijbewijs.

De motor waar ik naar zit te kijken is een GSX-R 600 K4, r6, ninja zx6r.
Ik heb op het internet nog een aantal rondzwervende 25kw CDI's gevonden voor de GSX-R.

Nu is mijn vraag wanneer ik een 25kw CDI installeer in een K4 en hem vervolgens laat keuren in lelystad (+- 450 eu). Zal ik dan door de keuring komen? Of is een CDI begrenzing niet voldoende?

Of een motor importeren maar dan kom ik vaak op dezelfde kosten uit.

Als jullie nog goede tips hebben erg graag!

Alvast super bedankt.

Met vriendelijke groet,
Patrick
 
je hebt een 2e type goedkeuring nodig om een motor op 35kw te krijgen, als deze niet beschikbaar is moet je een speciale keuring gaan doen, en daar liggen de kosten erg hoog. Ik heb geen idee hoe duur dit dan wordt.
Over dat CDI geval heb ik geen idee. Misschien weet iemand anders daar meer over
 
Al die motoren die jij noemt, hebben meer dan 70kw standaard, dus kan niet, heel simpel.. Misschien is een Ninja 300, CBR500R, Hyosung GT650R of binnenkort de KTM RC 390 wat voor je?
 
Dat klopt ze zijn ook meer dan 70. Daarom wil ik hem begrenzen en laten herkeuren bij het RDW (na telefonisch contact te hebben gehad met het RDW hebben zij mij gewezen op een richtprijs van 450 eu).

Mijn vraag is daarom ook of een CDI begrenzing voldoende is om door due keuring heen te komen?
 
En dat wil je gewoon in Nederland doen begrijp ik? Wist namelijk niet dat dit kon..

Anders bel je toch even naar de keurmeester :) Die weet het tenslotte het beste, ik ga topic zeker volgen! Ben benieuwd wat eruit komt.
 
Nee je snapt het niet patrick..,

Voor het A2 rijbewijs mag je een motor met maximaal 35kw rijden. Maar je mag ook een motor met meer vermogen nemen, en die vervolgens begrenzen naar 35kw. MAAAARRRR, dan mag die motor die je dus gaat begrenzen ook origineel niet meer hebben dan 70kw.

En idd, die gsxr600, zxr600 etc. hebben allemaal meer dan 70kw dus mag je niet begrenzen tot 35kw om hem geschikt te maken voor a2...

Ik weet het, ik ben er ook achter gekomen dat de meeste supersports teveel vermogen hebben om te kunnen begrenzen voor A2 |(

Maar hoop dat je nu wat meer duidelijkheid hebt
 
Super hartelijk dank allemaal!

Ik heb met het RDW gebeld en zij hebben gezegd dat op t moment ik een GSXR600 in bijv. Duitsland 35kw op kenteken kan krijgen. Dat bij t invoeren van de gsxr600 de gegevens worden overgenomen en deze manier wel mogelijk is om een sport bike te rijden. Iemand hier meer over gehoord?
 
Ik heb hier een tijdje geleden ook onderzoek naar gedaan.
De reactie die ik kreeg van de RDW was dat het allemaal om de typegoedkeuring gaat.
Stel je kan een gsxr600 met een 25kw typegoedkeuring krijgen dan zou je op deze mogen rijden.
(weet niet of de typegoedkeuring meteen bij aankoop moet zijn of naderhand kan worden omgezet).
 
Dus als ik t goed begrijp kan ik een gsxr600 in Duitsland op 25kw zetten importeren en voilà? Is t dan ook mogelijk om in NL een gsxr600 te kopen die nog op 25kw staat? Die van de oude regeling?
 
Ik snap die 70kw max sowiezo al niet..

Als je bijv een Agusta Brutale 675 (origineel 91.2kw) (wordt ingevoerd op 70kw kenteken + speciale mapping) wel mag rijden. Dan zou dit bij andere motoren toch ook gewoon moeten kunnen?

Blijf hem ff volgen.

en Edit @ patrick,

Als jij een 35kw rijbewijs hebt dan is de oude regeling (25kw) niet meer geldig..
Die is gewoon compleet "out of the picture"
Want die 25kw motor heeft dan origineel meer dan 70kw dus mag jij niet rijden.
 
Laatst bewerkt:
Importeren uit DLD op 35KW en rijden maar. Wil je terug naar origineel? Dan herkeuren. De motor is meer waard op 35kW, zeker een R6 en dat soort.
 
Laatst bewerkt:
Ja precies. Dat is dus exact wat ik ga doen (en wou weten). In mijn ogen een GSX-R of r6 35kw importeren en go! De procedure voor import stelt echt niks voor en Bikes in Duitsland kunnen een stuk goedkoper zijn en kwalitatief net zo goed als in NL.

T gaat nog een half jaar duren voordat ik dit plan ga uitvoeren maar bedankt voor alle hulp! Goede voorbereiding is t halve werk 👍
 
Super hartelijk dank allemaal!

Ik heb met het RDW gebeld en zij hebben gezegd dat op t moment ik een GSXR600 in bijv. Duitsland 35kw op kenteken kan krijgen. Dat bij t invoeren van de gsxr600 de gegevens worden overgenomen en deze manier wel mogelijk is om een sport bike te rijden. Iemand hier meer over gehoord?
Oke, dit is weer nieuw voor mij...
Is toch idioot.. al die regeltjes en omwegen... :(
 
Ik was tijdens t zoeken er inderdaad al achter gekomen dat deze manier nog niet erg bekend is. Hopelijk help ik de mede bikers hier ook mee! Nogmaals bedankt allemaal
 
Terug
Bovenaan Onderaan