35kw Begrenzer eruit na behalen Rijbewijs A. op kenteken 35kw laten staan?

Kawadraki

Rookie
15 jan 2020
4
0
Goedemiddag,

Mijn vraag luidt als volgt:

In Mei ga ik voor mijn A. (nu A2) Mijn Z900 is begrensd op 35kw. Als ik de begrenzer eruit haal na het behalen van mijn volledige rijbewijs, ben ik dan alsnog fout als hij op kenteken nog op A2 staat? (Bijvoorbeeld voor de verkoop later, als ik hem terug wil zetten. Scheelt hoop papier werk en geld)

Ik hoor verschillende verhalen. Mijn gedachte was dat het niet hoeft. Natuurlijk mag je er dan alleen niet met A2 op rijden.

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet,

Kawadraki (Instagram)
 
Laatst bewerkt:
Ja. Je bent onverzekerd.
Bedankt voor je snelle reactie.
Kun je mij dat toelichten?

Is dat niet wanneer je met A2 rijbewijs op een zware motor die wel op kenteken op 35kw staat rijdt?

Als je met A op een 70kw rijdt, rijd je op een zware motor maar heb je daar toch een rijbewijs voor?
 
Laatst bewerkt:
Het is vrij simple, je papieren moeten in orde zijn. Je papieren moeten dus overeen komen met de werkelijkheid.

Wanneer je een ongeluk krijgt en ze kom erachter dat je meer PK zou hebben dan op je papieren staan (en dus verzekerd) zal de verzekering waarschijnlijk niet uitbetalen en mag je zelf voor ALLE kosten opdragen.
 
Duidelijk Benny. Klinkt logisch. Bedankt heren.
Het is vrij simple, je papieren moeten in orde zijn. Je papieren moeten dus overeen komen met de werkelijkheid.

Wanneer je een ongeluk krijgt en ze kom erachter dat je meer PK zou hebben dan op je papieren staan (en dus verzekerd) zal de verzekering waarschijnlijk niet uitbetalen en mag je zelf voor ALLE kosten opdragen.

Klinkt logisch. Bedankt Benny.
 
Het is vrij simple, je papieren moeten in orde zijn. Je papieren moeten dus overeen komen met de werkelijkheid.

Wanneer je een ongeluk krijgt en ze kom erachter dat je meer PK zou hebben dan op je papieren staan (en dus verzekerd) zal de verzekering waarschijnlijk niet uitbetalen en mag je zelf voor ALLE kosten opdragen.
En er achter komen dat doen ze!
Ik heb zelf gezien dat een begrensde Yamaha R6 na een (zwaar) ongeluk werd geïnspecteerd op overeenstemming met de papieren.
Een mannetje van de verzekering kwam enkele dagen na ongeval bij de berger kijken of de motor technisch (lees: met begrenzing) in orde was.
Gelukkig (voor hem) alles OKE. Anders wordt het NADA uitbetalen!

Dat is ook de reden dat ik geen buitenlandse Blackbird wilde.
In België en Duitsland zijn er veel die op 100PK staan. Daar is wel wat aan te doen.(duur) Maar tevens dan ook papieren op orde maken!!
Wat heb je aan al dat gezeik. Beter om maar gelijk gewoon in Holland te zoeken.
 
Werkelijkheid is iets genuanceerder.
Geen zin op te zoeken hoe het precies zit. Volgens mij iets met maximaal x% meer vermogen dan op kenteken.
Sowieso mag het aantal cilinders niet anders zijn dan op kenteken

Anders zou je motor met een ander uitlaatje en dynokitje illegaal zijn he...
 
Werkelijkheid is iets genuanceerder.
Geen zin op te zoeken hoe het precies zit. Volgens mij iets met maximaal x% meer vermogen dan op kenteken.
Sowieso mag het aantal cilinders niet anders zijn dan op kenteken

Anders zou je motor met een ander uitlaatje en dynokitje illegaal zijn he...
Als je t niet precies weet, is je bijdrage niet bijzonder.


Motor moet kloppen met papieren en eisen.

In welke mate dat daadwerkelijk gecontroleerd wordt, is gissen.
 
In welke mate dat daadwerkelijk gecontroleerd wordt, is gissen.
Ik heb het dus controle DAADWERKELIJK zien gebeuren.
Ik zou bij de berger nog wat persoonlijke spullen van die jongen gaan ophalen.
Toen ik daar net binnen was kwam die gast van de verzekering voor controle op vermogens-beperking.
 
Ik heb het dus controle DAADWERKELIJK zien gebeuren.
Ik zou bij de berger nog wat persoonlijke spullen van die jongen gaan ophalen.
Toen ik daar net binnen was kwam die gast van de verzekering voor controle op vermogens-beperking.
Het interesseert niet wat jij hebt gezien.

Het kan, het kan niet.

Ik heb ook dergelijke controles op een wrak gezien. Maar ook niet op elk wrak.

Dus... :)
 
Het gaat er om of men t risico wil lopen. Om een keuring van €70 uit te sparen.
 
Als je t niet precies weet, is je bijdrage niet bijzonder.


Motor moet kloppen met papieren en eisen.

In welke mate dat daadwerkelijk gecontroleerd wordt, is gissen.

:+ Ik strijd ook niet mee om de originaliteitsprijs




Bij een ander uitlaatsysteem op je R1 wat 5pk winst oplevert keert een verzekering gewoon uit. Win je diezelfde 5pk op je Puch Maxi wordt het een ander verhaal.
Er is nuance, ooit eens opgezocht, maar zo vlak voor mijn nachtdienst geen zin dat op te zoeken en nu na mijn nachtdienst nog minder.

TS lijkt me iemand die graag die hoezo en waarom erbij zou willen hebben. Hij kan zelf eens rondneuzen als hij wilt, ipv de zaak te sluiten doordat tot nu toe een handjevol hier het met elkaar eens is.

Wat TS in zijn opening vraagt mag niet, omdat het te veel van de papieren afwijkt.
 
Volgens min is dat helemaal niet zo'n gedoe om de motor terug op origineel vermogen te zetten. Gewoon je kentekencard opsturen naar de RDW met een verklaring dat je het originele vermogen van de motor terug op het kenteken wil en ze sturen je een aangepaste kentekencard op. Zoek maar op. Iets met typegoedkeuring enzo
 
:+ Ik strijd ook niet mee om de originaliteitsprijs




Bij een ander uitlaatsysteem op je R1 wat 5pk winst oplevert keert een verzekering gewoon uit. Win je diezelfde 5pk op je Puch Maxi wordt het een ander verhaal.
Er is nuance, ooit eens opgezocht, maar zo vlak voor mijn nachtdienst geen zin dat op te zoeken en nu na mijn nachtdienst nog minder.

TS lijkt me iemand die graag die hoezo en waarom erbij zou willen hebben. Hij kan zelf eens rondneuzen als hij wilt, ipv de zaak te sluiten doordat tot nu toe een handjevol hier het met elkaar eens is.

Wat TS in zijn opening vraagt mag niet, omdat het te veel van de papieren afwijkt.

Ik schat TS slim genoeg in dat hij dat wel begreep… Zijn vraag was dan ook bewust op zijn Down-tuned motor weer terug te tunen; en dit niet door te geven aan het RDW/De papiermolen door te gaan.
Die vraag is denk ik meer dan ruimschoots beantwoord.
 
Als jij met de verzekering zwart op wit kan hebben dat hij 70kw heeft ondanks dat het op het kenteken niet zo is, dan lijkt het mij niet echt een probleem voor wat betreft verzekeringskwesties. Voor de politie is het misschien wel een ander verhaal alleen heb ik nog nooit gehoord van een motor rollenbank.
 
Als je hypothetisch gezien met 200 km/u gepakt wordt, begrijpen die blauwe petten heus wel dat die 35kW op het kenteken erg krap gemeten is. Al is het hoe dan ook tijd om je rbw in te leveren op dat moment
 
Volgens mij heeft deze Z900 gewoon een typegoedkeuring, dus naar de dealer om de begrenzing eruit te halen. Dealer geeft dan een verklaring aan RDW dat deze is teruggezet en je krijgt een nieuw kentekenpasje met het juiste vermogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan