35KW Enduro/sport-toer motor, aanraders ?

Twanrakels

MF'er
23 apr 2014
76
0
Deurne (Noord Brabant)
Hoi,

In Augustus 2015 staat er een 5 daags motor tripje gepland in de welbekende streek; Eifel.
Ik ben in het bezit van een VT600 bobber, maar die wil ik niet meenemen aangezien die geen spatborden heeft (en ik er ook geen op wil zetten :P ) en 2 open uitlaten heeft (iets met decibel).

Dus wil ik een andere fiets er bij kopen. het moet er wel eentje zijn die A2 geschikt is.
Heb zelf al aardig wat afgezocht, maar ben meer opzoek naar ervaringen en suggesties.

Budget: 3500euro (incl. topkoffer)
 
Ligt misschien niet binnen je budget, maar is een Honda NC700 misschien iets?
(kost wel wat meer maar dan heb je ook wat)
 
Beetje zoeken op MP naar prijzen kan ook geen kwaad :P
Heb je misschien al een lijstje waar wij nog extra info uit kunnen halen wat je smaak is?
(vb: KLE, KLR, Transalps, Africa twins etc...?)
 
Het liefste eentje die standaard maar 35kw heeft. Maar dat zijn er niet heel veel in die prijsklasse, een wat geknepen motor is ook niet erg, maar ik ben van mening dat dat slecht is voor de motor. Qua smaak: liefste geen BMW, en geen wazige kleur combinaties. Voor de rest maakt het niet veel uit.
 
Suzuki GSX600F geknepen kan een hele goede optie zijn.. Die van mij rijdt heerlijk, is ook goed te doen met langere stukken en past bij je smaak
 
Suzuki GSX600F geknepen kan een hele goede optie zijn.. Die van mij rijdt heerlijk, is ook goed te doen met langere stukken en past bij je smaak

Bedankt voor je suggestie, ik zal eens op MP gaan kijken of er een mooie staat!
Zat ook te kijken voor een yamaha szr 660, wel een 1 cilinder maar dat spreekt me wel aan. Iemand ervaring met een SZR660?
 
Enduro of sporttoer.. dat zijn wel twee verschillende motoren.
SZR660 is een 1-pitter... op hoge snelheid niet heel prettig meer en de zithouding gaat richting supersport, dat is zeker geen sport-toer. KLE500 is denk ik een leuke optie, of een CB500X, maar die is weer net wat te duur. Geknepen Transalp is ook leuk.

Aangezien je naar de Eifel gaat kan een 1-pitter wel, alleen de rit er naartoe op een 1-pitter is gewoon zwaarder dan op iets met meer cilinders.
 
Enduro of sporttoer.. dat zijn wel twee verschillende motoren.
SZR660 is een 1-pitter... op hoge snelheid niet heel prettig meer en de zithouding gaat richting supersport, dat is zeker geen sport-toer. KLE500 is denk ik een leuke optie, of een CB500X, maar die is weer net wat te duur. Geknepen Transalp is ook leuk.

Aangezien je naar de Eifel gaat kan een 1-pitter wel, alleen de rit er naartoe op een 1-pitter is gewoon zwaarder dan op iets met meer cilinders.

Je hebt gelijk wat betreft de grote verschillen, maar dat is omdat ik twijfel. Ik vind een XT660 ook interessant maar daar tegenover vind ik die SZR ook wel leuk. Dat een 1 cilinder op de snelweg niet ideaal is weet ik ook maar dat vind ik geen probleem. Ik denk wel dat mn voorkeur naar een 1 cilinder uit gaat. Mt03 lijkt me ook wel iets... Dat is dan wel geen sport/toer... :/
 
MT-03 is vette shit. Heb 'm zelf. ;) MT-03 is gewoon een naked bike met supermotard aspiraties.
Kan je ook wel voor die prijs vinden. Zelfde blok als de XT660X en de SZR. Hoewel de SZR nog met carburateur is en ik meen 5 kleppen, maar dit laatste kan ik mis hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan