35kw motor?

maizesinger1

Rookie
21 mei 2014
9
0
Weet iemand hoe het werkt om een ducati hypermotard 796 op 35kw te krijgen en wat dit kost? Dit is wel volledig legaal toch?

Dank voor de reactie en excuses voor het zoveelste topic :+
 
Laatst bewerkt:
Dat is mij verder dus ook niet helemaal duidelijk wat nu de kosten zijn om een motor op kenteken 35kw te krijgen zodat alles legaal is.
 
Een dealer zoeken die dat voor een bepaald bedrag x voor je doet. Hierna kun je hem bij de rdw laten omkeuren. Dit kost 470 euro (meen ik uit mijn hoofd).

Uiteindelijk ben je dus x + 470 euro kwijt.

Let op!: ik weet niet wat het rijklaargewicht met een lege tank is van de 796. Drooggewicht is 167kg. Als de motor rijklaar met een lege tank minder weegt 175kg moet je wellicht de motor naar iets minder kw laten omkeuren omdat de kw/kg verhouding minder moet zijn dan 0,2.
 
Als er een 2de typegoedkeuring op de motor is, kan je hem bij de dealer ook laten ombouwen naar 35 kW. Mogelijk dat de motor van voor het 35kW tijdperk is en hij alleen naar 25kW terug kan. De dealer kan met een 2de typegoedkeuring het kenteken laten aanpassen en hoeft de motor niet door rdw gekeurd worden. Google is je vriend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan