35kW niet mogelijk op kenteken voor motoren <2012?

Schroefdop

MF'er
28 aug 2015
93
0
Ik heb een motor op het oog, een Suzuki SV650 die begrensd is op 35kW. Ik vroeg de verkoper of dit ook op het kenteken stond ivm eventuele problemen met politie. Echter kreeg ik dit als antwoord

"Met een sv kan je alleen met vermogensuitdraai van 35 kw rijden. Er is geen officiële typegoedkeuring voor en je kan hem dus niet op kenteken 35 kw krijgen ook niet als je naar de rdw ga. Voor motorfietsen van voor 2012 dat de 35 kw regel inging is er voor geen enkele motorfiets een typegoedkeuring 35kw en word dat gedoogd dmv de vermogensuitdraai."

Dit had ik nog niet gelezen op internet. De verkoper is een motorzaak, dus dan neem ik wel aan dat hij gelijk heeft. Maar voor de zekerheid: klopt wat hier gezegd wordt?
 
Laatst bewerkt:
Klopt niet, zodra je hem laat herkeuren bij de RDW krijg je gewoon een gecorrigeerd vermogen op je kenteken. Is wel duur zo'n keuring trouwens.

Je zou de TS van dit topic eens kunnen contacten hoe hij het heeft gedaan: 35kw sv650
 
Dat lijkt me sterk O_O
Beetje raar eigenlijk..
Dat zou toch betekenen dat geen enkele motorfiets die teruggevoerd is naar 35kw ouder is dan 2012?
 
Klopt niet, zodra je hem laat herkeuren bij de RDW krijg je gewoon een gecorrigeerd vermogen op je kenteken. Is wel duur zo'n keuring trouwens.

Je zou de TS van dit topic eens kunnen contacten hoe hij het heeft gedaan: 35kw sv650

Precies, volgens mij is het juist de bedoeling dat elke motor van =<70kW te begrenzen is, ongeacht het bouwjaar. Ik vraag juist aan elke verkoper of het op kenteken staat omdat ik zelf niet met het RDW wil rommelen waarbij de kosten ook nog een 480 euro zijn...

Bedankt voor je link!
 
Terug keuren naar 35kw van een oudere motor kan alleen via IKS van het RDW, dit kost je alleen een bult geld voor de herkeuring.

Typegoedkeuring voor 35kw kunnen alleen motoren hebben die nu nog in productie zijn wat de sv dus niet is.
De sv650 heeft eerder wel een 25kw typegoedkeuring gekregen waarmee je deze via de dealer terug kon laten voeren.
Of deze tegenwoordig nog gelden durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat ik er van meerdere kanten verschillende dingen over hoor...

Nieuwe motoren kunnen tegenwoordig verkocht worden met 35kw typegoedkeuring, oudere zul je gewoon moeten laten herkeuren.
 
Terug keuren naar 35kw van een oudere motor kan alleen via IKS van het RDW, dit kost je alleen een bult geld voor de herkeuring.

Typegoedkeuring voor 35kw kunnen alleen motoren hebben die nu nog in productie zijn wat de sv dus niet is.
De sv650 heeft eerder wel een 25kw typegoedkeuring gekregen waarmee je deze via de dealer terug kon laten voeren.
Of deze tegenwoordig nog gelden durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat ik er van meerdere kanten verschillende dingen over hoor...

Nieuwe motoren kunnen tegenwoordig verkocht worden met 35kw typegoedkeuring, oudere zul je gewoon moeten laten herkeuren.

Bedankt voor je reactie, daar was ik al bang voor. Dan wordt zo'n motor toch wel erg duur om nog even naar Lelystad heen en weer te vervoeren en te laten keuren voor 480 euro ;(
 
Bedankt voor je reactie, daar was ik al bang voor. Dan wordt zo'n motor toch wel erg duur om nog even naar Lelystad heen en weer te vervoeren en te laten keuren voor 480 euro ;(

Welk bouwjaar is de SV?
Je kunt eventueel na vragen of ze met de 25kw typegoedkeuring de motor nog kunnen begrenzen.
Desnoods proberen of je het RDW hierover kan bereiken.

Dealers weten meestal ook niet alles van de regels af en zullen zich ook vaak van de domme houden zolang ze maar spul kunnen verkopen.

Als je hem op 25kw kunt laten begrenzen kun je eventueel zodra dit op kenteken staat de 25kw begrenzer vervangen voor een 35kw begrenzer.
 
Zoals hierboven al vermeld, laat hem op 25kw zetten.

Je moet het vermogen op kenteken zien te krijgen. Mits het vermogen <70kw is en er een 2e type goedkeuring voor 25kw is dan kan dit gewoon. deze 25kw motor mag je gewoon besturen met A2 rijbewijs.
 
Welk bouwjaar is de SV?
Je kunt eventueel na vragen of ze met de 25kw typegoedkeuring de motor nog kunnen begrenzen.
Desnoods proberen of je het RDW hierover kan bereiken.

Dealers weten meestal ook niet alles van de regels af en zullen zich ook vaak van de domme houden zolang ze maar spul kunnen verkopen.

Als je hem op 25kw kunt laten begrenzen kun je eventueel zodra dit op kenteken staat de 25kw begrenzer vervangen voor een 35kw begrenzer.

De motor komt uit 2004. Betekent het terugvoeren naar 25kw dat hij niet gekeurd hoeft voor die 480 euro omdat hij een "typegoedkeuring" heeft?
Ik heb nog niet eens mijn rijbewijs voor de motor, daar wordt aan gewerkt. Vandaar dat ik er nog niet zo veel verstand van heb. Ik waardeer jullie reacties! *O*
 
De motor komt uit 2004. Betekent het terugvoeren naar 25kw dat hij niet gekeurd hoeft voor die 480 euro omdat hij een "typegoedkeuring" heeft?
Ik heb nog niet eens mijn rijbewijs voor de motor, daar wordt aan gewerkt. Vandaar dat ik er nog niet zo veel verstand van heb. Ik waardeer jullie reacties! *O*

25kw typegoedkeuring betekend dat hij officieel via een Suzuki dealer terug gevoerd kan worden en dit ook op het kentekenbewijs komt te staan.

Wat dit voor een SV gaat kosten durf ik niet te zeggen omdat hij met een andere CDI teruggevoerd word en die krengen kunnen ook nog wel eens tamelijk duur zijn...
Maar informeer hier een paar lokale Suzuki dealers maar even voor wat ze voor je kunnen betekenen
 
Terugvoeren nieuwe type SV kost je +- 500 euro.
Komt idd doordat het nieuwe type begrensd wordt door middel van een andere CDI.
Qua uurloon zouden ze je niets moeten vragen omdat ze slechts de CDI moeten vervangen en dat is met een paar minuten gedaan.

Wel mooi die oude CDI bewaren want mocht je na 2 jaar vol vermogen willen dan is dat ook zo weer terug te brengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan