35KW Op Uitdraai/Kenteken+ Verzekeren

COCO01

Rookie
23 mrt 2017
7
0
1st post hierop, als ik verkeerd zit laat me 't weten!

Dus... M'n vragen:

Wat zijn jullie ervaringen met het rijden op een motor van 35kw op uitdraai (niet op kenteken)
Al een x aangehouden? of bemoeien agenten zich er niet zo mee totdat je zelf iets verkeerds doet?
Ik snap dat elk agent anders is, maar hoe is 't tot nu toe gegaan met jullie? En, diegene die wel is aangehouden en geen luck had, krijg je alleen een boete of wordt je motor ook ingenomen(mag je niet verder rijden)?

Daarnaast, bij welke verzekeraars kun je je motor verzekeren met alleen het uitdraai-bewijs? En wordt je ook werkelijk verzekerd bij ongelukken of kunnen ze zich wegtrekken omdat het niet officieel op kenteken staat?

En last: Waar hebben jullie je motor laten begrenzen tot 35kw of waar zou ik dat kunnen doen, en wat is ongeveer de prijs hiervoor?

*PS. Als er andere posts over dit topic zijn die nog relevant zijn, please link me ernaar. Want tot nu toe kom ik alleen oude treads tegen of een waar geen duidelijkheid meer is in de replies

Thanks.
 
Hoi,

Ik liep met mijn A2 tegen hetzelfde probleem. Had toen een Bandit GSF 600N Gekocht met 35kw op uitdraai.

Ik ben naar mijn verzekering gegaan en dit overlegt. Ik heb het aan mijn dossier laten toevoegen en de maatschappij laten tekenen dat ik op deze wijze met A2 verzekerd ben.
Ben 2x staande gehouden, maar 1x is er niet gevraagd naar de 35kw en 1x was de uitdraai voldoende.

Het blijft altijd een risico denk ik, maar als je de maatschappij laat tekenen voor de situatie heb je die kant van het verhaal afgedicht.

Kaz
 
Combi Motors doet aan 35kW op uitdraai, zie link in mijn handtekening. Hoe groot is de kans op staande houding? Ligt aan je rijstijl en waar je woont. Ik ben in 17 jaar tijd eigenlijk maar 2x staande gehouden. 1x omdat er olie verderop de weg lag en ik werd verzocht om om te rijden, andere keer alcoholcontrole.

Het is ook maar net wie je treft als politieagent, de een weet hoe het zit, de ander niet. Maar als je een boete krijgt, is het niet goedkoop. Je kan er vaak van tanken. :)
 
Hoi,

Ik liep met mijn A2 tegen hetzelfde probleem. Had toen een Bandit GSF 600N Gekocht met 35kw op uitdraai.

Ik ben naar mijn verzekering gegaan en dit overlegt. Ik heb het aan mijn dossier laten toevoegen en de maatschappij laten tekenen dat ik op deze wijze met A2 verzekerd ben.
Ben 2x staande gehouden, maar 1x is er niet gevraagd naar de 35kw en 1x was de uitdraai voldoende.

Het blijft altijd een risico denk ik, maar als je de maatschappij laat tekenen voor de situatie heb je die kant van het verhaal afgedicht.

Kaz


Waar heb je jouw bike verzekerd, en ken je meerdere verzekeraars waar dit ook kan? Heeft 't ook nog wat extras gekost?

Thanks voor je reactie!
 
Combi Motors doet aan 35kW op uitdraai, zie link in mijn handtekening. Hoe groot is de kans op staande houding? Ligt aan je rijstijl en waar je woont. Ik ben in 17 jaar tijd eigenlijk maar 2x staande gehouden. 1x omdat er olie verderop de weg lag en ik werd verzocht om om te rijden, andere keer alcoholcontrole.

Het is ook maar net wie je treft als politieagent, de een weet hoe het zit, de ander niet. Maar als je een boete krijgt, is het niet goedkoop. Je kan er vaak van tanken. :)

Weet je toevalig of je dan alleen een boete krijgt of wordt je motor ook ingenomen, of laten ze je niet meer doorrijden? Een boete wil ik wel riskeren maar als ik dan ook nog iemand moet bellen om m'n motor op te halen etc, dat zou teveel werk worden.

Thanks voor je reactie!
 
Ik ben twee maal staande gehouden door agenten van het wijkteam (surveillance/noodhulp) en bij het bekijken van mijn papieren (A2) wisten ze niet dat ik eigenlijk dik fout zat...ik ben er mee weg gekomen. Na mijn tweede staande houding heb ik het eea besproken met een bekende die bij de politie zit en de risico's waren mij gewoon teveel. De motor is kort daarna weg gegaan.

Wat de betreffende agent mij dus vertelde: De "gewone" agent van het wijkteam zal hier niet snel een issue van maken, maar kom je een (motor)agent van de verkeerspolitie tegen of eindig je in een fuik...ga dan niet de wijsneus hangen want dan hang je gewoon als je de boel niet op orde hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben twee maal staande gehouden door agenten van het wijkteam (surveillance/noodhulp) en bij het bekijken van mijn papieren (A2) wisten ze niet dat ik eigenlijk dik fout zat...ik ben er mee weg gekomen. Na mijn tweede staande houding heb ik het eea besproken met een bekende die bij de politie zit en de risico's waren mij gewoon teveel. De motor is kort daarna weg gegaan.

Wat de betreffende agent mij dus vertelde: De "gewone" agent van het wijkteam zal hier niet snel een issue van maken, maar kom je een (motor)agent van de verkeerspolitie tegen of eindig je in een fuik...ga dan niet de wijsneus hangen want dan hang je gewoon als je de boel niet op orde hebt.

Weet je ook toevalig wat de risico's zijn? wordt je motor dan ingenomen en kun je niet meer doorrijden of krijg je alleen een dikke boete?
 
Weet je ook toevalig wat de risico's zijn? wordt je motor dan ingenomen en kun je niet meer doorrijden of krijg je alleen een dikke boete?
Kans is redelijk groot dat je niet door mag rijden als ze het opmerken, samen met een behoorlijke boete, je rijbewijs categorie is niet voor de motor waar je op rijdt (meer dan 35kw op het kenteken bewijs en A2 =< 35kw rijbewijs). Een uitdraai is ( naar mijn weten ) helaas niet genoeg bewijs voor de politie.

De kans dat ze je pakken is klein, maar altijd aanwezig. het is aan jouw of je dat risico wilt nemen
 
Laatst bewerkt:
Als ze het doorhebben, mag je idd niet er meer mee naar huis rijden. Innemen doen ze 'm niet, je mag 'm ook lansg de kant van de weg zetten, zodat een ander 'm voor je naar huis kan rijden. Of als je pech hebt, dat een ander 'm intussen meeneemt. :+
 
Je rijdt dan zonder geldig rijbewijs. Je moet dan je motor laten staan. Op kenteken is je motor geen 35kw motor. Zo simpel is het.
 
Waar heb je jouw bike verzekerd, en ken je meerdere verzekeraars waar dit ook kan? Heeft 't ook nog wat extras gekost?

Thanks voor je reactie!

Ik zit zelf bij de lokale unive, waar ik ook mijn andere verzekeringen heb lopen.
Voor mij is het belangrijkste dat ik gewoon goed verzekerd ben.
Dat heb ik geregeld, motor <70kw gekocht geen motor met 25kw op kenten met fabrieksaf een hogere kw dan 70. Motor is ook teruggevoerd dan heb je denk ik het risico van schade en ongevallen afgedekt.

Edit: kostte niks extra

Politie is idd een ander punt, al loopt dat in mijn ervaring wel los
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan