35KW Supermoto - welke KTM < 35KW? 35KW lijst klopt niet...

SupermotoLol

Rookie
7 okt 2015
2
0
Hallo,

Binnenkort word ik 20. *O* Ik wil over een paar maanden mijn motorrijbewijs halen en dan een supermoto gaan rijden.

Op deze lijst: Lijst met 35kW / A2 motoren - Startersmotor.nl, staat netjes alle motoren onder de 35kw. Erg mooi, maar als ik effe naar zo'n motor google, dan staat er toch iets anders.

Op startersmotor.nl > supermoto > ktm, dan zie je dat de KTM SMC 690 R onder de 35kw staat.
Bij http://www.ktm.com/be-nl/supermoto/690-smc-r/ staat er dat ie 49KW heeft.

Ik wil geen domme dingen doen, dus wil ik graag weten welke KTM SM's voor A2 legaal zijn. Bv. KTM 450 exc of KTM 625 SMC

De supermoto gaat alleen een fun-bike zijn, geen autobaan of lange tochten. Wel evt. circuit en heerlijk off-roaden. :] Ik denk er ong. 3000 - 3500 euro aan uit te geven (2dehandsje). Ik ga niet illegaal rondrijden, ook niet begrensd maar netjes onder de 35KW van de fabriek. Zo'n KTM vind ik een prachtig ding, maar bv. ene husqvarna ziet er ook niet slecht uit.

Laatste vraagie, waarom staan er veel motoren op minder dan 15KW, als ik het goed heb kan die dan nog niet eens over een verkeersdrempel.

Bedankt.
 
Er staan veel motoren bij die "geschikt zijn voor" 35kw.
Deze motoren kan de dealer terugzetten naar 35kw voor je. Ik zou gewoon even contact opnemen met een KTM dealer, deze weet precies welke modellen er geschikt zijn voor het A2 rijbewijs en beschikken over een 2e type goedkeuring.
 
Als een Ktm rond de 15 kw zit is het enduro op kenteken, en valt daardoor lichter uit,

btw haal eerst je motorrijbewijs voor dat je naar een motor ga kijken, :)

sucsses iedergeval :)
 
Geschikt voor 35kW, inderdaad. Standaard hebben velen meer. Waar 35kW niet kan, maar 2e hands (bestaand) met 25kW nog wel, dan staat dat erbij.
 
Als een Ktm rond de 15 kw zit is het enduro op kenteken, en valt daardoor lichter uit,

btw haal eerst je motorrijbewijs voor dat je naar een motor ga kijken, :)

sucsses iedergeval :)

hoezo rick, ik had mijn motor voordat ik mijn rijbewijs had en heb het gebruikt tijdens de avd lessen kan je gelijk wennen aan je brommert.
 
x20dtl ik had mijn motor ook al voor dat ik uberhaupt ging lessen, heb ook met eigen motor alles gedaan kwa rijbewijs
maar zodra je rijbewijs heb kan je lange stukken een motor testen,

en dat is voor een supermotard keuzen wel belangrijk, iedergeval vind ik
want onderhoud van zo beestje is niet goedkoop ect,

en als je rijbewijs heb en dan beetje heb gespaard kan je kijken voor een betere
/ goed onderhoude supermotard in dit geval ktm
 
Laatst bewerkt:
bedankt allen voor de reacties.

natuurlijk wacht ik met de aankoop totdat ik mn rijbewijs heb.
onderhoud is duur, dat weet ik.

een onbegrensde 450 exc, is die onder de 35kw (en de juiste gewichtsverhouding zodat die legaal is)?
 
De 450 EXC staat niet in de lijst, dus nee. Met 111kg droog, komt er rijklaar niet zo heel veel bij en uit die 450 blokjes komt echt een bak vermogen. Instant power wheelies enz. Ik denk dat daar zo dik 50pk uit komt.

Volgens mij staan ze wel vaak met 25kW op papier, maar qua gewicht vraag ik me af of je dan nog minder dan 0,2kW/kg over kan houden. Hoe dan ook, niet geheel legaal en ik meende te lezen dat je het wel legaal wilt houden.
 
Ik heb KTM 690 enduro R 2015 met A2 op kenteken <35 KW.
Is een kwestie van briefje krijgen van je ktm dealer (komt van ktm nederland) naar rdw. Binnen een week heb je een nieuw kentekenpasje met de goede gegevens.

"op papier" heeft ie "30Kw" en 0.2KW/kg

Motor heeft typegoedkeuring voor <35Kw .

Kan je gewoon op rijden dus , geen probleem.

Moet je betreffende motor wel die typegoedkeuring hebben natuurlijk. Effe mailtje sturen naar ktm nederland of bellen.
 
Laatst bewerkt:
Aan een supermoto valt niet echt een kW te koppelen. De meeste staan op papier op minder dan 35 kW ookal hebben ze meer kW. Mijn husqvarna smr 510 stond bijv 21kW op papier zodat hij precies de juiste kW /kg verhouding had. Bij andere met exact dezelfde motor staat weer meer of minder kW op papier. Er rijden er misschien zelfs met 15 kW op papier rond maar dat wil echt niet meteen zeggen dat hij begrensd is.

Ik zou niet naar kW maar naar de supermoto die jij het leukst vindt kijken , dikke kans dat hij op papier onder de 35 kW staat ookal heeft hij dus meer.
 
inderdaad zoals Timo zegt..
Ik zou gewoon een supermotard zoeken en dan via kenteken de kw's checken.

Ik heb zelf een smr510 +-60pk maar op kenteken staat 12kw ofzo _O-
 
Kijk naar een Husqy 510SMR of 625SMC. Ik heb zelf de 625, genoeg koppel, rond de 57PK (topsnelheid 170kmpu), maar 21kw op papier. Heb zelf ook een 35kw rijbewijs, dus vandaar dat ik deze heb gehaald. Onderhoud valt heel erg mee, met mijn hooligan rijstijl doe ik om de 2500/3000 kilometer oliewissel. Snelweg is ook geen probleem, ben al een keer naar amsterdam gereden (100km).

Succes met de zoektocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan