Tikkende R1-deel 2

-=MV=-

MF veteraan
20 mrt 2003
4.993
1
Somewhere on earth
Naar aanleiding van:

Tikkende yam R1

Ik heb ff gebeld met Harry Meyer in Badhoevedorp(Yamaha dealer),die beweerd dat het niet meer onder garantie valt en dat ik het beste de 1e dealer kan bellen waar de motor vandaan komt.

Dit is Motoport Echt.:$

Gezien dat een beetje ver weg is heb ik A'dam maar gebeld.

Volgens hun valt het ook niet onder de garantie en moeten ze eerst zeker weten dat het idd hetzelfde probleem is.

Ik moet nu op 27/08 langskomen zodat ze kunnen luisteren en mijn (kopie) papieren achterlaten zodat zij in overleg kunnen gaan met Yamaha Nederland.

Echter gezien ik de motor bij een dealer heb gekocht en 3 maanden garantie heb lijkt het mij dat mocht Motoport de garantie niet accepteren dat de dealer waar ik hem vandaan heb deze mij dan verschuldigd is of zie ik dat fout?

Alvast bedankt voor de hulp... :)
 
Als bij yamaha nederland veel klachten binnen komen over dit probleem gaan ze wel over stag lijkt mij wie wil er nou een slechte naam.
Als je het via een dealer kunt oplossen is dat toch ook goed het gaat er toch om dat je motor weer okiedokie is.
 
Je moet iig zijn bij de dealer waar jij hem kocht.
Die moet dan maar zien waar hij zijn vergoeding vandaan haalt.
Dit geval valt volgens mij zelfs onder verborgen gebreken en dan kan je de koop zelfs ongedaan maken.
 
Heb een r1 uit 2001, frame nr. komt overeen met de nr. die opgegeven worden , dus de tikkende kleppen.
Ik heb mn r1 niet gekocht bij een yamaha dealer ,en heb motor nu in onderhoud bij een motorzaak die geen dealerschap heeft.
Nu verbeeld ik me , dat mn r1 ook tikkerd .
Moet ik mn motor dan naar een yamaha dealer brengen , en zij beoordelen dan of het mn r1 inderdaad tikkerd ???
En zo ja , maken zij hem dan kosteloos voor mij en op kosten van yamaha ??

Ben benieuwd naar jullie mening

:} :} :}
 
Heb een r1 uit 2001, frame nr. komt overeen met de nr. die opgegeven worden , dus de tikkende kleppen.
Ik heb mn r1 niet gekocht bij een yamaha dealer ,en heb motor nu in onderhoud bij een motorzaak die geen dealerschap heeft.
Nu verbeeld ik me , dat mn r1 ook tikkerd .
Moet ik mn motor dan naar een yamaha dealer brengen , en zij beoordelen dan of het mn r1 inderdaad tikkerd ???
En zo ja , maken zij hem dan kosteloos voor mij en op kosten van yamaha ??

Ben benieuwd naar jullie mening

:} :} :}


In principe val jij nog wel onder de garantie dus bij twijfel zou ik zeggen meteen langsrijden.. ;)
 
Letterlijk uit het garantie handboekje:

a-verhaal tot 250cc,1 jaar garantie zonder kilometer beperking.
b)Modellen met een cillinderinhoud van 250cc en meer (incl. XV 240.XV 250,YP 250,SR 250):
2 jaar,zonder kilometerbeperking.
* De garantie blijft van kracht ook indien de motorfiets wordt doorverkocht.

Ik zou ze dus gewoon ff bellen.. :)
 
Ik heb een R1 uit 1999.
De aankoopnota is aanwezig.
Ik heb deze motor aangeschaft met een kilometerstand van 7200.
Nu is het zo dat ook deze begint te tikken vanaf 10000 kilometer.
Het is een tik , roterend , en ik vermoed dat dit de uitlaatkleppen zijn.
DIT VALT ZEKER NIET MEER ONDER GARANTIE is de garantie niet bij dit probleem ook eigenlijk een beetje afhankelijk van de kilometerstand?
Ik kan mij een voorbeeld herinneren dat men ook garant stond voor materieel waarvan men wist dat deze problemen zou opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een R1 uit 1999.
Deze heb ik van een particulier overgenomen en hij was eerste eigenaar.
De aankoopnota is aanwezig.
Ik heb deze motor aangeschaft met een kilometerstand van 7200.
Nu is het zo dat ook deze begint te tikken vanaf 10000 kilometer.
Het is een tik , roterend , en ik vermoed dat dit de uitlaatkleppen zijn.
DIT VALT ZEKER NIET MEER ONDER GARANTIE is de garantie niet bij dit probleem ook eigenlijk een beetje afhankelijk van de kilometerstand?
Ik kan mij een voorbeeld herinneren dat men ook garant stond voor materieel waarvan men wist dat deze problemen zou opleveren.


Ik heb denk ik hetzelfde probleem..alleen mijne is uit '98 en het is een duitser...dus ik trek hem van de winter zelf wel uit elkaar :)
[me] Steve heeft 's winters niets te doen......[/me]
 
Kijk dat is nou de pest je koopt zo"n ding met weinig km paar jaar oud niets mis mee denk je lekker 7200km op de klok super.
En dan Krijg je dit,ik vind dat ze inderdaad naar de km moeten kijken.
Maar daar kan natuurlijk ook misbruik van gemaakt worden.
 
Ik heb rechtstreeks contact gezocht met yamaha nederland
Zoals zij zeggen word het per geval bekeken.
Ook voor motoren waar de garantie van af was.
Naar aanleiding van:

Tikkende yam R1

Ik heb ff gebeld met Harry Meyer in Badhoevedorp(Yamaha dealer),die beweerd dat het niet meer onder garantie valt en dat ik het beste de 1e dealer kan bellen waar de motor vandaan komt.

Dit is Motoport Echt.:$

Gezien dat een beetje ver weg is heb ik A'dam maar gebeld.

Volgens hun valt het ook niet onder de garantie en moeten ze eerst zeker weten dat het idd hetzelfde probleem is.

Ik moet nu op 27/08 langskomen zodat ze kunnen luisteren en mijn (kopie) papieren achterlaten zodat zij in overleg kunnen gaan met Yamaha Nederland.

Echter gezien ik de motor bij een dealer heb gekocht en 3 maanden garantie heb lijkt het mij dat mocht Motoport de garantie niet accepteren dat de dealer waar ik hem vandaan heb deze mij dan verschuldigd is of zie ik dat fout?

Alvast bedankt voor de hulp... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan