Cagiva SST350 ala verde verbouwing

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.370
400
Helmond
Vandeweek een Cagiva tweetact gekocht. Na al het Triple geweld eens een keer iets anders proberen.
De bedoeling is om er een soort flattracker achtig iets van te maken en het mag niet teveel kosten O-)
Het motortje loopt verder goed maar heeft wel wat aandacht nodig.
Net opgehaald:
img2013053000099.jpg

Na een paar testritjes aan het demonteren gegaan vanavond.
cagivademo1.jpg

Carburateur ultrasoon gereinigd: Lekker simpele techniek net een brommert.
dellortoclean.jpg

Binnekort weer verder en eens kijken wat het wordt.
 
Vandaag weer wat verder gekomen.
Ik heb de bekleding van het zadel gehaald om een idee te krijgen wat ik er mee wil.
cagivademo3.jpg

cagivademo2.jpg

De dikke rand ga ik eraf slijpen zodat het zadel voor wat smaller wordt en dan opnieuw bekleden. Het kontje blijft en sluit dan mooi aan op het zadel.
De zijkapjes komen ook niet meer terug. De accu zit al op een mooie plekje.
Ik hoef dus eigenlijk zo goed als niets aan het frame te veranderen. Alleen wat lipjes hier en daar eraf slijpen.
 
Laatst bewerkt:
Dit gaat erg meevallen Wim. Nieuwe bandjes maar die zijn niet zo duur. Ik wil er Michelin M45 allroad bandjes op leggen. Die kosten samen nog geen 100 euro.
De meeste kosten zullen zitten in het spuiten straks. Hoewel ik het frame zelf ga spuiten denk ik. Alleen de tank en kapje moet ik nog wat voor verzinnen dan. Maar zover is het nog lang niet. Wel een erg geschikt motortje voor een verbouwing. Mooi frame en simpele techniek. Ook schroefjes en boutjes gaan allemaal makkelijk los zonder te breken.
Kortom ik heb er zin in. :Y
 
Zie ook Peer1963 :P HAHA

Hans weet waarom ;)

Leuk man, wat dacht je van de tricolor.......
Weer eens wat anders.
Of koperkleur met hele grote vlokken.......

Of kijk maar eens naar de Triumph T140 silver jubilee van 1977
Mooi grijs met blauw...........


Och je komt erwel uit

;)
 
Een uitlaatje zoals het onderste op de foto zou wel mooi zijn.
Deze is voor een Zundapp KS125/175.
expansieuitlaat.jpg
 
Vandaag het zadel eens behandeld met een broodmes en een slijptol.
Het is nu een stuk smaller en dunner geworden. We doen het ermee voorlopig.
zadel2.jpg

zadel3.jpg

zadel1k.jpg
 
klein updeetje:
Verder met de demontage. Kabelboom voorzichtig eruit gehaald. Ging vrij eenvoudig. Wat op valt is de degelijkheid van de aansluitingen en nergens corrosie. Heeft ook te maken met de jarenlange olielaag die langzaam ontstaan is.
Blok en achterbrug er nog uit en dan kan er geschuurd gaan worden.
full


Heeft er iemand toevallig een elektrisch schema voor deze motor of een WPH?
 
Laatst bewerkt:
Krijg ik vandaag een brief van de belastingdienst binnen dat ik MRB moet betalen! Ik dacht dat motoren van 25 en jaar en ouder MRB vrij waren. Blijkt het dus 30 jaar te zijn! Ik heb de motor ook gewoon verzekerd omdat schorsen net zo duur is. Dat wordt dus flink aan de bak om hem zo snel mogelijk weer de weg op te krijgen.
 
Inderdaad dat dacht ik ook maar bij de belastingdienst zelf is het nu ook 30 jaar

Gewijzigde vrijstelling oldtimers

Vanaf 1 januari 2012 geldt een vrijstelling voor motorrijtuigen die ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen. De datum 1e toelating bepaalt wanneer een motorrijtuig voor het eerst in gebruik is genomen.

Motorrijtuigenbelasting
 
Dan maar flink doorwerken zodat er weer gereden kan worden.
Frame is nu helemaal kaal. Kwam er ook achter dat de balhoofdlagers niet echt fris meer zijn, dus die heb ik er ook uit gehaald en moeten dus vervangen worden.
full
 
Zou kunnen maar het moet wel betaalbaar blijven. Als het uitlaatje 3 keer zo duur wordt als de motor wordt het te duur. Heb ook geen idee wat zoiets kost dan.
Zijn er MF ers die dat zouden kunnen?

Ik heb ook al wat spullen verzameld zoals een mooi Tomasselli stuurtje, Ramairluchfiltertje en kleine knipperlichtjes. Nu nog eens goed nadenken over de kleur.
 
Je kunt ook zelf proberen je uitlaat te maken tis geen hig tech motor dus een leuk probeerseltje, het programma tuned pipe designer kan je daarbij helpen.http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_main_en.htm
Heb zelf al diverse uitlaten gemaakt is te doen, maar wel veel werk, maar goed het is hobby toch :)
 
Vandaag weer flink aan het klussen geweest in de tuin :P
Omdat het allemaal low budget moet blijven heb ik frame en wielen met spuitbussen gespoten.

Ik heb ook al een uitlaat aangeboden gekregen van Gijsvlijs. van een RD.
Binnenkort eens ophalen en kijken of het pas te maken is.
full
 
Ziet er goed uit....

En blijkbaar heb je kleurenschema ook al bepaald !

Niet high geworden van de spuitbusdampen of lekker in de openlucht bezig geweest ?
 
Puur toeval Wim, ik wilde eigenlijk het frame en de velgen laten coaten maar dan wordt het allemaal wat te duur. Dus op naar de action. Ik wilde het frame ook goud maken maar had nog wat zilver over en dat pakte goed uit. De tank ga ik actionrood met zilver maken. Heb wel voor een dikke 20 euro spuitbussen gekocht bij de Action. _O-
Nu nog nieuwe bandjes erop, zit te denken aan Michelin M45's. Zijn bandjes voor lichte motoren en kosten maar de helft van een BT45.
Oja de spuitcabine is idd het grasveldje, nou ja gras, het wordt tijd voor een maaibeurt maar ik kan me er maar niet toe zetten :N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan