EmilleR
MF veteraan
Inmiddels mijn 23e motor, dus is het handig om dit Project #23 te noemen
In tegenstelling tot de projecten die ik meestal zie wil ik een lichte, goed sturende motor maken. Ik vind de rij-eigenschappen namelijk minstens even belangrijk als het uiterlijk.
Dus een brommert gevonden met wat lichte schade, een Suzuki GSX-R uit 2005:
Eerst begonnen met alle overbodige onderdelen eraf halen, een groot deel ervan heb ik verkocht:
Vervolgens op de kale motor de bedrading omleggen:
Verder ook maar meteen nieuwe ketting en tandwielen:
De bestaande kroonplaat aangepast om risers en een superbikestuur op te monteren:
De remleidingen, remvloeistof en de gas- en koppelingkabel vernieuwd:
Van de stationaire gasklepmotor preventief de printplaat verbeterd om storingen te voorkomen:
Nee geen lach-gas maar een koelvloeistof tankje
Oranje rem- en koppelinghendels:
Aangezien de kont flink ingekort gaat worden, moet de demper er ook aan geloven:
Voor de montage van de teller-unit, koplamp en de knipperlichten een constructie in elkaar geknutseld:
De oranje remleidingen gemonteerd en het aansluiten van alle bedrading is altijd een leuke puzzel:
De overbodige delen van subframe en delen van kontje verwijderd:
Het geheel samengevoegd:
Iets kortere “dog bones” om de achterkant iets hoger te maken:
De beschadigde motordeksels opgeknapt:
Een stuk gereedschap zelf moeten maken voor losmaken van de voor-as:
De voorpoten voor revisie naar de veringboer en kontje, tank en voorspatbord naar de spuiter:
Nieuwe banden en het plakken van stickers op de wielen:
De delen terug van de spuiter, vervolgens zelf zwarte strepen aangebracht:
Het resultaat na knippen en plakken:
Hier nog even het proces van het op maat maken van het origineel veel te lange kontje:
De motor weegt nu rijklaar met een halve tank benzine zo'n 175 kg:
Dit is het eindresultaat:
In tegenstelling tot de projecten die ik meestal zie wil ik een lichte, goed sturende motor maken. Ik vind de rij-eigenschappen namelijk minstens even belangrijk als het uiterlijk.
Dus een brommert gevonden met wat lichte schade, een Suzuki GSX-R uit 2005:
Eerst begonnen met alle overbodige onderdelen eraf halen, een groot deel ervan heb ik verkocht:
Vervolgens op de kale motor de bedrading omleggen:
Verder ook maar meteen nieuwe ketting en tandwielen:
De bestaande kroonplaat aangepast om risers en een superbikestuur op te monteren:
De remleidingen, remvloeistof en de gas- en koppelingkabel vernieuwd:
Van de stationaire gasklepmotor preventief de printplaat verbeterd om storingen te voorkomen:
Nee geen lach-gas maar een koelvloeistof tankje
Oranje rem- en koppelinghendels:
Aangezien de kont flink ingekort gaat worden, moet de demper er ook aan geloven:
Voor de montage van de teller-unit, koplamp en de knipperlichten een constructie in elkaar geknutseld:
De oranje remleidingen gemonteerd en het aansluiten van alle bedrading is altijd een leuke puzzel:
De overbodige delen van subframe en delen van kontje verwijderd:
Het geheel samengevoegd:
Iets kortere “dog bones” om de achterkant iets hoger te maken:
De beschadigde motordeksels opgeknapt:
Een stuk gereedschap zelf moeten maken voor losmaken van de voor-as:
De voorpoten voor revisie naar de veringboer en kontje, tank en voorspatbord naar de spuiter:
Nieuwe banden en het plakken van stickers op de wielen:
De delen terug van de spuiter, vervolgens zelf zwarte strepen aangebracht:
Het resultaat na knippen en plakken:
Hier nog even het proces van het op maat maken van het origineel veel te lange kontje:
De motor weegt nu rijklaar met een halve tank benzine zo'n 175 kg:
Dit is het eindresultaat:
Laatst bewerkt: