Yamaha xs 750 project

Oinils

MF'er
6 aug 2013
191
0
Hallo iedereen die dit zal volgen.
Ik ben begonnen met mijn yamaha xs 750 uit elkaar te halen met de bedoeling om het frame volledig te stralen en te spuiten en zo van in het begin met een mooie start te beginnen.
Alles zit al los behalve 1 iets krijg ik maar niet los.

De swing arm die aan het frame vast zit weet ik niet hoe ik die los moet krijgen. De 2 moeren heb ik er af gedraaid en dan kan ik met een inbus sleutel de swing arm wel aan passen door hem strakker of losser te zetten maar hoe maak ik de swing arm nu volledig los ?

Hopelijk kan er iemand helpen. En morgen volgen er normaal foto's
 
Het zal een cafe worden kan het niet laten haha maar ik heb nog 2 extra yamaha xs750 staan dus eventueel nog een originele maar eerst een strakke cafe !
 
weet jij toevallig hoe ik de swing arm moet loskoppelen van het frame ik krijg de 2 bouten aan de linker en rechterkant wel los gedraaid maar meer niet
 
Of gewoon hier...

Welk type XS-3 heb je en wat ben je er precies mee van plan?
Caféracers zijn er al in alle soorten en maten, 'we' missen eigenlijk nog een Scrambler op XS triple-basis...
Welkom in de wondere wereld der driecylinders !
 
Succes met je project ;)

En plaatjes worden hier heel er gewaardeerd :Y


O ja, ik heb drie van dergelijke XS-en in de garage staan......
 
Allemaal bedankt voor de snelle reacties. Ik zal kijken om deze nammidag foto's online te zetten.

Kornfed: ik heb ze zo ver mogelijk naar buiten gedraaid maar dan zitten ze vast. Kan je ze er volledig uitdraaien ? Dus gwn met brute kracht eens proberen
 
Je moet ze er inderdaad helemaal uit kunnen draaien. Ik zou eerst eens flink in de WD40 of kruipolie zetten voordat er brute kracht bij komt. Eventueel eem keer warm stoken.
 
Gisteren er veel kruipolie op gedaan ze nu eens proberen loswringen
 
Al 2 inbus sleutels scheef gedraaid. Dat zit echt goe vast ! Morgen eens proberen warm stoken.
 
Een goeie inbusdoppenset is het halve werk!
Ik heb van deze al veel plezier gehad.
Je kan ook een losse dop kopen.
 
Laatst bewerkt:
ziet er mooi set uit ! ja inderdaad ik ga vandaag nog eens langs in de winkel om een nieuw beter set. en om een slag schroevendraaier ook je weet maar nooit als die van pas kan komen
 
Kijk eerst even of de draad van de beide pluggen niet kapot is, dus weer indraaien en goed naar de draad kijken tussen achtervork en frame.
Anders draai je straks het draad in je frame naar Palestina, en zul je moeten natappen...
Die pluggen kun je nog wel vinden, de tap wordt lastig en $$$...

Als je besluit warm te stoken: alleen het frame/ tapgaten doen, niet de pluggen zelf.
Beetje kopervet aan de plug smeren en draaien met (inderdaad ja) goeie kwaliteit imbus.
Succes.

Mocht het ècht niet willen: slijptol met 1mm schijfje tussen frame en achterbrug doorhalen, en het restant van de plug(gen) verder indraaien totdat ze eruitvallen aan de binnenkant.
Niet proberen uit te draaien ivm afgeslepen/kapot draad.
 
hier een aantal fotos zoals beloofd
full
 
hier deze 2 had ik gekocht 1 met papieren en 1 als donor.
die zonder benzine tank dat wordt de basis waar ik nu aan bezig ben.
full
 
hoe hij er de voorlaatste keer bij stond nu zit de blok al los. het stuur er af de voor vork er af. Juist nog die 2 bouten los krijge grrrr :(
full
 
Zou het lukken met een boulonneuse om de moeren los te schieten ? Anders kan ik die wel lenen van iemand.
 
boulonneuse = slagmoersleutel.

Vast wel, maar als er een braam ergens zit vernaggel je de draad in het frame compleet met zo'n ding...
Goed inspuiten met een goeie kruipolie, dus géén WD40..!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan