Honda PCX 125/150cc deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tazz2

Die hard MF'er
21 apr 2013
399
30
Zoetermeer
Deel 4 van dit succes volle forum

honda pcx 125 in europa in 2010

Honda PCX 125 Deel 2

Honda PCX 125/150cc deel 3.


:] :] :] :] :] :] Heel veel plezier in deel 4 :] :] :] :] :] :]

full
 
Laatst bewerkt:
Zijn er ook PCX rijders die wat zien in het oprichten van een PCX club Nederland?

of het opzetten van een Facebook pagina of dergelijke of hebben jullie een ander idee deel dit dan hier. :]

Het lijkt mij wel een leuk idee *D :]
 
Zijn er ook PCX rijders die wat zien in het oprichten van een PCX club Nederland?

of het opzetten van een Facebook pagina of dergelijke of hebben jullie een ander idee deel dit dan hier. :]

Het lijkt mij wel een leuk idee *D :]


Zorg eerst dat je een voldoende opkomst hebt en schakel dan de media in.
Hart van Nederland of iets.
PCX is natuurlijk het summum kwa zuinigheid en staat helemaal centraal in deze tijd.
Goed verhaal samenstellen en ik weet wel zeker dat de media hier oren naar heeft.
Pak het goed aan en het kan nog wel eens leuk uitpakken met eventuele sponsoren etc.
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe PCX is een waterscooter. Een waterscooter? Ja, een waterscooter.

Schitterend design, die 2014 PCX. Mooie lijnen, mooie verlichting, allemaal net wat strakker en moderner. Het oogt wel allemaal wat Aziatisch, daar moet je van houden. Maar er is één design element wat mij totaal niet lekker zit.

Eerst even een plaatje van de eerste/tweede generatie PCX:

aQnU2UX.jpg


En dan de 2014 PCX:

Uz0mIzo.jpg


Wat zit hier niet goed? Dit:

1LqFQ4B.jpg


Dankzij deze strip zit een hele duidelijke scheiding in de boven- en onderkant van de PCX. De witte kleur van de kappen loopt over de gehele lijn nergens door. Een extra foto om dit duidelijk te maken:

lm7GFOM.jpg


En wat krijg je als je enkel naar de bovenkant kijkt?

ox5azkY.jpg


Juist, een waterscooter.

Zover het verhaal om mijn 2011 PCX te verdedigen. Ondanks de 2014 PCX op alle fronten beter en mooier is. Zucht.
 
goede avond,

Ik overweeg om een pcx aan te schaffen.
Ik rij voornamelijk snelweg maar rij meestal ca 95km/h... Ja ook als je 120 mag.

Zijn er afgezien van de de max. snelheid nog meer redenen om niet voor de pcx te gaan?
Ik heb wel wat over wind gelezen maar is dit met andere scooters minder en scheelt het veel in vergelijking met bijvoorbeeld een suzuki bandit 650?

gr.
 
95km/u is goed te doen op de pcx.. ik heb eerst nog 100km/u gereden. Ik zeg niet dat het leuk is.
 
Heb vandaag nog 70 kilometer 122 km/h op de teller gehad, ik vind dat dit prima gaat op de PCX.

95 moet dus zeker geen probleem zijn.

Ik vind het een heerlijke scooter, licht, wendbaar en super zuinig. Ik heb allerlei motoren gehad maar nog nooit zo veel gereden vanwege puur het plezier op dit ding.

Ik zeg: doen :] :Y


(NB: die van mij ging origineel slechts 104 op de teller, toen vond ik vrachtwagens inhalen net iets te langzaam gaan. Ik heb toen de Dr Pulley vario gemonteerd met op dit moment 13 grams rollen (totaalkosten 130 euro inclusief montage) en nu is de top 122, met wind tegen iets langzamer, met wind mee soms nog iets sneller.)
 
Laatst bewerkt:
Van de week m'n irc banden vervangen door citytrip banden wat een wereld van verschil zeg had er al veel over gelezen maar dat het verschil zo groot was had ik niet verwacht, geen last meer van witte pijlen die bij rechtuit op de weg een zoekerig resultaat gaven aan de PCX bochten bij nat weer of dat je aan de weg vast zit. De standaard banden zou Honda niet meer moeten monteren en de prijs is een lachertje €43 voor €48 achter in combinatie met een beurt olie, bougie, filter,remvloeistof,klein materiaal €154 totaal excl. arbeidsloon ik heb wel de kleppen laten stellen dat kost wel een uur extra maar was wel nodig. Ik kreeg alleen te horen dat m'n V snaar nog maar 22 mm was en dat Honda bij 21 advies geeft om te vervangen heeft iemand hier ervaring mee ik heb nu 8000km weg?:} :]
 
Laatst bewerkt:
Die V-snaar slijt heel langzaam. Bij 12 of 16 duizend nog eens meten dan pas beslissen of er een nieuwe op moet.
 
De oude IRC banden waren versleten en misschien vierkant afgesleten. Het slijtageproces verloopt geleidelijk, zodat je niet in de gaten hebt dat de scooter minder stuurt. Pas bij het monteren van een verse set banden voel je dat verschil. Overigens wel een heel leuke ervaring, want de scooter (of motor) stuurt weer als een scheermes.
 
Standaard banden zijn gewoon bagger,zeker met nat weer.
Standaard pcx is denk ik nét niet geschikt voor lange afstanden op de snelweg.

Ik had een honda sh150i uit 2006,die mag je redelijk vergelijkbaar noemen met de pcx.
Ik heb een leovince uitlaat, een O2 fuel controler, 9,2 gram dr pulley sliders en een malossi vertanding achter gemonteerd.
Allemaal relatief lichte aanpassingen maar lieve help wat een verschil met origineel zeg.
Licht windje mee beetje bukken en net niet de 140 aangetikt :P
Trekkracht ook sneller dan origineel.

Allemaal dingen die je bij de pcx ook kunt aanpassen en geven duidelijk verbetering.
Voor je hele vario's gaat vervangen kan ik echt persoonlijk aanraden om eerst eens die dr pulley sliders te proberen.
Kost je 2 a 3 tientjes ipv 125 tot 175 euro voor een vario.

Pcx is echt een leuk ding,maatje van me heeft er ook één met groot plezier.
Lekker proefrijden en zelf oordelen.

Sh150i is ook een leuk alternatief ;) :P
Grotere wielen winder last van wind en lage instap,gevoelsmatig net iets volwassener.

Zelf oordelen dus,succes!

Gr nutty
 
goede avond,

Ik overweeg om een pcx aan te schaffen.
Ik rij voornamelijk snelweg maar rij meestal ca 95km/h... Ja ook als je 120 mag.

Zijn er afgezien van de de max. snelheid nog meer redenen om niet voor de pcx te gaan?
Ik heb wel wat over wind gelezen maar is dit met andere scooters minder en scheelt het veel in vergelijking met bijvoorbeeld een suzuki bandit 650?

gr.

Ik heb mijn PCX 125 ingeruild voor een aprilia sr max 300.
Rijden op de snelweg is te doen hoor met de PCX en snellere vario en hogere ruit, maar als je op de Aprilia stapt is dat toch wel 2 werelden van verschil. Veel stabieler rijgedrag, kracht en veel beter beschermd.
Heb ook nog proef gereden op de Honda SH 150 en 300. De kracht en snelheid van de150 viel tegen t.o.v. van de PCX 125 (geen verschil) De 300 is sterk zat, maar beiden hebben niet zo veel bescherming als de Aprilia. Nadeel van de Aprilia is dat ie vrij hoog is en moeilijker de schuur in gaat. Het verbruik op de snelweg verschild niet veel tussen de PCX 125 en de Aprilia. (ongeveer 1 op32/33) Ga je rustiger rijden dan is er natuurlijk maar 1 de zuinigste en dat is de PCX. Ik haalde wel een 1 op 50 en gemiddeld, met de winter mee 1 op 45. Het is ook wel prettig als je wat meer vermogen hebt, geen hachelijke momenten meer met invoegen als er een rits vrachtwagens die 3 centimeter achter elkaar rijden.
Mijn mening, veel snelweg, neem een maatje groter. Voor het verbuik hoef je het niet te laten.
Succes met je zoektocht.
 
De oude IRC banden waren versleten en misschien vierkant afgesleten. Het slijtageproces verloopt geleidelijk, zodat je niet in de gaten hebt dat de scooter minder stuurt. Pas bij het monteren van een verse set banden voel je dat verschil. Overigens wel een heel leuke ervaring, want de scooter (of motor) stuurt weer als een scheermes.

De oude banden waren nog als nieuw na 8000km werd nog gevraagd of ik ze wilde houden, ik heb gezegd dat ik deze in iedergeval niet meer terug wilde en ze ze maar aan een ander moesten verkopen of weggooien :]
 
Inderdaad, IRC-banden zijn het niet waard. Twee keer mee gegleden op de SH, eenmaal op een enorm dun laagje modder en de andere keer op een natte half-ondergrondse parkeergarage. Gelukkig was ik stapvoets aan het rijden.

Na alle adviezen toen beslist City Grips te plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan