rotor kaduik...hoe krijg ik dat pleurisding eraf??

Ramonovietsj

Die hard MF'er
10 sep 2002
307
0
Veenendaal
Mijn rotor is kapot, laat hem opnieuw wikkelen bij Sevior, maar krijg het ding er niet af. Ik krijg de eerste bout in de as van de rotor niet los...enige tips? Je meot met de draairichting van de rotor losdraaien en heb ook al met een hamer geprobeerd (niet op de rotor maar op de sleutel natuurlijk ;) ).....
 
Mijn eerste reaktie is: draai eens de andere kant op.

de 2e is wat voor motor is het?
 
cb 750 KZ uit '83

andere kant al een paar keer geprobeerd, kan rotor moeilijk blokeren aangezien carterdeksels natuurlijk zeer licht van bouw zijn.....(heb ik dus ook niet gedaan)
 
ik dacht laat ik voor de zekerheid toch nog eens de andere kant op rammen...en ja hoor...hij is eraf! bedankt voor de reply!
 
die bout die op je rotor zit is niet andersomme schroefdraad, gewoon linksomdraaien dus. Wanneer die bout eraf zit, moet je je achteras eruit draaien en die in je rotor draaien. Als hij ver genoeg erin gedraaid zit drukt hij de rotor van de achterliggende as af. Ik krijg zelf de achteras er wel in gedraaid, maar het lukt me nog niet om hem zover erin te krijgen zodat de rotor losspringt...eerst even wat artikelen voor de studie lezen en dan doe ik straks nog een poging...

succes ermee!
 
Laatst bewerkt:
Nee, is geen andersom schroefdraad. Maar hoezo ga je 'm loshalen }) is er iets mis mee :+ En je had 'm toch verkocht '(
 
Elsjo > ik las dat jij een nieuwe rotor had geplaatst? waar heb je die gekocht? Ik wil die van mij bij Sevior opnieuw laten wikkelen, kost onder de 100 euro. Ik lever die van mij dan zaterdag in en krijg een andere mee terug. Is toch een redelijk prijs?

oja hoe kreeg je uiteindelijk de rotor eraf?
 
Elsjo > ik las dat jij een nieuwe rotor had geplaatst? waar heb je die gekocht? Ik wil die van mij bij Sevior opnieuw laten wikkelen, kost onder de 100 euro. Ik lever die van mij dan zaterdag in en krijg een andere mee terug. Is toch een redelijk prijs?

oja hoe kreeg je uiteindelijk de rotor eraf?
Ik heb een gereviseerde gekocht via iemand op bikenet voor 125 euro, zat nieuw in de doos met een jaar garantie. Ik heb de rotor eraf gekregen met een poelie trekker, zit nl. op een conische as, maar je kunt 'm ook los krijgen met je achteras. Die erin draaien en klein tikkie op de as, niet op de rotor. Succes!
 
die bout die op je rotor zit is niet andersomme schroefdraad, gewoon linksomdraaien dus. Wanneer die bout eraf zit, moet je je achteras eruit draaien en die in je rotor draaien. Als hij ver genoeg erin gedraaid zit drukt hij de rotor van de achterliggende as af. Ik krijg zelf de achteras er wel in gedraaid, maar het lukt me nog niet om hem zover erin te krijgen zodat de rotor losspringt...eerst even wat artikelen voor de studie lezen en dan doe ik straks nog een poging...

succes ermee!

Ff een klap op de achteras geven (in de lengterichting natuurlijk) weer iets draaien, weer een klap, weer iets draaien enz.
 
psies! bedankt voor je reactie, mijn pa had het vanmiddag idd op dezelfde manier gefikst. Zaterdag een gereviseerde halen en dan kan ik hopelijk weer :] !

nogmaals bedankt voor de reacties en de groeten, Ramón
 
Ff een klap op de achteras geven (in de lengterichting natuurlijk) weer iets draaien, weer een klap, weer iets draaien enz.
:}
Helemaal goed! Was wel een keer of 10 voordat ie loskwam, maar met een beetje beleid en geduld eigenlijk een eitje.

Heb je ook nog een extra tip voor 't weet vastzetten?
 
:}
Helemaal goed! Was wel een keer of 10 voordat ie loskwam, maar met een beetje beleid en geduld eigenlijk een eitje.

Heb je ook nog een extra tip voor 't weet vastzetten?

Mag ik ook tippen: als ie op een conische as zit (en dat zittie :P ): droog!!! monteren (beide delen goed ontvetten) en gewoon de moer(en)/bout(en) aandraaien met het juiste moment, trekt ie vanzelf vast genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan