Ombouw GSXR750W 92

Ronald Beije

MF'er
6 okt 2013
79
0
ROSMALEN
Goede dag Allemaal,

In oktober 2013 kreeg ik het idee om een motor te kopen en wat te gaan knutselen.
Al snel kwam er een motor op mijn pad. Een GSXR 750W '92.
Er was al eerder iemand mee bezig geweest om er een fighter van te maken maar toen ik hem kocht was hij weer in redelijke originele staat.

Lang heb ik gedacht dat mijn motor niet mooi genoeg zou zijn,worden, om hem ook op het forum te plaatsen, vandaar dat ik niet eerder een TOPIC van de verbouwing heb aan gemaakt.

Achteraf vindt ik dat hij best een plaatsje verdiend op dit forum.

Hier een foto hoe hij was toen ik hem kocht.
full
 
Ik dacht de bestaande kont te laten zitten en deze aan te passen.
full


Maar al snel zag ik dat dit niet het gewenste resultaat ging bereiken.

Ik had teveel op het forum gezeten en zag al die aangepaste kontjes dus wilde ik ook een andere kont. Dus opzoek naar ........ iets
 
Dus begonnen met het demonteren van een hoop onderdelen.

Het is mijn eerste ombouw, sleutel ervaring had ik niet, wel geduld. Dus alles goed fotograferen en labelen.
full

full
 
Vervolgens heb ik het volgende gedaan:
Ander stuur er op gezet;
Stalen remleidingen geplaatst;
Nieuwe rem en koppelingshendels gemonteerd;
Nieuw remvloeistof reservoir gemonteerd;
Nieuwe bar-end spiegels gemonteerd;
Voorwiel opnieuw gepolijst;
Nieuwe koplamp gemonteerd;
Cockpit aangepast, horizontaler gelegd;
Bekabeling koplamp ingekort;
Langere koppelingskabel gemonteerd;
Kroonplaat gereinigd en gepolijst;
Tank diverse malen gespoeld;
Alle kuipdelen verwijdert;
Radiateur gedemonteerd en mat zwart hittebestendig gespoten;
Schakelset en rempedaalset gepolijst;
R1 kont '99 op de kop getikt;
Samen met collega het R1 subframe passend gemaakt;
Alle onderdelen die in en aan het subframe zaten aangepast en over gebouwd in het nieuwe R1 frame.
Accu verzet naar achter in het subframe;
Bekabeling aangepast;
Frame gepolijst;
Achterwiel gepolijst;
Tandwiel geborsteld en gereinigd;
Motorisch na laten kijken, kleppen en carburateur;
Alle vloeistoffen en filters vervangen;
Uitlaat bochten gespoten met hitte bestendige lak;
Sportuitlaat ingekort en gespoten met hitte bestendige lak;
Led knipperlichten achter gemonteerd;
full

full

full

full


Diverse andere kleine delen gespoten;
Alle grote spuitdelen zoals nieuwe koplamp, spatbord voor, tank en kont spuit klaar gemaakt om collega te laten spuiten;
 
Na veel bloed zweet en tranen staat hij er nu zo bij :

full

full

full

full

full

full

full

full




Uiteraard ben ik nog niet klaar want ik heb nog een hoop wensen en de daarbij opreizende vragen, ik hoop dat jullie me daarbij willen helpen :Y :Y
 
Mooie kleur ook. Heb je daar een kleurcode van ofzo? Of is van een bepaald type auto?
Kont is mij te lang, maar vinden niet allemaal het zelfde mooi gelukkig ;)
 
Laatst bewerkt:
Dank je,
Het zijn Audi kleuren: SGR White met Daytona Grey Metallic
Wel diverse keren blanke lak, met schuren tussendoor. Zo geen ongelijkheden door het afplakken van de strepen.
Gr
 
Ik denk erover goud kleurige accenten aan te brengen zoals tandwiel, remklauwen en stuur .\
Wat denken jullie? Smoelt dat een beetje ?

Gr
 
He hallo !!
Vraagje : ik krijg de bout van mijn voorste tandwiel niet los, ook niet met luchtgereedschap.
Of doe ik iets fout?
Motor in zijn vrij gezet, achterwiel geblokkeerd , poot op de rem , krijg het niet los.
Adviezen zijn welkom,
Thanks !!
 
Als je op Google zoekt, dan lees je op diverse plekken dat je de motor in de 6e versnelling moet zetten (met ketting en al erom dus, achterwiel op de grond) en dan een 2e persoon die de rem intrapt, en dan de luchtsleutel erop / of een lang stuk pijp op je sleutel.
Suzuki schijnt nogal heftige loctite te gebruiken en w.s. de dealer ook.

Succes!
 
Als je op Google zoekt, dan lees je op diverse plekken dat je de motor in de 6e versnelling moet zetten (met ketting en al erom dus, achterwiel op de grond) en dan een 2e persoon die de rem intrapt, en dan de luchtsleutel erop / of een lang stuk pijp op je sleutel.
Suzuki schijnt nogal heftige loctite te gebruiken en w.s. de dealer ook.

Succes!
Als je een luchtsleutel gebruikt hoef je helemaal niets te blokkeren. :)
 
Bedankt voor jullie adviezen !!
Met lucht niet los te krijgen, met een lange moment sleutelen die ik nog eens verlengt heb met 40 cm dmv een stalen buis hebben we hem los gekregen. Pffff
Viel niet mee maar is los gelukkig.
 
mooi dat je hem los hebt ,maar een moment sleutel is niet echt het juiste gereedschap voor dit soort dingen.
grote kans dat je hem verkr@*ht hebt.

maar mooie fiets , zeker voor een eerste project
 
Terug
Bovenaan Onderaan