380km gereden, drijfstang afgebroken, motorblok overleden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

QuinA

Rookie
9 mei 2021
7
21
Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, ik zie dat hier veel actieve leden zijn met ontzettend wat kennis dus ik dacht laat ik mij ook aanmelden.

2 weken terug klapte de motor (kawasaki er-6n) er mee uit op de snelweg, reed rustig (ca. 110 en altijd niet gek gereden). Lang verhaal kort gemaakt, is tijdens het rijden waarschijnlijk de drijfstang afgebroken en het motorblok naar de vernieling geholpen. Ook trof mijn oom een stuk zuiger aan bij de versnellingsbak en de borgring van de pistonpen.

Ik heb hem in oktober gekocht, garantie voorbij natuurlijk maar ik heb er zelf ca. 380km op gereden. Stand van de km bij aanschaf was ca. 35.800.

Een nieuw motorblok zal dus denk ik wel nodig zijn 😅 Alleen nu ben ik in oktober failliet gegaan (sportstudio) en had met mijn beetje troost geld de motor gekocht en heb dus geen budget om hem te fixen.

Weet iemand toevallig wat ik kan doen? Lijkt mij niet dat het normaal is dat na 380km de motor in de puin ligt, daar moet al flink wat mis zijn geweest toch?
Sta ik dan ergens in het recht om er enigszins nog wat geld voor terug te kunnen krijgen (budget heb ik niet, dus hij moet echt helaas weg..😢)

Met vriendelijke groet,
Quinten.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-05-07 at 22.14.47.jpeg
    WhatsApp Image 2021-05-07 at 22.14.47.jpeg
    197 KB · Weergaven: 321
380 kilometer is wel erg weinig. Die was waarschijnlijk al kapot, of er is olie verdwenen. Ik denk dat de waarde van de motor nihil is.
Je mag best vertellen waar je hem gekocht hebt.
 
Als je hem particulier gekocht hebt, 0% kans. Als je hem bij een motorzaak hebt gekocht die van goede wil is, kun je misschien nog iets. Een rollende motorfiets met kenteken is (helaas) nog best gewild bij degenen die wel een complete lopende motor hebben, maar de papieren niet hebben kunnen jatten.

Verkopen voor onderdelen aan iemand die forse schade heeft gereden is wrs kortste klap.
 
380 kilometer is wel erg weinig. Die was waarschijnlijk al kapot, of er is olie verdwenen. Ik denk dat de waarde van de motor nihil is.
Je mag best vertellen waar je hem gekocht hebt.
Dank voor je reactie! Ik heb hem gewoon bij een dealer gekocht, dat was bij AMT motors (s-gravezande) daar had ik ook een afleverbeurt bij gekocht met de aanschaf, maar dan kijken ze denk ik natuurlijk niet in de motor? (was voor mij de 1e motor die ik bij een dealer kocht). De hele motor hadden ze geïmporteerd uit belgië. Olie zat er trouwens ruim in en ook geen teken van lekkage. Ik moest een korte mail sturen met wat info, hopelijk krijg ik dan dinsdag of woensdag reactie.
 
Dank voor je reactie! Ik heb hem gewoon bij een dealer gekocht, dat was bij AMT motors (s-gravezande) daar had ik ook een afleverbeurt bij gekocht met de aanschaf, maar dan kijken ze denk ik natuurlijk niet in de motor? (was voor mij de 1e motor die ik bij een dealer kocht). De hele motor hadden ze geïmporteerd uit belgië. Olie zat er trouwens ruim in en ook geen teken van lekkage. Ik moest een korte mail sturen met wat info, hopelijk krijg ik dan dinsdag of woensdag reactie.

Ik zou eerst even contact met het verkopende bedrijf opnemen, en die de tijd geven om te reageren, en evt tot een oplossing te komen, alvorens je ze online gaat benoemen..
 
Ik zou eerst even contact met het verkopende bedrijf opnemen, en die de tijd geven om te reageren, en evt tot een oplossing te komen, alvorens je ze online gaat benoemen..
Oneens, ik ben tegen schimmige dealtjes met mensen die er weinig van af weten.
Hoe je het als bedrijf oplost ben je zelf bij.
Gewoon alles open en bloot op tafel.
 
Oneens, ik ben tegen schimmige dealtjes met mensen die er weinig van af weten.
Hoe je het als bedrijf oplost ben je zelf bij.
Gewoon alles open en bloot op tafel.
Ik heb er inderdaad 0,0 verstand van. Of een motor 1500 of 2500 euro waard is? Wat de mogelijkheden zijn? Ik zou het echt niet weten. Vandaar dat ik ook hier ben gekomen voor wat anderen zeggen, thnx 😀
 
Ik zou eerst even contact met het verkopende bedrijf opnemen, en die de tijd geven om te reageren, en evt tot een oplossing te komen, alvorens je ze online gaat benoemen..
Hoezo? Als de service goed is mag in de aanloop naar die uitslag best bekend zijn waar het vandaan komt
 
Je mag zondermeer verwachten dat een motor met die km-stand, afkomstig van een dealer n.b., nog jaaaaren door kan.
Advocaat/rechtsbijstand er op zetten want dit is niet normaal.
 
Los van alle ellende, het is echt wel aan te raden om in de garantieperiode gewoon goed met de motor te rijden, 380km is een rondje rond de kerk, had je die garantie net zo goed laten zitten en een lagere prijs kunnen afspreken. Maar goed, achteraf lullen is makkelijk.
 
Lastig dit soort dingen. Er zijn vast rotzakken die een kapot blok in een aangeschafte motor hangen en dan gaan eisen dat het gerepareerd gaat worden of dat de dealer de motor terugneemt en ze zelf zo een goed blokje hebben. Ik heb het wel eens met tweedehands onderdelen meegemaakt, iemand beweerde dat iets wat ik had verzonden stuk was en probeerde zijn eigen kapotte onderdeel terug te sturen als bewijs... Gezien de oom alles al los heeft gehaald zou ik als dealer extra voorzichtig zijn. Niet dat ik denk dat TS de boel probeerd te naaien hoor..
 
Laatst bewerkt:
Wat heeft je oom met het blok gedaan? Ik vermoed redelijk wat demontage werk. Geen idee of dat je tegen kan werken
Ja dat kan zeker tegenwerken. Niemand die bewijzen kan waar oompje wel of niet aan gezeten heeft, of hij dat binnen die 380 km wel of niet vaker gedaan heeft en ga zo maar door. Als je kans had willen maken, had je er van af moeten blijven.

En dat ligt niet aan of deze garage wel of niet z'n uiterste best doet of wat dan ook, maar gewoon aan het feit dat er een willekeurig iemand, waarvan niet bekend is hoeveel hij of zij weet waar hij of zij mee bezig is, er een zooitje van gemaakt heeft wat de professionals nu op kunnen lossen. Daar houdt ook een gerenommeerd bedrijf niet van.

(daarnaast deel ik Roy z'n mening; het is geen 380 km maar 36.000)
 
Ja dat kan zeker tegenwerken. Niemand die bewijzen kan waar oompje wel of niet aan gezeten heeft, of hij dat binnen die 380 km wel of niet vaker gedaan heeft en ga zo maar door. Als je kans had willen maken, had je er van af moeten blijven.

En dat ligt niet aan of deze garage wel of niet z'n uiterste best doet of wat dan ook, maar gewoon aan het feit dat er een willekeurig iemand, waarvan niet bekend is hoeveel hij of zij weet waar hij of zij mee bezig is, er een zooitje van gemaakt heeft wat de professionals nu op kunnen lossen. Daar houdt ook een gerenommeerd bedrijf niet van.

(daarnaast deel ik Roy z'n mening; het is geen 380 km maar 36.000)
Je lijkt nu voorbij te gaan aan het feit dat bij deze dealer een leugendetector permanent in het rode gebied zou verkeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan