Fight That Kawa. ZXR 750 1#

El-ji

Rookie
16 feb 2012
14
0
Didam
Hallo!

Laat ik mij eerst is even voorstellen. Ik ben Elco, geboren en getogen in het gehuchtje Nieuw-Dijk, 2 km achter Didam. Ik ben nu inmiddels een jaar klaar met mijn studie en ik werk nu full time. Lekker een vast contractje dus ik heb niks te klagen op mijn 23e.

Vanaf jongs af aan toen ik bij pa/ma achter in de auto zat richting zeeland om fijn te gaan kamperen, zat ik al caravans te tellen en iedere caravan turfde ik dan af op een kladblokje. Dit vond ik denk ik een paar jaar leuk maar toen stapte ik al gauw over op het turven van motoren! Wauw wat vond ik dat mooi man!


Nu heel wat jaartjes later is het dan eindelijk zover! Gisteren samen met Wouter Br uit Duiven, (fightyourbike GermanStyle, zxr winter/zomer project 11 - 12'' en nu zijn z750) die ik eigenlijk van jongs af aan al ken, eergister wezen kijken bij, hoe kan het ook anders, een zxr 750 uit bj 94". Hij wou eerst niet starten omdat hij al een half jaar stil had gestaan in een showroom van een vakgarage in Amersfoort. Toch de bike naar buiten gerold om hem aan te lopen. Nou hij liep hoor, en hoe! Eerst hield hij nog even in maar toen ie eenmaal was warm gedraaid liep hij als een tierelier! Starten was daarna ook helemaal geen probleem meer. God wat rijdt zon bike machtig zeg!

Omdat er een paar kleine puntjes waren heb ik er nog een leuk bedrag af kunnen praten dus al met al denk ik dat ik wel een goede deal heb gemaakt. Natuurlijk blijft het een gok om een bike te kopen die bijna even oud is als mijzelf maar goed. Je hebt iets al een jaar in je hoofd dus dan ga je ervoor. Hij was eigenlijk compleet standaard met alleen een Yoshimura demper. Maar dit blijft niet lang zo!

Vorig jaar heb ik van Wouter een flink aantal onderdelen overgenomen. Toen hij ervoor koos om een custom German kontje te laten fabriceren door JerryT, zag ik mijn kans schoon om hem van dat z750 subje af te helpen. Ook heb ik zijn SuperB stuurtje overgenomen met de nodige accessoires en zijn topkuipje dat zo mooi in het blauw/wit/zwart was gespoten. Toen ik hem eergister naar huis had gebracht heb ik nog zijn koelvloeistof res. (brandblusser) mee kunnen nemen. Nog bedankt Wouter!

Nu rest mij alleen nog het kopen van de onderdelen die ik nog niet heb. Ik ben van plan het zo goedkoop mogelijk te houden dus ik heb al rekening gehouden met de kleur van het frame. Deze is mooi zwart dus ik was van plan hier niets mee te gaan doen.

Ik had gister al even een lijstje gemaakt met de originele onderdelen die ik niet nodig heb en dus verkocht worden. Ook heb ik gelijk een lijstje gemaakt met de spulletjes die ik nog moet aanschaffen. Zie hier:

To Buy
Koso DB01 digi teller
belly pan
rem kop slangen
spiegels
risers


To Sell:
kappen
spiegels
clip ons
handvaten
rem/kop hevels
frame topkuip
achterlicht
zadels
subframe
uitlaatdemper

Als ik het snel een beetje met elkaar vergelijk denk ik dat ik wel redelijk quite kan spelen zeg maar. Natuurlijk zal dat achteraf wel flink tegenvallen want als ik al die andere projecten zie dan komt er al gauw een heleboel bij! Maar we gaan het zien! Mocht iemand behoefte hebben aan deze bovenstaande onderdelen of heeft iemand onderdelen liggen die ik nodig heb schroom dan niet even een pm te sturen! Gelukkig heb ik een goede kameraad die voor zijn werk alle wagens voor van Ganswinkel spuit als ze net uit de fabriek rollen. Ik zal alleen de lak moeten betalen voor een nieuwe paintjob! Nu ik het hier toch over heb. Wat denken jullie dat de nieuwe kleurstelling moet worden? Ik vind het namelijk niks om op de creatie van Wouter rond te rijden (al was die kleurstelling echt prachtig). Dit is het uiteindelijk al een beetje vanwege het subframe en topkuipje dus de kleur moet zoiezo wel anders! Tips en inspiratie zijn dus welkom!!!

Om het verhaal een beetje compleet te maken heb ik even een plaatje van de bike erop gezet.

We spreken elkaar jongens!
Cya Guys!
full
 
Laatst bewerkt:
oo jongens, dit "onderwerp" had eigenlijk bij het overzicht streetfighters moeten staan en dan bij het subkopje: ZXR.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
 
het even vragen in het overzicht zal het effectiefst zijn gok ik zo

enneeuh, zxr is een leuke basis, maak er wat moois van :Y
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat er weer een zxr bij komt!.

Wat betreft de kosten: daar ben je zelf bij natuurlijk!. Als je veel dingen zelf maakt dan wordt het goedkoper maar ben je meer tijd kwijt.
Ikzelf wou het ook een beetje lowbudget maar als ik ga kijken wat ik er aan uit gegeven heb dan valt het toch tegen......
Verder heel veel succes!.
 
zoo, ik heb het even gevraagd aan de beheerder van de streetfighter projecten. Ik denk dat hij het wel even kan omzetten.

Wat betreft het zelf maken.. Ik ben helaas niet echt een technisch en mechanisch wonder dus dat houd helaas op. Ik heb gelukkig handige vrienden die ieder zo z'n kwaliteiten hebben. Ook hebben ze de tools en de ruimte dus af en toe moet ik gewoon de hele boel in de bus gooien.. Ik hoop dat ik misschien een keer de bus van het werk mee kan nemen, gooi ik er zelf wel wat diesel bij..

Maar jij rijdt ook een zxr Jelle?
 
Laatst bewerkt:
Om het plaatje trouwens even compleet te maken heb ik even een foto van het topic van wouter gepikt. Hier kun je zien hoe de motor eruit zag met de onderdelen die ik van hem heb overgenomen.
 
Laatst bewerkt:
Nou zeg, ik lijk wel een oude oma in het gebruik van dit forum. Ik krijg het geeneens voor elkaar om een foto toe te voegen. De afbeelding is te groot maar het is gewoon een printscreen...
 
Nou Elco, ben zelf ook geen technisch wonder helaas en heb ook geen speciaal gereedschap, maar met een boel klooien en hulp van derden (jerryt) kom je een heel eind!.
Mijn topic is zxr750 1/2 naakt.

Wat betreft plaatjes posten doe ik dat altijd via: www.photobucket.com
Ben ook al geen competer expert maar dat lukt!.
 
Hey, bij mij in de buurt, woon namelijk in 's-Heerenberg :)

Heb nog wel een paar carbonlook spiegels liggen:
spiegels1.jpg


Ik ga 'm volgen!
 
Nou Elco, ben zelf ook geen technisch wonder helaas en heb ook geen speciaal gereedschap, maar met een boel klooien en hulp van derden (jerryt) kom je een heel eind!.
Mijn topic is zxr750 1/2 naakt.

Wat betreft plaatjes posten doe ik dat altijd via: www.photobucket.com
Ben ook al geen competer expert maar dat lukt!.

Dat photobucket.com is ook een groot raadsel voor me moet ik zeggen. God wat een drama zeg een fototje posten!

@ Kars

Misschien treffen we elkaar dan ooit wel een keer!

Wat betreft de spiegels, ik ben eigenlijk op zoek naar rvs spiegeltjes die naar beneden wijzen zeg maar.. Dit vind ik veel strakker staan dan omhoog wijzende spiegels.
 
Nou het is gelukt hoor! En dat zonder photobucket.nl Nu kan iedereen zien hoe de motor eruit moet komen te zien met dan alleen een andere kleur. Ook ben ik al de trotse eigenaar van een zelfde SP Engineering potje die het geluid moet produceren.

@ Kars
Nu kun je zien wat ik bedoel met de spiegels!

123p09h.jpg

11jaohe.jpg
 
Laatst bewerkt:
Succes met je project. Ben zelf ook geen technisch wonder en heb vorig jaar mijn eigen project gestart, leuk en leerzaam. Ben nog wel even bezig voordat hij klaar is in elk geval.

Wat betreft de kosten! In mijn geval hebben alle verkochte onderdelen de aanschafprijs terugverdiend. Maar mijn uitgaven hebben de aanschafprijs al weer ruimschoots overtroffen haha.

Ga je volgen!!
 
Als de hond probeert te achterhalen of hij loopt, dan heb je een andere uitlaat nodig.
Okeoke, ik vat hem hoor!

Succes met je project. Ben zelf ook geen technisch wonder en heb vorig jaar mijn eigen project gestart, leuk en leerzaam. Ben nog wel even bezig voordat hij klaar is in elk geval.

Wat betreft de kosten! In mijn geval hebben alle verkochte onderdelen de aanschafprijs terugverdiend. Maar mijn uitgaven hebben de aanschafprijs al weer ruimschoots overtroffen haha.

Ga je volgen!!
Hee Rbs! nog tips voor me om snel van deze onderdelen af te komen voor een schappelijke prijs? heb het nu op MP staan maar dat was het ook..
 
Laatst bewerkt:
Maar hebben de mensen die nu al geregeerd hebben en gezien hebben hoe de motor eruit komt te zien mooie ideeën voor een andere kleurstelling?
 
Laatst bewerkt:
Hee Rbs! nog tips voor me om snel van deze onderdelen af te komen voor een schappelijke prijs? heb het nu op MP staan maar dat was het ook..

Gewoon voor normale prijzen op MP zetten en geduld hebben. Er komt vanzelf iemand langs die wat nodig heeft. Je zou het eventueel nog op het forum aan kunnen bieden maar daar verkoopt het spul wat traag.
 
Dat photobucket.com is ook een groot raadsel voor me moet ik zeggen. God wat een drama zeg een fototje posten!

@ Kars

Misschien treffen we elkaar dan ooit wel een keer!

Wat betreft de spiegels, ik ben eigenlijk op zoek naar rvs spiegeltjes die naar beneden wijzen zeg maar.. Dit vind ik veel strakker staan dan omhoog wijzende spiegels.
Ah duidelijk, bar-ends zijn ook wel mooier :)

Qua kleur;
suzuki-gsxr-750-1988-streetfighter-el-volador-1.jpg
 
@ Kars,]
Wat betreft die kleur.. Ik weet het niet hoor. Het allerliefste zou ik die blauwe kleur houden maar dan ben ik wel erg aan het na-apen... Ik zelf zat te denken aan rood zwart, maar zeker weten doe ik het ook weer niet.. Lastig zeg..
 
Ik heb jaren terug eens een maand alleen maar geklust aan een ZXR750 en na veel zagen en slijpen de onderstaande van gemaakt! Heb er toen veel plezier aan gehad maar had zelf wel een toffe kleur gekozen maar wel teveel stikkers erop geplakt, ben nu bezig met een GSX-R1100 vanwege mooier frame en blok maar deze volg ik ff mee ;)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan