Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
waarom staat de optie "ik wil mijn rs mollesteren" niet in de poll?
neemt een membraam dat niet weg theoretisch dan (want het gaat hem zowiezo niet helpenOp sommige race-uitvoeringen van tweetakt kan een bijzonder grote carburateur.
Dat kan alleen omdat er een speciale cilinder aanwezig is met zeer verfijnde poorten.
Ga je ook maar een millimeter verder dan er vacuüm beschikbaar is dan slaat boven een bepaalde gasstand de aanzuigkracht weg, de machine hyperventileert want krijgt haast geen brandstof meer en je molt je krukas.
Dit valt NIET te compenseren met een grotere sproeier want dat resulteert dan in verzuipen-onderin en tòch boven de kritische gasstand afsterven.
De typen waar je het over hebt waren fabrieksaf al bedoeld als scheurijzertjes dus als een nog grotere carburateur ook maar enige kans maakte had-ie er al op gezeten.
wat is jouw doel ?
wil je dat die sneller word ?
andere uitlaat andere sproeier, powerfilter
en afstelling dan word hij sneller
dat is er bij mij ook al uit... Maar ze hebben op veel gebieden gespaard om die normen te halen.dat type wat je hebt is dat niet degene met dat lusje aan de cdi
weet nog bij mij (ik had een rs125 98)
dat ze daar het lusje van doorgeknipt hebben en daarna had deze wat meer onderin
waarom zou je met een grotere carb iets slopen?
neemt een membraam dat niet weg theoretisch dan (want het gaat hem zowiezo niet helpen
ja ik zie het bedanktNee; venturi moet het nauwste punt blijven en klein genoeg om te zorgen dat er nog aan de sproeier wordt gelurkt. Te groot is dood.
ja eigenlijk als ik jou was zou ik misschien die 34mm van oude type proberenvraag ik me ook af
dat is er bij mij ook al uit... Maar ze hebben op veel gebieden gespaard om die normen te halen.
btw:Ik vindt 38mm nu niet zo gek groot als je op 70cc 26mm kan gebruiken
De vraag is eigenlijk of ie past of niet en of het goed is...
neen sneller wordt ze er niet van... Ik voel gewoon aan dat die carb net iets te klein is... Door die ***** euro-normen
Ze heeft gewoon iets meer koppel nodig, een beetje meer in lage toeren.
Om te beginnen wil ik er een nieuwe(grotere) carb in steken.
Later komt er nog een arrow bij, maar alles op zne tijd.
De doorlaat vergroot zich met het OPPERVLAK van het doorlaatgat, quadratisch heet dat.
38/26x38/26 = 213,4% dus dik 2x zo groot.
En die "cc's" zeggen voor je "berekening" wel iets maar niet echt veel, het gaat om de POORTEN.
Fabrikanten weten precies welke carb maximaal bij welke cilinder(poorten) toelaatbaar is.
Een millimetertje teveel en je motortje sterft.
Ok bedankt.
Ik ga dus voor de 34mm omdat deze ook op oudere versie's heeft gestaan dus zal dit geen kwaad kunnen.
reageer gewoon niet als het om te zeveren is
Hopelijk komt er nog iemand langs die het technisch ziet en niet op onozel doen uit is.
grtz
neen sneller wordt ze er niet van... Ik voel gewoon aan dat die carb net iets te klein is... Door die ***** euro-normen
Ze heeft gewoon iets meer koppel nodig, een beetje meer in lage toeren.
Om te beginnen wil ik er een nieuwe(grotere) carb in steken.
Later komt er nog een arrow bij, maar alles op zne tijd.