Yamaha XT660X

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarwetijger

MF veteraan
13 dec 2002
12.330
3.083
Assen
Ik heb nog niemand gehoord over de nieuwe XT660X? :?
030912_XT660X-blauw.jpg

:9~

Bron: http://www.motornet.be/modellen/030912_yamaha_xt660x.html
 
Dan heb je niet goed geluisterd...
Yamaha XT660R
.. mwoa, OK, 1 letter verschil :+
Ha! Maar die ene letter is wel héél belangrijk! *D Haha, laatste post in dat topic:
Op zondag 31 augustus 2003 09:56 schreef Daantje het volgende:Denk dat een soort Supermotardachtige uitvoering toch wel erg leuk zal rijden.
:+ :o :+

Op donderdag 18 september 2003 13:12 schreef Verkeersbrigadier het volgende:
hebbe hebbe hebbe hebbe.
Met open pijpen.........
:^
Hij zal wel niet zo licht zijn als een echte SM, maar wel de luxe van een elektrische starter (neem ik aan) en betrouwbaar als een good old XT 600 (neem ik ook aan :+ ) :P
 
Laatst bewerkt:
Tjonge jonge, wat een PK geilers weer hier.... |(

[me]Tarwetijger zoekt nu een schuilplaats :+ [/me]
 
Om dat loodzware apparaat voort te stuwen zijn toch wel een aantal paarden nodig.
Bij de spec's van de 660R staat 165 kg droog, en 58 NM. Dat is net zoveel koppel als mijn brik-GPZ, en die is aanzienlijk wat kilootjes zwaarder!
Topvermogen is mijns inziens niet echt boeiend voor een XT. Volgens mij kun je je uitstekend vermaken op zo'n 660X. Ik zou het in ieder geval graag eens willen proberen! Moet vergelijkbaar zijn met een SZR660, die is ook licht, niet veel vermogen, redelijk koppel en stuurt superstrak (heb ik van horen zeggen dan hè...).
 
mwa... de XT660R heeft al meer PK dan mijn 898 KG wegende koekblik ;)

ff wat spec:
Yamaha XT660R

Engine
Type: Liquid cooled, 4-stroke, 4 valves
Displacement: 659cc
Bore x Stroke: 100 x 84 mm
Compression ratio: 10:01
Maximum power: 35.3 kW (48.0 HP) @ 6,000 rpm
Maximum torque: 58.4 Nm (5.95 kg-m) @ 5,250 rpm

Chassis
Front tyre: 90/90-21M/C 54S
Front brakes: Single floating disc, ø 298 mm
Front suspension: Telescopic fork, ø 43 mm
Front travel: 225 mm
Rear Tyre: 130/80-17M/C 65S
Rear suspension: Monocross with linkage
Rear travel: 200 mm
Rear brakes: Single disc, Ø 245 mm

Dimensions
Overall length: 2,240 mm
Overall width: 850 mm
Overall height: 1,235 mm
Seat height: 855 mm
Wheelbase: 1,500 mm
Minimum ground clearance: 200 mm
Dry weight: 165 kg


Wat nu precies het verschil tussen de 660R en X is wordt me nergens duidelijk.
 
Wat nu precies het verschil tussen de 660R en X is wordt me nergens duidelijk.

De X is de super-motard versie van de 660R. Dus kleinere wielen, betere remmen en nog wat tierelantijntjes. Zie ook de site in de eerste post.

Op donderdag 18 september 2003 15:40 schreef PeeJay het volgende:hier weegt het ding 173kg. In frankrijk zijn de kilo's lichter denk ik :+
Bolling van de aarde en zo hè... ;)
Maar is die 173 kg droog of nat? 'k Kan geen frans... Tja het is niet weinig, zoveel kilo's voor een kleine bike.
 
Laatst bewerkt:
Bolling van de aarde en zo hè... ;)
Maar is die 173 kg droog of nat? 'k Kan geen frans... Tja het is niet weinig, zoveel kilo's voor een kleine bike.

8 kilo het verschil tussen droog en nat. Misschien.
Maar dan nog een tank van 15 liter. Pfff, zit je rijklaar zo op 190 kilo.
 
Is best een grappig fietsje hoor, maar natuurlijk valt het behoorlijk tegen als er gezegd word dat Yamaha met een SM gaat komen, want dat is het natuurlijk niet...
 
Dit is toch even een mega vet ding :}

Alleen wat ik dus nu echt zwaaaar jammer vind:

- lompe uitlaat, onderlangs nog wel, waarom niet even mooi weggewerkt ;(
- Onwijs lompe achterbrug.. vind ik echt heeeel erg jammer.

Weet iemand al prijzen??

Voor de rest is Yamaha is goed bezig.
Ookal ben ik BMW-fan..... ze blijven wel een beetje achter :Z
 
Is best een grappig fietsje hoor, maar natuurlijk valt het behoorlijk tegen als er gezegd word dat Yamaha met een SM gaat komen, want dat is het natuurlijk niet...
Kan dit niet echt een sm vinden. En Yamaha heeft al een donders goede SM:
omgebouwde yz450f
 
't heeft weinig met een supermotard te maken
weinig vermogen en ontzettend hoog gewicht, zeer smal bandje, tank is veel te hoog, je kan zo nooit naar voren gaan zitten want die tank zit in de weg.
als je met dat ding onderuit gaat in het zand moet je wachten totdat er enkele mensen komen helpen om hem overeind te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan