knallen in uitlaat

schoeps

Rookie
21 sep 2003
1
0
's Gravenpolder
mijn transalp uit 1988 knalt en plopt bij loslaten van de gashendel.
Voor zover ik kan nagaan is de uitlaat gasdicht, en loopt de motor verder goed.
Wat is hier aan te doen, cq. wat is de oorzaak?

groeten,

schoeps
 
full
 
Op de plek waar ze de CO meten is bij mij eens een boutje uitgetrilt !
Het effect : luide zware knallen uit m'n pijpen :} erug leuk !
Maar je levert vermogen in en het is net of je motor af en toe hapert(geen goede naverbranding).
Makkelijk op te lossen (boutje indraaien) en koste me geen cent (wat nou Duc's duur in onderhoud ;) )
 
Het is idd de naverbranding wat het veroorzaakt. Wanneer gas wordt losgelaten blijft teveel brandstof achter die niet snel genoeg verbrand. Is soms nix aan te doen, maar kan ook met afstellen te maken hebben.
Moet je ff een ervaren monteur vragen hem es opnieuw af te stellen.

Maar met knallen kun je ook meer aandacht krijgen van vrouwtjes :]
 
het kan zijn dat je kleppen niet goed sluiten......zodoende kan er alsnog benzine ontsnappen als je het gas ineens dicht gooit...
Maar ik zou het gewoon houden is GAAF!!!

het is dat een suzuki savage het standaard doet anders......... *D
 
Controleer de air cut-off membranen van je carburateurs eens. Deze zorgen ervoor dat bij gas loslaten het mengsel iets verrijkt wordt. Dit wordt gedaan om het knallen en ploffen, zoals jij beschrijft, te voorkomen. Waarschijnlijk zit er een scheurtje in een van de membranen, waardoor deze niet goed meer functioneert.

Succes ermee,
Werner.
 
Controleer de air cut-off membranen van je carburateurs eens. Deze zorgen ervoor dat bij gas loslaten het mengsel iets verrijkt wordt. Dit wordt gedaan om het knallen en ploffen, zoals jij beschrijft, te voorkomen. Waarschijnlijk zit er een scheurtje in een van de membranen, waardoor deze niet goed meer functioneert.
Weet jij meer van die membranen af? Anders heb ik wel wat vraagjes voor je. ;)

Is dat trouwens niet typisch dinges van bol d'or carbs? Oftewel zit dat wel op de carburateurs van de topicstarter? :?
 
Weet jij meer van die membranen af? Anders heb ik wel wat vraagjes voor je. ;)

Is dat trouwens niet typisch dinges van bol d'or carbs? Oftewel zit dat wel op de carburateurs van de topicstarter? :?

Ze zitten inderdaad op de carbs van een Bol D'or, maar bij andere merken/modellen worden ze ook gebruikt. Of dat bij een Transalp ook zo is, weet ik niet zeker. Maar gezien de klacht lijkt het me zeker iets om even na te kijken.
 
niets aan doen, hoe harder hij knalt hoe beter ,vind ik . :9

doet mij ss 600c ook(met vlamen van ongeveer 30 cm volgens me pa en broer) en zou zeggen kom eens een half uur er achter rijden (wedden dat je het niet leuk vind)

en je demper woord er sneller mee leeg ge blazen


maar goed probeer eens elke verbinding op nieuw in elkaar te zetten (met staal wol schoon maken en met beetje staal wol er tussen dicht maken en vast zetten

vgr roy
 
Terug
Bovenaan Onderaan