3D foto motor, wat is mogelijk?

Ghetto Bassie

VTR SP-1 Dark Grey Edition
Donateur
28 okt 2008
45.786
23.093
Hoeksche Waard
Aloha :W

Ik wil graag een gave foto van mijn brommert aan de muur hebben, maar zou eigenlijk wel wat "speciaals" willen. Een beetje 3D alsof ie deels uit de muur komt of zoiets. Of uit een stuk hout uitgesneden

Vroegah had mijn zus een soort van schilderij van karton waarbij ze door meerdere delen op elkaar te plakken er een 3D effect kreeg.

Ik heb echt helemaal geen kaas gegeten van dit soort technieken, maar zou zoiets ergens te regelen zijn? Op internet krijg ik alleen maar resultaten om je foto om te zetten naar 3D look oid, maar dat is niet wat ik zoek. 3D printen zou waarschijnlijk weer niet in kleur kunnen, of wel?

Of heeft iemand een ander idee wat er verder aan opties zijn? Of zal het toch een gewone foto moeten gaan worden?

Grtz Chris
 
En vriend van mij heeft een foto /kunstwerk van zijn Donkervoort. Dat werd door een vriend van hem gemaakt. Die had verschillende delen van de auto uitgezaagd uit multiplex (aan de hand van een foto) en dat op elkaar gemonteerd om een 3D effect te krijgen.
Ik zou niet weten of je daar een bedrijf of persoon voor kunt vinden. Zou niet weten waar je dan op moet zoeken...

Edit: zoiets zou wel kunnen met een foto denk ik Schilderijen (grote panelen voor bedrijven en verzorgingstehuizen staan in gallerij muurschilderingen)
 
Laatst bewerkt:
Wat een goede optie is als je iets speciaals wilt:

Mooie foto (laten) maken; laten bewerken dat de kleuren een beetje goed uit komen. Daarna laat je het printen op Duratrans en zet je het in een led wissellijst. Dan heb je echt een heel mooi effect.

Ik laat mijn Duratrans foto's (voor bijv bios poster formaat) altijd printen bij dit bedrijf:
https://www.gallerycolor.nl/fotoafdruk-duratrans
Heb zelf twee lijsten in mijn bureau verwerkt; onder smoke glasplaten; dan krijg je dit effect.


b8e8f24c03a25eaeb05bdecbc14d52ac.jpg
 
je hebt handscanners waarbij je rond t te printen voorwerp loopt of draait..
er zijn ook apjes voor maar die doen dat niet zo goed..

bij de Hema kan/ kon je een 3D beeldje van jezelf/ vrouw vriendin of buitenvrouw laten maken en werd dit uitgeprint t
ding was 10 ~ 15 cm hoog.

er zijn uiteraard bedrijven en hobbyisten die dit doen..
in piepschuim laten printen denk ik en zelf verder afwerken?

net zoiets wat je je met starwars had dat Han solo werd bevroren in een paneel.. waar hij half uitkomt..
 
Wat een goede optie is als je iets speciaals wilt:

Mooie foto (laten) maken; laten bewerken dat de kleuren een beetje goed uit komen. Daarna laat je het printen op Duratrans en zet je het in een led wissellijst. Dan heb je echt een heel mooi effect.

Ik laat mijn Duratrans foto's (voor bijv bios poster formaat) altijd printen bij dit bedrijf:
https://www.gallerycolor.nl/fotoafdruk-duratrans
Heb zelf twee lijsten in mijn bureau verwerkt; onder smoke glasplaten; dan krijg je dit effect.


b8e8f24c03a25eaeb05bdecbc14d52ac.jpg
Ziet er wel gaaf uit :t
 
je hebt handscanners waarbij je rond t te printen voorwerp loopt of draait..
er zijn ook apjes voor maar die doen dat niet zo goed..

bij de Hema kan/ kon je een 3D beeldje van jezelf/ vrouw vriendin of buitenvrouw laten maken en werd dit uitgeprint t
ding was 10 ~ 15 cm hoog.

er zijn uiteraard bedrijven en hobbyisten die dit doen..
in piepschuim laten printen denk ik en zelf verder afwerken?

net zoiets wat je je met starwars had dat Han solo werd bevroren in een paneel.. waar hij half uitkomt..
Dat is idd ook wel gaaf, miniatuur van je eigen bike. Zelf afwerken is leuk, maar niet echt aan mij besteed, dan wordt het eerder een drama dan succes :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan