3D sticker verwijderen van kuip

marvin46

Die hard MF'er
3 jul 2008
379
1
wieringerwerf
Ik heb zon stomme 3D sticker op mn topkuip van mn 848 zitten die de dealer er fijn opgeplakt had. Maar hoe krijg ik dat rot ding er netjes af?
 
Warm fohnen met een haarfohn. Daarna rul je m zo op.
Restant met wasbenzine verwijderen.
 
Ik weet dat er in de automobielbranche speciale tools bestaan om moeilijk verwijderbare stickers machinaal te verwijderen, het is een platte ronde schijf welke je b.v. in de boormachine kunt plaatsen en zo de sticker verwijderen. Volgens mij is het een rubberachtig materiaal welke werkt op wrijving en daardoor opbouw van warmte. Heb ooit zo een schijf gehad maar ben ze kwijt de kleur was bruin/oranje. Wel opletten dat je niet te lang op dezelfde plek blijft ''wrijven''.
 
fohn of warm / heet water
lampenolie

Als je het maar voorzichtig en met geduld doet komt het ding er wel af

//
Snap trouwens echt niet waarom dealers die dingen er op plakken. Is geen gezicht en bijna iedereen haalt ze er vrij snel weer vanaf.
 
Oke, maar kan de hitte van een fohn geen kwaad op de lak van mn kuip?

Nee kan geen kwaad. (al is het wel Italiaanse lak natuurlijk. :X ) Daarom had ik bewust haarfohn erbij gezet. Met een verfstripper kan het ook maar dan moet je echt goed uitkijken dat je niet te warm/heet gaat.
 
Nee kan geen kwaad. (al is het wel Italiaanse lak natuurlijk. :X ) Daarom had ik bewust haarfohn erbij gezet. Met een verfstripper kan het ook maar dan moet je echt goed uitkijken dat je niet te warm/heet gaat.

Haarföhn wordt al warm zat, daar brand je je vingers al aan. Laat staan dat je met een gasvlam gaat werken.
 
met de föhn maak je de kleeflaag zacht, juist minder grote kans op beschadigen van je lak. En bijvoorbeeld een kunststof spateltje gebruiken om als wig onder de sticker te duwen, dan zorgt de constante spanning ervoor dat de sticker steeds verder los komt te zitten.

restje idd met wasbenzine of stickerverwijderaar.
 
met de föhn maak je de kleeflaag zacht, juist minder grote kans op beschadigen van je lak. En bijvoorbeeld een kunststof spateltje gebruiken om als wig onder de sticker te duwen, dan zorgt de constante spanning ervoor dat de sticker steeds verder los komt te zitten.

restje idd met wasbenzine of stickerverwijderaar.
Is dit niet te agressief voor de lak.
 
je moet het ook op een doekje doen en dan de lijm er als het ware afpoetsen. niet een gedrenkte doek en een uur opleggen. das nooit bevorderlijk. ( ook niet op japanse lak ;) )
Ik heb het zelf gedaan met ketting reiniger werkte ook prima.
En dan inderdaad gewoon poetsen.
 
Ik weet dat er in de automobielbranche speciale tools bestaan om moeilijk verwijderbare stickers machinaal te verwijderen, het is een platte ronde schijf welke je b.v. in de boormachine kunt plaatsen en zo de sticker verwijderen. Volgens mij is het een rubberachtig materiaal welke werkt op wrijving en daardoor opbouw van warmte. Heb ooit zo een schijf gehad maar ben ze kwijt de kleur was bruin/oranje. Wel opletten dat je niet te lang op dezelfde plek blijft ''wrijven''.
Caramelschijf ;)
 
Ik weet dat er in de automobielbranche speciale tools bestaan om moeilijk verwijderbare stickers machinaal te verwijderen, het is een platte ronde schijf welke je b.v. in de boormachine kunt plaatsen en zo de sticker verwijderen. Volgens mij is het een rubberachtig materiaal welke werkt op wrijving en daardoor opbouw van warmte. Heb ooit zo een schijf gehad maar ben ze kwijt de kleur was bruin/oranje. Wel opletten dat je niet te lang op dezelfde plek blijft ''wrijven''.


Jij bedoelt een caramel schijf van Wurth.

Werkt wel, maar niet op zon 3d sticker.
 
Kom op mensen, laat de dealer het oplossen?

full


Gaat om dit ding no? Hoe moeilijk kan het wezen :P
 
:) stickerlijm verwijderen wil ook erg goed met pindakaas! :) Ik geloofde het eerst zelf ook niet maar ik krijg de tip van iemand toen ik een prijssticker ergens af probeerde te halen. De pindaolie doet denk ik het werk.. Het is in ieder geval veilig voor alle lakken..
 
:) stickerlijm verwijderen wil ook erg goed met pindakaas! :) Ik geloofde het eerst zelf ook niet maar ik krijg de tip van iemand toen ik een prijssticker ergens af probeerde te halen. De pindaolie doet denk ik het werk.. Het is in ieder geval veilig voor alle lakken..

en als je grove pindakaas hebt, krassen dan de nootjes ook niet in de lak?
 
Terug
Bovenaan Onderaan