3States

gefeliciteerd. Is een flinke kast.

Ook nog wel een beetje werk aan zo te zien.

De kast is 100*80 binnenwerks. En inderdaad, zit wat werk aan. Daar was de prijs dan ook naar. Bij HBM kost een vergelijkbare kast al gauw tussen de 5 en 600 euro. Dan zit er verlichting op en stofafzuiging. Die stof afzuiging kun je daar ook los kopen, mocht een werkplaatsstofzuiger niet voldoende zijn.
Maar een onderstel heb ik er ondertussen onderzitten. Nieuwe ruitje, tsja, die snij ik zelf, gelaagd glas, voor de veiligheid O-). Ik wil er nog een lichtbak op gooien en de handschoenen vervangen. En de afdichtingen kan ik zo vervangen, want dat is allemaal tochtstrippenspul.
En als ik 'm dan nog eens even in een hamerslaglakje zet, dan ziet het er al heel anders uit.
 
Alles, maar dan ook alles moet voldoen aan de 3States normen, en dat is niet gering! Ga weer vol interesse de vorderingen volgen.
 
Alles, maar dan ook alles moet voldoen aan de 3States normen, en dat is niet gering! Ga weer vol interesse de vorderingen volgen.

Daar doen we alles aan. Behalve de beschikbare tijd van de drie companen, dat hebben we niet in de vingers. Je moet je tenslotte ook af en toe eens op het werk en thuis bij het nageslacht laten zienO-):+
 
Je gaat er geen spijt van krijgen, een straalkast is wel heel fijn. Een compressor met voldoende capaciteit is , zoals je zelf al aangeeft, wel een vereiste. Ik heb zelf veel te lang gehannest met een te kleine compressor mede omdat ik geen krachtstroom in de werkplaats had.
 
Vanavond de kast maar even een beetje opgeschuurd. We doen het goed, of we doen het niet😇
20181001_233919.jpg
 
En de binnenkant wit gemaakt, dat scheelt met het licht. (ja, ik weet het , het is niet zo netjes, maar het moet toch nog een keer, en het was al laat.......)


20181001_234037.jpg
 
De buitenkant is binnen 3 tellen weer kaal. En normaal gesproken beplakt met een pvc folie spul

Dat weet ik. Vooral de achterwand. Maar alle wit wat wel blijft zitten helpt. En folie, ik kan sneller een nieuw ruitje snijden dan nieuwe folie plakken....😉
 
Dat weet ik. Vooral de achterwand. Maar alle wit wat wel blijft zitten helpt. En folie, ik kan sneller een nieuw ruitje snijden dan nieuwe folie plakken....😉

Ik heb het niet over folie op de ruiten maar op de wanden van de kabine Aan de binnenkant. Toevallig van de week vervangen bij de pagina's op de zaak
 
mischien is het en idee om er eerst met perslucht een klein overdruk op te zetten wanneer de kast gesloten is. en vervolgens met een sigaret (of sigaar) kijken of er geen lekken zijn. die kan je dan nog wegwerken voor het schilderen.
 
mischien is het en idee om er eerst met perslucht een klein overdruk op te zetten wanneer de kast gesloten is. en vervolgens met een sigaret (of sigaar) kijken of er geen lekken zijn. die kan je dan nog wegwerken voor het schilderen.

Ik heb de naden die openstonden gewoon dichtgekit. Want roken is slecht voor de gezondheid....... Daar heb ik geen rook voor nodig, dat kan ook simpel met een looplamp......
 
En we stralen. Ik heb er wel een beetje spullen naast staan, maar we stralen, en nog vlotjes ook! Twee stofzuigers, houden de kast redelijk stofvrij. Ze trekken de kast op onderdruk. En twee compressoren. En een stoffertje in de kast O-), om af en toe het ruitje ff schoon te poetsen!
Ik heb lucht voldoende voor nozzle 6 mm, met korund F120.
Eerlijk gezegd gaat het boven verwachting!
4b9d1bc4-873b-4201-8eb1-5fa3ac24cdd0.jpg
 
Ik heb wat proefstukjes gedaan:

stukkie gasbuis met menie:
b113ba56-0a8f-49d5-9214-1f40b81bce1f.jpg


Stukkie hoeklijn met roest en walshuid. (daar gaat de kast in hoofdzaak voor gebruikt worden denk ik)
46e01169-e28d-4e72-9a65-934a81a4b387.jpg
 
En een aluminium uitlaatflens. Terwijl de andere oppervlakken mooi glad blijven met korrel 120, wordt dit wat ruw. Maar nu weet ik natuurlijk dat je aluminium met glasparel hoort te stralen, bij maximaal 5 bar......O-). Maarja, effen proberen he, onderzoek alles en behoudt het goede!

44e2651d-d96a-402f-bf91-5bb19ce57ffd.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan