3States

Kampementje voor het studieweekeinde staat
15611343991006909335459833902734.jpg
 
En als ik t zo in moet schatten iig 1 kromme uitlaat klep van cilinder 3


GL wilde vanmorgen maar niet starten.
Geen vonken...
Stap voor stap alles doorgemeten en alle elektrische dingen leken te moeten doen. Alleen gaf de ontsteking maar geen signaal af, terwijl de losse onderdelen wel op elkaar reageerden, dus magneet in de rotor werkte los wel op de dyna ontvangers.
Maar de rotor draaide dus niet meer rond...

Gisteren super gereden en geen klap verkeerd gegeven en vanmorgen bij t starten alle tandjes dus weg
 
Ai, waarschijnlijk heb je thuis alles om het te fixen. Hopelijk kun je een beetje makkelijk thuis geraken.

Succes
 
Da's mooi. Toch nog leuk weekend hopelijk.
Ja hoor, geen stress. Het was bij Boeles, en niet op een of ander k*tplek langs de weg. En mooi weer erbij. En toen we wisten wat er was, zijn slijptol en ik nog een fijn stukkie wezen sturen. En weer een reden om het nog eens over te doen!
 
Geen stress idd.
Volgend weekend gewoon even met de aanhanger terug naar Boeles om t span op te halen.

Wel jammer dat t precies nu gebeurde, want het is hier stiekem wel heel lekker motor rijden en dat was ook wel de eigenlijke motivatie voor deze uitvalsbasis.
Maar t is maar materiaal... Komt wel weer voor elkaar. Koppen en kleppen zat op voorraad idd.

Kan alleen nog geen verklaring vinden voor dit fenomeen...
Drie jaar terug met de opbouw van dit span er "nieuwe " ongebruikte riemen opgezet... Maar hoe nieuw is ongebruikt?...
Ze lagen al wel een tijdje bij mij op voorraad en wie weet hoe oud ze toen al waren?..
Dus daar ga ik wel even iets meer aandacht aan besteden voor de volgende keer
 
was dit les een???

20190623_184052.jpg


Les 2 was speciaal voor mij.
Honda gebruikt de zijkanten van de dummytank heel slim om elektrische componenten te plaatsen.
Les 2 luidt:
Beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Ik ga dit dus ook toepassen bij mijn span

En ik moet daar nu mee beginnen want nou kan ik de vormgeving nog aanpassen aan wat er onder moet komen
 
Hou je wel rekening mee dat de spanningsregelaar een beetje rijwind koeling lekker vind!

Dat is ook een bekende kwaal bij div. Honda modellen geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan