4 en 5 september Varsselring Hengelo

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.550
36.036
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Volgens mij is er nog geen topic dus bij deze!

Na eerder annuleren (2020) en verplaatsen dit jaar, gaat het zaterdag 4 en zondag 5 september dan gebeuren:

De Hengelo races 2021!

Copy-paste van Algemeen - HAMOVE - Hengelo Auto & Motorvereniging

Op 4 en 5 september wordt de 53e internationale wegrace georganiseerd op de Varsselring in Hengelo GLD. Van de derde ronde in het IRRC kampioenschap, naar wereldtoppers in de zijspannen en een nostalgische tweetaktklasse; alles komt voorbij!

Het gaat door maar met volgende voorwaarden:
48EEBAB3-474E-4882-A206-B9B379BCD206.jpeg


En dit tijdschema:
ED01F42D-C2BE-4A27-A7DC-E9BE64A580B3.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me aangemeld voor de BeNeLux Trophy Supersport maar nog even wachten of ik ook màg starten. En of ik me kan kwalificeren 😬
Na 1 training en in de kwali moet al binnen x% van de snelste rijder zijn…

Voor de mensen die er al gereden hebben hoe werkt het daar?
Vrijdag installeren
Zaterdag training en kwali
Zondag 2x race
Zondagavond/maandagmorgen oprotten?

Waar moet ik extra aan denken wat voor mij bij RSZ niet gebruikelijk is?
-pitkar voor generator/bandenwarmers/bokken
-iets van harde vloer als paddock ondergrond?
-hoe werkt de live timing voor het pitbord?
-wat voor tandwielverhouding in vergelijk met Assen? 600cc.
-????
 
Laatst bewerkt:
Gaat lekker.

Eerst zegt knmv dat de daglicentie via de Hamove gaat.
Hamove zegt dat ik hem bij de knmv moet aanvragen.
Nu zegt knmv weer dat de Hamove 2!!! weken voor het evenement laat weten of ik wel of niet mag starten en dan krijg ik de daglicentie.

🤦🏻‍♂️
 
-O-wat een gezeur vlak voor dat je aan een straatrace mee gaat doen..... niet bepaald ideal. Maar het gaat je lukken :t
Veel succes en plezier.
 
-O-wat een gezeur vlak voor dat je aan een straatrace mee gaat doen..... niet bepaald ideal. Maar het gaat je lukken :t
Veel succes en plezier.
Moet er wat voor over hebben zullen we maar zeggen!
Nu proberen of ik bij een klant ze kan printen, invullen en scannen…

Edit:
Aanvraag ligt bij de KNMV! (Toch handig vloeiend Duits kunnen en een bedrijf die wel ff wil helpen) 👌🏻
 
Laatst bewerkt:
Ik roep al heel de zomer "hopen dat de HAMOVE doorgaat" maar las ook alle randvoorwaarden om als toeschouwer te mogen komen kijken.
Laat maar zitten... :X
750 man per dag naast de baan en dan ook nog verdeeld op een tribune in de Boschbocht?? 🤔
Dat je nu niet het terrein op kan komen achter die molen waar alle deelnemers verblijven? Dat kan ik begrijpen... Maar man, al die jaren dat ik al ben wezen kijken? Kilometers vrije lucht en weiland waar je ten tijde van voor de corona al geen hond tegen kwam... :X supergave stukken!
En nu met maatregelen? 1 tribune!? Schiet mij maar lek...
Niks ten nadele van de organisatie hoor 👍 want ik weet dat ze gebonden zijn aan regelgeving opgesteld vanuit de overheid...

Roy succes daar! en hou alles heel 👍
 
Vandaag eindelijk de bevestiging!

Ik mag starten!


Verder weet ik dat @Jimbo-R er is. Verder geen MFers?
Helaas, ik was echt van plan erheen te gaan en dan ook die Roy van MF ff te bezoeken voor een praatje. Kom er al zo lang.........nog old skool stratenrace....mooi programma met classics, tweetakten en moderne racers. Lekker door rennerskwartier slenteren, praatje aanknopen hier en daar.
Maar om de hele dag bij de boschbocht te zitten .........

Maar mooi dat je mee kan doen aan je thuisrace :t
 
He jammer, normaal vertoef ik ook op/rond het rennerskwartier. Hopelijk volgend jaar weer :)
 
Ik roep al heel de zomer "hopen dat de HAMOVE doorgaat" maar las ook alle randvoorwaarden om als toeschouwer te mogen komen kijken.
Laat maar zitten... :X
750 man per dag naast de baan en dan ook nog verdeeld op een tribune in de Boschbocht?? 🤔
Dat je nu niet het terrein op kan komen achter die molen waar alle deelnemers verblijven? Dat kan ik begrijpen... Maar man, al die jaren dat ik al ben wezen kijken? Kilometers vrije lucht en weiland waar je ten tijde van voor de corona al geen hond tegen kwam... :X supergave stukken!
En nu met maatregelen? 1 tribune!? Schiet mij maar lek...
Niks ten nadele van de organisatie hoor 👍 want ik weet dat ze gebonden zijn aan regelgeving opgesteld vanuit de overheid...

Roy succes daar! en hou alles heel 👍
Ook mijn idee........onbegrijpelijk als je ziet hoe het in voetbalstadions en zondag in Zandvoort er aan toe gaat.......ik snap er echt niets meer van
 
Snap ik helemaal.
Voor de mensen uit de buurt is het maar een klein stukje rijden en kan je nog eens denken “ach klein stukje, beter iets dan niets” maar zou mijn keuze ook niet zijn.

Ik heb er zin in!
 
Snap ik helemaal.
Voor de mensen uit de buurt is het maar een klein stukje rijden en kan je nog eens denken “ach klein stukje, beter iets dan niets” maar zou mijn keuze ook niet zijn.

Ik heb er zin in!
10 en 9 zag ik. Niet verkeerd voor de eerste keer. Hoe is het bevallen tussen de maisvelden ?
 
Top dagen gehad!

Die 10 had 9 moeten zijn, maar ff offroad geweest uitkomend "de Enk" richting de molenbocht. Niets aan de hand, gewoon ff uitrollen en terug de baan op. Maar was gewoon sneller dan degene achter me.
En die 9 had 7 moeten zijn, maar iemand probeerde me uit te remmen bij de Van Manenbocht en toen ik instuurde zag ik zijn voorwiel. Motor rechtop en rechtdoor en hij kon de bocht nog net halen omdat ik uitweek. Vervolgens draaien en ja dan ben je 15 seconden verder terwijl ik net lekker in een groepje van 4 man zat en goed kon volgen.

Verder mooie tijd en lekker gereden alleen de laatste race vandaag was vond ik not-done. Er lag iemand in de grindbak in de chicane vol in het verlengde van de aanremzone en heb hier 3 ronden lang geel gehad en toen we 5 ronden hadden gereden werd het rood. Puur (naar mijn mening) omdat ze niet nog een race wilden herstarten en zo iets tijd konden besparen.

Voor het verslag en filmpje tzt check mijn social media/website!
 
Top dagen gehad!

Die 10 had 9 moeten zijn, maar ff offroad geweest uitkomend "de Enk" richting de molenbocht. Niets aan de hand, gewoon ff uitrollen en terug de baan op. Maar was gewoon sneller dan degene achter me.
En die 9 had 7 moeten zijn, maar iemand probeerde me uit te remmen bij de Van Manenbocht en toen ik instuurde zag ik zijn voorwiel. Motor rechtop en rechtdoor en hij kon de bocht nog net halen omdat ik uitweek. Vervolgens draaien en ja dan ben je 15 seconden verder terwijl ik net lekker in een groepje van 4 man zat en goed kon volgen.

Verder mooie tijd en lekker gereden alleen de laatste race vandaag was vond ik not-done. Er lag iemand in de grindbak in de chicane vol in het verlengde van de aanremzone en heb hier 3 ronden lang geel gehad en toen we 5 ronden hadden gereden werd het rood. Puur (naar mijn mening) omdat ze niet nog een race wilden herstarten en zo iets tijd konden besparen.

Voor het verslag en filmpje tzt check mijn social media/website!
Ach, 9 of 10 maakt een paar dagen later ook niet meer zo veel uit als je je dan beseft dat je alles weer heel mee naar huis hebt genomen :t
Op het moment zelf denk je, verdmm ik had hem moeten laten staan. Maar achteraf is dit veel verstandiger.
Mooi man, weer 1 op je lijstje afgevinkt!
 
Ach, 9 of 10 maakt een paar dagen later ook niet meer zo veel uit als je je dan beseft dat je alles weer heel mee naar huis hebt genomen :t
Op het moment zelf denk je, verdmm ik had hem moeten laten staan. Maar achteraf is dit veel verstandiger.
Mooi man, weer 1 op je lijstje afgevinkt!
Die 9 of 10 maakt me sowieso niet uit, puur om aan te geven wat erin had gezeten. En bij die inhaalactie was laten staan echt geen optie dan hadden we samen in de tuin gelegen bocht uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan