4 K&N-filters IPV filterbox *** ervaringen, ad

gpz900r gek

Die hard MF'er
6 jan 2004
691
0
ik wil graag 4 losse K&N luchtfilters op mijn cv-carb. zetten, van mijn kawa gpz900r.
graag jullie ervaringen hierover, ook mindergoede ervaringen zijn welkom.
nou heb ik op de site http://www.knfilters.com/ gekeken en kom uit op dit type nummer RC 2814 voor een gpz, maar ik heb een A10 uit '93 en die vermelden ze niet.
dus wie heeft voor mij het goede type-nummer.
en is het zo dat het verwijderen van de lucht-box en het monteren van de losse filters zonder aanpassingen kan.

weet iemand een richtprijs.
 
Laatst bewerkt:
full


deze dus.
 
K&N filters staan zeker niet bekend om hun rommel...
Dus dat zou ik altijd aandurven..
(Heb zelf al 4 fietsen voorzien van K&N spul, altijd beter dan origineel)

BMC is ook een speler op deze markt....
Te koop bij je dealer om de hoek, kun je zelf ook checken.
 
Bij mijn 93'er GPZ had ik vroeger een K&N filter in de luchtfilterbak met een paar extra gaten in de deksel, en een dynojet kitje in de carburateurs liep die zoooooo mooi.
Losse filters zou ik nooit doen, veel te veel afhankelijk van temperatuursverschillen, en vocht. (of je moet nooit langzaam rijden en in de regen).
 
dank je JB37 daar kan ik iets mee, daar zit ik dus ook aan te twijfelen, of los of in het filterbox als vervanger voor de orginele.
voor mijn FJ1200 heb ik al een vervangingselement van K&N liggen.
de bedoeling is wel om hem na het evt.plaatsen af te laten satellen bij Ritsen in Weert.
en Ivan dat wat jij schrijft ""maar optisch stukken beter"" vindt ik ook, maar het geluid maakt mij niet heel veel uit. das voor mij bijzaak.
 
In mijn geval was de rest helemaal origineel (uitlaat en blok), hij verbruikte minder, pakte veel sneller op (vooral door de lichtere veren en iets grotere gaten in de schuiven), en had 106 pk op het achterwiel door de aanpassingen.
(oh en je hoorde ook veel meer aanzuiggeluid, wat best mooi was meegenomen)
 
ik wil graag 4 losse K&N luchtfilters op mijn cv-carb. zetten, van mijn kawa gpz900r.
graag jullie ervaringen hierover, ook mindergoede ervaringen zijn welkom.
nou heb ik op de site http://www.knfilters.com/ gekeken en kom uit op dit type nummer RC 2814 voor een gpz, maar ik heb een A10 uit '93 en die vermelden ze niet.
dus wie heeft voor mij het goede type-nummer.
en is het zo dat het verwijderen van de lucht-box en het monteren van de losse filters zonder aanpassingen kan.

weet iemand een richtprijs.
heb zelf ooit een gpz900r uit '86 gehad daar heb ik toen k&n filters op gezet en dynojet sproeiers in gezet,zonder die dynojet loopt ie op open filters voor geen meter.later heb ik het gewone filter er weer op gezet,dus ik heb hier eventueel nog een dynojet set liggen stage 1 + 3 voor het bouwjaar '84 t/m '86 mocht dat eventueel ook te gebruiken zijn voor jouw model bj '93.dit setje is te gebruiken in combinatie met losse k&n filters rc-2814.
 
Terug
Bovenaan Onderaan