4 kante banden bij afleveren motor

Ik zie het probleem niet

Jaren geleden las ik hier al dat bij geen profiel een gutsje het probleem zo oplost


Dus bij vierkante banden pakken we gewoon de bandschuurmachine
 
Was het deze?
1616802309092.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: NBK
Een motormaat heeft een andere motor gekocht bij een grote motorzaak in Nederland voor een redelijk bedrag.
Bij het rijden het afgelopen weekend, komt hij er achter dat de achterband vierkant was. Alleen het midden gedeelte was afgesleten. Hij vroeg zich af, waarom kan ik de bochten moeilijk rijden, want hij heeft veel ervaring met bochten rijden.
Wat is de beste oplossing? Geeft de motorzaak hier nog garantie over?
Dit is geen garantie. De beste oplossing is eerlijk vertellen dat hij het niet gezien had, er van baalt en dan netjes vragen aan de verkoper of ze korting willen geven op een nieuwe achterband.
Wat kost nu een nieuwe achterband bij een redelijk bedrag wat hij heeft betaald.
Welke maat en type band?
 
Ik zie nog steeds het probleem niet (al zal de TS waarschijnlijk niet meer reageren)? Als zoals geroepen de verkoper er redelijke banden op had gezet, verslijten die net zo goed en zal de koper toch nieuwe banden moeten kopen. Voor de motor vond ik dat altijd veel minder erg dan het koekblik, omdat de tegenwoordig veelgebruikte 205/55R16 van een goede fabrikaat al snel €100-€125 per stuk kosten/kostten en daar heb je er dan 4 van nodig.
 
Zo, nog steeds geen oplossing?

Beetje motorzaak gooit een goede band erop en verkoopt hiermee de motor gemakkelijker, verkoper wijst op de montage ervan. Daarmee week je vertrouwen voor de toekomst...

Ik hou zelf van een stukje service, en vooral voor de lange termijn. En mocht ik niet tevreden zijn dan kom ik daar nooit weer, mijn geld krijgen ze niet meer, simpel.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nog steeds het probleem niet (al zal de TS waarschijnlijk niet meer reageren)? Als zoals geroepen de verkoper er redelijke banden op had gezet, verslijten die net zo goed en zal de koper toch nieuwe banden moeten kopen. Voor de motor vond ik dat altijd veel minder erg dan het koekblik, omdat de tegenwoordig veelgebruikte 205/55R16 van een goede fabrikaat al snel €100-€125 per stuk kosten/kostten en daar heb je er dan 4 van nodig.
Met dit argument hoef je ook nooit meer onderhoud te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan