4 lessen van 2 uur voor avd ?

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
goeiedag allemaal een klein vraagje
ik heb mijn avb gehaald maar nu heb ik nog maar 4 lessen van 2 uur over voor mijn avd
zou dit genoeg moeten zijn of is het veelste weinig ?
 
Denk dat je instructeur daar het beste antwoord op kan geven.
(Kleine tip: zorg dat je genoeg afstand blijft houden. Zie je best vaak hier voorbij komen als reden dat mensen zakken voor het AVD)
 
Denk dat je instructeur daar het beste antwoord op kan geven.
(Kleine tip: zorg dat je genoeg afstand blijft houden. Zie je best vaak hier voorbij komen als reden dat mensen zakken voor het AVD)
bedankt voor de tip!
 
Ik snap die pakketten niet...
Het is voordeliger, maar voor wie? Denk dat het zeker uitkan voor de rijschoolhouders. Dus het merendeel moet bijkopen.
Soms heb je geluk, meestal niet.

Dus ga door totdat er klaar voor bent. Een examen is duurder, dan een paar losse lessen..
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoeveel lessen je hebt gehad voor de AVB maar bij mij zat het beide ongeveer gelijk.
2 keer 7 á 8 lessen van 1,5 uur.

En zoals Psygho77 zegt, je kunt beter 2 lessen extra nemen dan overhaast je examen gaan doen.
 
Ik weet niet hoeveel lessen je hebt gehad voor de AVB maar bij mij zat het beide ongeveer gelijk.
2 keer 7 á 8 lessen van 1,5 uur.

En zoals Psygho77 zegt, je kunt beter 2 lessen extra nemen dan overhaast je examen gaan doen.
naar jullie ervaring welke was pittiger
 
het grappige is ik heb nog 10 pakket uren over maar hij heeft mijn examen al geboekt
 
Ik heb 3 x2 uur les gehad voor mijn AVD en ben toen geslaagd dus in principe wel ;)
 
4 lessen kan ruim voldoende zijn... Ten alle tijden ver vooruit kijken en anticiperen is 90%..
Of veel te weinig.....
Lees persoonlijk...

Zelf had ik erg snel mijn rijbewijzen, auto, vrachtwagens, en motor , alles in een keer. Maar bij de auto en de motor heb ik een paar extra lessen genomen.. puur voor mijn eigen gevoel. Voor de instructeur was er geen verschil te zíen. Maar het is mijn examen..
 
Ik heb voor AVD 3 of 4u gelest. Maar ja, al jaren chauffeur, zelf al vd rijschool naar de oefenlocatie voor AVB gereden, dus eigenlijk zou ik dan wat anders moeten gaan doen als ik tig uur moet lessen voor AVD. De beheersing van de motor heb je (want AVB), nu laten zien dat je veilig aan het verkeer kunt deelnemen en klaar.
 
Niet iedereen leert even snel, en vrachtwagen of motor, is een verschil. Het is absoluut niet zo dat het ene het andere omarmt, of uitsluit.

Zelf jaren lang gecrosst, dus vanaf mijn 10e zit ik op 2wielers, en,vroeger veel op het boeren erf gereden, met alles wat daar was bij een maat van me. Dit helpt zeker, maar je loopt ook de kans dat je verkeerde dingen aanleert.

Avb, vond ik het leukste, vond het echt jammer dat ik na een 4x 1uur lessen, al op examen moest.. Was echt teleurgesteld dat er geen meer oefeningen kwamen...

Avd, vond ik, in het begin maar saai. Gelukkig mocht ik net als bij de auto ,ook meestal in de les, zelf mijn route bepalen, als ik maar heel duidelijk op tijd vertelde waar ik wanneer heen wilde. Ideaal een instructeur die je motiveert! Was de les goed, dan mocht ik, "als beloning" zelf een dik half uur mijn eigen routte bepalen. Zo bleef het voor mij uitermate leuk.
 
Niet iedereen leert even snel, en vrachtwagen of motor, is een verschil. Het is absoluut niet zo dat het ene het andere omarmt, of uitsluit.

Zelf jaren lang gecrosst, dus vanaf mijn 10e zit ik op 2wielers, en,vroeger veel op het boeren erf gereden, met alles wat daar was bij een maat van me. Dit helpt zeker, maar je loopt ook de kans dat je verkeerde dingen aanleert.

Avb, vond ik het leukste, vond het echt jammer dat ik na een 4x 1uur lessen, al op examen moest.. Was echt teleurgesteld dat er geen meer oefeningen kwamen...

Avd, vond ik, in het begin maar saai. Gelukkig mocht ik net als bij de auto ,ook meestal in de les, zelf mijn route bepalen, als ik maar heel duidelijk op tijd vertelde waar ik wanneer heen wilde. Ideaal een instructeur die je motiveert! Was de les goed, dan mocht ik, "als beloning" zelf een dik half uur mijn eigen routte bepalen. Zo bleef het voor mij uitermate leuk.
Waar mijn meissie op les ging nam de instructeur ze mee voor Tourritten. Buiten dat het omzet voor hem was kan je lekker rondrijden onder begeleiding en Ohne Fuhrerschein
 
Terug
Bovenaan Onderaan