4-Road Sportcity 250

degrees

Die hard MF'er
13 nov 2007
330
0
wie van jullie heeft ervaring met deze uitlaat:

4-Road Sportcity 250 '07 Van: 358,80 voor
voor Sportcity 250 4T E3
Prijs:
304,98 Zet op bestellijst

En zijn er al foto's van???

Is het vooral ander geluid wat je krijgt, of ook prestatie verbetering ??
 
Prestatie's geven een uitlaat bij een 4-takt nauwelijks. Het zal vooral het geluid zijn.
Ik doe het niet iig. Vind het zonde van mijn geld.
Pas liever de vario aan om meer prestatie te krijgen.
Kost niet veel en werkt zeker.

Kijk hier maar. Aprilia Sportcity 250 Tuning

De spullen heb ik al in huis. Zit zo goed als aan de 1000km. Dan kunnen ze er in.
 
Enorm verhaal op die website, maar de uiteindelijke conclusie is me onduidelijk. :+

Valt wel mee.

Malossi Kupplungsfedersatz rot aus Artikelnummer 2911326
Fliehkraftgewichte 20x17 in 10,5 g

Dit spul er in en het moet werken.

Ik heb het al liggen hier. Ben er nog niet toe om het er in te zetten. Eerst 1000km er op. Dat is bijna zo ver.
 
Fliehkraftgewichte zijn de rollers, als deze lichter dan de originele dan zorgt het voor meer toeren.

Kupplungfedersatz zijn of de trekveren, deze zorgen voor het aangrijpen van de koppeling ( hoe strakker de veren hoe later ze aangrijpen(bij hogere toeren)). Of het moet een drukveer zijn, deze zit op de as van de transmissie, deze zorgt voor het afstellen van de poulies, hoe snel ze uit elkaar schuiven.

Dit spul is er dus om de overbrenging af te stellen. Valt eigenlijk niet in de catergorie tuning....
 
Hiermee zal je niet echt meer vermogen verkrijgen, met de rollen stel je tourental af en hoe die dan pakt, hiermee zal je prestatie of onderin of bovenin kunnen verbeteren, maar het aantal pk's verhoog je niet. Idemdito voor trekveertjes. hiermee kan je met strakkere iets sneller wegtrekken, omdatie bij meer toeren pakt, maar daarentegen meer slijtage, en je koppelingshuis zou kunnen krom trekken.
 
Ik heb een 4road op mijn X9 500, een hoger vermogen krijg je er niet door maar hij toert wel wat vlotter op. Verder is het geluid wel lekker, soort kruising tussen een supermotard en een flinke grasmaaier (vanwege het constante toerental). De backfire knallen vindt ik ook wel leuk.

Verder is de kwaliteit van de 4road heel wat beter dan de standaard pisbakken stalen uitlaat. Het gewicht is ook heel wat minder. Omdat de uitlaat ook deel uitmaakt van het on-afgeveerde gewicht is dat toch echt wel een voordeel voor de wegligging.

Het achterwiel kan, als het ware, de oneffenheden op de weg gemakkelijker volgens als niet telkens een grote massa aangeslagen moet worden.

Ik heb wel gemerkt dat, door de lagere massa, trillingen van het blok wat minder gedempt worden. Het kriebelt bij 90km/h een beetje aan m'n voeten.
 
dus die ruim 300 euri voor een beetje geluid kan je toch ook creeeren door een andere demper erop te dauwe :P, of geen demper
 
Tuurlijk kan dat, alleen de kwaliteit van de 4Road is echt goed. Materiaal is RVS en de hele ophanging ziet er prachtig uit.

Jij had meer zoiets in gedachten denk ik :+ :

 
Bestaat at al, dat je alleen een demper kan kope met een leuk geluidje erin ?
 
Juist! Ik heb even gezocht bij Polo en ze hebben inderdaad een GPR demper voor de Sportcity.

http://www.polo-motorrad.de/product/160411/group/7329/dmc_mb3_search_pi1.searchstring/%2A/dmc_mb3_search_pi1.page/1/dmc_mb3_search_pi1.filter.MODEL.0/Sportcity++200/Produktdetail.productdetails.0.html

De prijs is 269 euro.
 
Hmm, link doet het niet. Enfin, even naar www.polo-motorrad.de en als zoekopdracht 'sportcity' invoeren. De 250 kennen ze (nog) niet maar hopelijk past de demper van de 200 ook???

Ze verkopen zelfs voor een aantal modellen power-commanders om de inspuiting aan te passen op de uitlaat. Lijkt me persoonlijk geldverspilling aangezien de vermogenswinst minimaal is.

Als ie meer herrie maakt lijkt het allemaal harder te gaan en heb je dus goedkope 'pk's' zonder meer bekeuringen (als je tenminste een E-keur hebt). Bovendien wordt je minder gauw voor een brommer aangezien, dat vond ik het belangrijkst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan