4 verongelukte motorrijders in 4 dagen tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.
we denken dat het zomer is, maar vanochtend lag er ijs op mijn motor (geen bullshit). de weg was glad als een spiegel, het regent bijna constant (niet hard, juist heel fijn, waardoor je minder ziet), banden doen langer om op temperatuur te komen etc. ...

en ik heb het gevoel dat het verkeer aan het veranderen is. paar maanden terug reden mensen anders, nou lijkt het alsof ik steeds meer "petjes" tegenkom die allemaal stoer willen doen zonder in de gaten te hebben dat ze jou leven in gevaar brengen. of tegenliggers die gaan midden op de weg rijden ook al zien ze jou. waarom? "oh, die motorrijder kan ff op de fietspad".

het gaat nergens heen...
 
Laatst bewerkt:
Rip voor ze allemaal.

Dit lees ik op Nu.nl

Motorrijder (22) na val overreden door vrachtwagen

AMSTERDAM - Een motorrijder is woensdag door een ongeval om het leven gekomen in Weerselo. De 22-jarige man uit Hengelo botste achterop een tractor, raakte op de andere weghelft en werd overreden door een vrachtwagen.

Dat is wel heel errg '(
 
Laatst bewerkt:
Beetje rare titel....

Ik neem aan dat je bedoelt dat ze dodelijk zijn verongelukt ?

Shit happens. Er vallen zo'n 7-800 verkeersdoden in een jaar geloof ik, das ruim 2 per dag. Dus ook wel eens een motorrijder.
Iedereen weet dat het gebeurt, en dat het jou ook kan overkomen.
Wat moet je dr over zeggen ?
Tja... rust in vrede. Je gunt het niemand natuurlijk, maarja valt weinig aan te doen... een betere samenleving begint bij jezelf zeggen ze dan he. Iedereen een steentje bijdragen aan verkeersveiligheid.
 
soms geniet ik echt van het motorrijden, op een wat sportvievere manier terwijl het best wel druk is. als ik dan thuis ben, denk ik aan wat er had kunnen gebeuren. door iemand anders zijn fout. en daar krijg ik kippenvel van. maar ja, de dag daarop rij ik hetzelfde. dat is nou motorrijden, je kunt er weinig aan doen.
 
Laatst bewerkt:
s'morgens rijd ik over de snelweg naar werk....(buiten de spits)
maar sávonds.....rij ik binnendoor.....en niet tussen al die kamikaze piloten..
tis net of je lucht bent |(
 
iedere keer als ik rij kom ik zaken tegen van auto's die niet door de beugel kunnen.(weg afsnijden,vrijwillig hinderen,slaapzakken) Rij al 30 jaar ongevalvrij,geluk moet je hebben,en een beetje gezond verstand.Hopelijk blijft het geluk aan mijn zijde,en kan ik nog lang genieten van deze prachtige hobby.Jullie ook natuurlijk
 
Alle motorrijders zijn toch dodelijk? :)

De Ninja's zijn het dodelijkst.

:+

Het zal me bovendien niks verbazen als er binnenkort een bericht verschijnt in de krant dat er voor motorrijders (nog) strengere regels/aangepaste regels komen omdat er de laatste tijd "veel" motorrijders omkomen in het verkeer. Ja vatten jullie hem? Inderdaad.

|( |( |(
 
tis een trieste zaak, maar er valt niets meer aan te doen. laten we hopen dat het niet word opgeblazen door de media.

verder rust in vrede voor deze mensen en sterkte aan de nabestaanden
 
Trek er leering uit en rij niet als een achterlijke en hou je kop er bij...
Meestal wordt het kaf van het koren gescheiden, hoe triest dan ook...
 
Vanavond weer een Belg in Maastricht tegen een boom:

Motorrijder verongelukt in Maastricht

Bij een eenzijdig ongeval op de Carl Smulderssingel in Maastricht is woensdagavond een motorrijder om het leven gekomen. Het gaat volgens de politie om een 25-jarige man uit het Belgische Lanaken.

De man raakte rond zes uur in een flauwe bocht dichtbij de rotonde op de Brusselseweg van de weg en botste tegen een boom. Hij was op slag dood.

bilde


:( TNT :(
 
soms geniet ik echt van het motorrijden, op een wat sportvievere manier terwijl het best wel druk is. als ik dan thuis ben, denk ik aan wat er had kunnen gebeuren. door iemand anders zijn fout. en daar krijg ik kippenvel van. maar ja, de dag daarop rij ik hetzelfde. dat is nou motorrijden, je kunt er weinig aan doen.

:^

Ik doe ook weleens dingen waarvan ik achteraf denk of het wel slim was en de keer erop doe ik exact hetzelfde. Je moet er niet teveel over nadenken. Er komen volgens mij evenveel fietsers en voetgangers als motorrijders om jaarlijks, denk je ook zo als je op de fiets zit of te voet een weg oversteekt? En hoeveel mensen gaan er wel niet op een vreselijke manier aan buiten het verkeer om?

Leven is nou eenmaal dodelijk.
 
iedere keer als ik rij kom ik zaken tegen van auto's die niet door de beugel kunnen.(weg afsnijden,vrijwillig hinderen,slaapzakken) Rij al 30 jaar ongevalvrij,geluk moet je hebben,en een beetje gezond verstand.Hopelijk blijft het geluk aan mijn zijde,en kan ik nog lang genieten van deze prachtige hobby.Jullie ook natuurlijk

Mwah niet alles op de automobilist schuiven he. Vanmiddag reed ik met 50 op de motor door de file heen en moest ik opzij voor een andere motorrijder die sneller wilde en zeker tegen de 100 per uur door de file scheurde. Motorrijders kunnen er ook wat van. Vooral die jonge gastjes.

Lees de topics hier: 'net rijbewijs gehaald en ik wil een nieuwe motor. Ik twijfel tussen een R1, R6, GSX-R etc.' Hoe sneller en hoe gevaarlijker hoe leuker het is.
 
Trek er leering uit en rij niet als een achterlijke en hou je kop er bij...
Meestal wordt het kaf van het koren gescheiden, hoe triest dan ook...

Je laatste zin vind ik als een tang op een varken slaan.

Dus als jij netjes rijdend over een voorrangsweg geschept wordt door een auto die keert of afslaat, of oversteekt... jij knalt er overheen, en breekt je nek... is volgens jou het kaf van het koren gescheiden?... :? Dat is inderdaad triest te noemen. (?)

Hoe erg je je kop er ook bij houdt. Feit blijft dat de meeste ongelukken nog steeds gebeuren uit onmacht van de motorbestuurder. (de "oops ik had je niet gezien"-ongelukken e.a.) Tenzij je helderziende bent, dan kan je 100% op alles anticiperen.

;)
 
Mwah niet alles op de automobilist schuiven he. Vanmiddag reed ik met 50 op de motor door de file heen en moest ik opzij voor een andere motorrijder die sneller wilde en zeker tegen de 100 per uur door de file scheurde. Motorrijders kunnen er ook wat van. Vooral die jonge gastjes.

Lees de topics hier: 'net rijbewijs gehaald en ik wil een nieuwe motor. Ik twijfel tussen een R1, R6, GSX-R etc.' Hoe sneller en hoe gevaarlijker hoe leuker het is.

Hmm bandit 600 is ook al snel zat hoor. Denk dat we zo moeten relativeren. In handen van iemand die niet 100% bij geest is... is ELKE motor gevaarlijk. Dus we moeten niet alles op een motor afschuiven.

:+ ;)
 
Je laatste zin vind ik als een tang op een varken slaan.

Dus als jij netjes rijdend over een voorrangsweg geschept wordt door een auto die keert of afslaat, of oversteekt... jij knalt er overheen, en breekt je nek... is volgens jou het kaf van het koren gescheiden?... :? Dat is inderdaad triest te noemen. (?)

Hoe erg je je kop er ook bij houdt. Feit blijft dat de meeste ongelukken nog steeds gebeuren uit onmacht van de motorbestuurder. (de "oops ik had je niet gezien"-ongelukken e.a.) Tenzij je helderziende bent, dan kan je 100% op alles anticiperen.

;)
Wie weet te serieus hoor ;) maar Clowntje zet "meestal" neer.
En ik ben het toch wel wat met hem eens. Zowaar ;)
Ik zal nooit een topic vergeten hier op het forum van een zeer jonge jongen die zichzelf toch maar een R6 aan schafte destijds.
In dat topic werd vaak genoemd dat deze beste jongen snel zijn fiets plat zou rijden en dat werd natuurlijk flink tegen gesproken door deze jongeman. Een week later, je raadt het al ..... :)
Deze heeft het er toen levend vanaf gebracht, maar het had goed anders gekund '(

Je kan altijd een rottig stukje bitumen tegen komen en een vangrail paaltje.

Wat is onmacht van de motorbestuurder :? Er spelen altijd meer factoren mee en een dik portie pech.

Ik heb ook weleens een *oeps dat ik dit heb overleefd momentje* gehad. Maar een portie geluk is ook meegenomen.

Zo is er nu die jongen overleden die op een tractor terecht kwam en overreden werd door een vrachtwagen. Wat moeten we....speculeren over de domheid van deze man. Wie weet wat hij voor factoren tegen had waardoor dit gebeurt is :?

En ja, ook ik zie weleens motorrijders acties uithalen waarbij je je verbaast, als motorrijder, dat het goed is gegaan.
Maar helaas, de waarheid zullen we nooit horen. Dus hoe zullen wij ooit weten dat de meeste ongelukken nog steeds gebeuren uit onmacht van de motorbestuurder.

RIP voor iedereen die het aardse leven verlaten heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan