40+ vrouwen die pas motorrijbewijs hebben gehaald

Wanneer jij net als ik behoort tot deze groep lijkt het mij heel leuk om ervaringen uit te wisselen. :]
[me]Friezinnetje wil niet in een 40+ hokje worden gedouwd '( [/me]

*edit* Ow wacht ik lees verkeerd, ik had al lang voor mijn 40ste mijn RBWje :P
 
Laatst bewerkt:
tjah...krijg je als je ouder wordt hè....gaat het lezen ook iets moeizamer...
Maar geeft niet hoor, ik kan er wel om lachen... :)
 
Ik ben ook 42 en heb vorige week mijn rijbewijs gehaald. Ik heb les gehad op een Honda 500cc. Nu wil ik natuurlijk zelf graag een motor, maar welke???
De reakties zijn vaak dat ik beter eentje kan kopen die iets meer power heeft omdat ik anders over een tijdje spijt zal krijg van mijn aankoop. Ik ben wel benieuwd wat jullie ervaring is.... :)
 
Ik heb les gehad op een Honda 500cc.
zozo.... vooruitstrevende lesschool
hondarace1.jpg

op een oude fiets moet je het leren he?
 
Ik ben ook 42 en heb vorige week mijn rijbewijs gehaald. Ik heb les gehad op een Honda 500cc. Nu wil ik natuurlijk zelf graag een motor, maar welke???
De reakties zijn vaak dat ik beter eentje kan kopen die iets meer power heeft omdat ik anders over een tijdje spijt zal krijg van mijn aankoop. Ik ben wel benieuwd wat jullie ervaring is.... :)

Maar welke...
Griebels, hmm, eerst maar eens in je beurs kijken, dat is alvast heel belangrijk dacht ik zo. Een goede motor is niet goedkoop, ook niet tweede hands, maar als je goed rondkijkt en de tijd ervoor neemt dan kun je toch wel aardige koopjes vinden, marktplaats.nl bijv heeft genoeg keus.
Laat je niet bij de neus nemen door zowel dealers en particulieren. Vertrouw ze in principe niet, en laat een onafhankelijke deskundige kijken of een motor wel of niet een schadefiets is. Die dingen lijken dan wel aardig met kuipje en zo, maar daaronder is het een en al drama, roest en slijtage. Schade sporen zie je al vrij snel bij de zijkant/onderkant van de hendels, uitlaten, spiegels, pedalen. Maar soms is ook dat keurig weg gewerkt en zie je de schade alleen als je goed zoekt (krom, scheef frame, balhoofd beschadigd). Verder, hoe is het met de electra... daar kun je grote problemen mee krijgen als dat niet goed gedaan is.
Verder, hoe is je lichaamsbouw. Je lengte, gewicht, lengte van je benen, bepalen in zekere mate al je fiets. Maar misschien nog belangrijker dan dat, hoeveel fiets durf je aan? ALs je klein van stuk bent, maar je wilt perse een dikke toerder, dan moet dat lukken. Desnoods met een lager zadel, of verlengd stuur.
Hoeft het allemaal niet zo snel... kies je een relaxte chopper, kun je mooi met je voeten aan de grond, en het blok - vaak een V-twin - rijdt rustig.
En rijdt je het hele jaar door of niet? Dan is een windscherm, kuip, koffers, en eventueel handverwarming een optie.

En ook nog, wil je een karakter fiets, of maakt het niet uit... over het algemeen worden Europse fietsen (Triumph Bonnevile en Truxton, Ducati Monster, Aprillia RSV Mille, BMW R1200C, etc) als karakter fietsen gezien. Maar bieden Japanse fietsen meer comfort en zeker net zoveel rijplezier. Het verschil ligt 'm in de "looks" van de fiets, en natuurlijk het blok.

Loop sowieso verschillende dealers af, de een doet echt meer moeite voor je dan de ander. Je kunt natuurlijk ook verschillende modellen huren, niet goedkoop, maar dat betaalt de dealer wel terug als je bij hem/haar een fiets koopt.

Nou ja, anyway, succes, en wel een piccie hiero als je je schatje haalt.. :]
 
Ik ben ook 42 en heb vorige week mijn rijbewijs gehaald. Ik heb les gehad op een Honda 500cc. Nu wil ik natuurlijk zelf graag een motor, maar welke???
De reakties zijn vaak dat ik beter eentje kan kopen die iets meer power heeft omdat ik anders over een tijdje spijt zal krijg van mijn aankoop. Ik ben wel benieuwd wat jullie ervaring is.... :)


Ik heb ook op een Honda CB 500 gelest, en omdat ik dat een erg prettige motor vond, had ik al wel voor mezelf besloten dat ik een toermotor wilde, om het rijden eerst maar eens goed onder de knie te krijgen. Met lessen vond ik 500 cc eigenlijk te weinig power hebben voor buiten de bebouwde kom (in de stad is het een prima motor), en mijn keus viel al snel op een Honda CB 750. Fijne motor, wat meer power, ik heb er nog geen moment spijt van gehad!
 
Is die foto in de buurt van Het Jonge Duin (Basisschool) genomen??

En ook ik ben één van de 40-tigers (44) met een A stempel sinds januari dit jaar.
Nope de foto is genomen daar waar zaterdag de koffiemeeting was , dus in Roosendaal, zelf woon ik nu ook in roosendaal , heb nogwel mijn huis in Velserbroek Huren ?? meschien :+ :+
 
goeie opstapmotor....
Ze heeft eerst een jaar op een CB600 gereden, maar nadat zij een keer op mijn zx12 een rondje had gedaan ,wist zij gelijk dat die CB600 niet alles was , ik erachteraan op die CB600 wist ook gelijk dat het niks was !! we hebben afgelopen seizoen in middels ruim 15000 km gereden en zijn zelfs op de motor naar italia geweest !!
 
oopsie dit gaat over moi.. *D ...
ja ik rij dus nu anderhalf jaar..en denk dat als je wat ouder bent ..je minder risco's neemt..dus makkelijk een "zwaardere" fiets kunt "handelen"..Na 4 maanden mijn rijbewijs te hebben mocht ik al op de zx12 rijden..(wat een moordmachine)..
Had nie genoeg doekoetjes anders had ik er ook 1 gehad nu..maar mijn zx9 is ook ..eeen TOPPIE engine..(en wel met akrapovic nu hoor!)
 
Nope de foto is genomen daar waar zaterdag de koffiemeeting was , dus in Roosendaal, zelf woon ik nu ook in roosendaal , heb nogwel mijn huis in Velserbroek Huren ?? meschien :+ :+
Ach die scholen lijken overal op elkaar tegenwoordig. En huren.... heb zelf al een huis in V'broek, kopen??? :+

En om weer even on-topic te gaan: Hilde, ik rij een Yamaha Fazer 600 en ben er reuze blij mee. Voldoende vermogen om de "grotere" jongens bij te houden en een vriendelijke machine. Je kunt 'm heerlijk open trekken, maar ook rustig rijden.
Advies: Ga proefritjes maken op motoren die je aanspreken. Succes.
 
Ik heb gelest op een Honda CB500 en rij nu zelf op een BMW K75RT, dus met kuip. Was/is wel wennen, maar het gaat steeds beter. :] En ik rij nog steeds en wil blijven rijden zolang het weer goed is.
 
Nou ja, als het niet te hard regent, sneeuwt, hagelt enzo. ;) Dus deze week zal het iets minder worden. '( En tegen vorst kun je je kleden.
 
Ik heb gewoon t hele jaar doorgereden :] .. alleen met sneeuw niet en als er veel pekel op de weg lag..zorgen dat mijn fietsje goed werd afgespoten *D ..Maar regen en wind deren mij niet .
 
*D

Ben erg benieuwd waar de 40+ meisjes op rijden..
nou ik heb dan wel niet pas mijn A-tje maar al vanaf mijn 18e, maar behoor wel tot bovenstaande, de 40+ :?

rijd alweer een tijdje op een yamaha virago xv535, gewoon omdat ik deze wel een leuke motor vindt alhoewel ik ook racemotoren prachtig vindt hoor, maar dat prijskaartje is me even teveel.

grtz susanne
 
Wanneer jij net als ik behoort tot deze groep lijkt het mij heel leuk om ervaringen uit te wisselen. :]
Hé Hilde! Gezellie ook het MF gevonden. En ja, ik hoor ook tot de 40+ en heb gisteren mijn motorrijbewijs gehaald. Maar dat wist je al!
En dit is mijn schatje, zoals dat hier dan heet:
 
Terug
Bovenaan Onderaan