400.000 km met een Goldwing zijspan

vraagje bij die eerste foto....
wat is dat voor een motor die er achter staat ?

AT van Stucki met 58 liter tank op de motor (niet in de bak). Ik heb nog wel wat meer (en betere) foto´s.

full
 
Laatst bewerkt:
Die ruiten :X

Comfort genoeg, dat zal duidelijk zijn.
Wel netjes gedaan, dat wel!
 
Laatst bewerkt:
bakje eraf, koelvloeistof eraf, kopje eraf. Kopje schuren in de middagzon.
Onderblokje schuren.
full
 
Even de koelvloeistof uit de uitlaten stoken en klaar.
"s morgens om 05.00u vertrokken in Beek en Donk, om 10.00 u in het Zwarte Woud aangekomen. Het inleveren van de huurauto duurde langer dan het vervangen van de koppakking.
"s avonds rond een uur of 9 zaten we aan een lekkere bord friet, thuis bij de Skipper. ( Mario )
full
 
Tuurlijk. Plezier voor alles.

Is machtig zo'n combinatie. Ik vind die 4 cilinder boxers van Honda wel wat hebben.

Maar neemt niet weg dat ik nog gekker ben op de V opstelling. Alleen vind ik de Pan weer veel saaier dan de Goldwing. ;)
 
Respect dat je dat zo ziet zitten zo'n koppakking. Dat zit er bij mij echt niet in onderweg.
 
Respect dat je dat zo ziet zitten zo'n koppakking. Dat zit er bij mij echt niet in onderweg.
Als je maar wil kan alles. Waarom niet, op de camping, zonnetje op je rug en rustig knutselen. Extra gereedschap en onderdelen zijn goedkoper als repatriëren. Bovendien is het een stukje eigenwaarde; je laat je toch niet zomaar uit het veld slaan?
 
Ligt beetje aan ervaring ook. Ik sleutel (op wat onderhoud na) niet aan blokken. Verder doe ik (we) wel alles. Nee koppakking vervangen heb ik wel een keer gedaan bij een Rover 111 uit '97 (honda blokkie) maar bij de VFR waag ik me er niet aan. Laat staan op een camping. Ieder zijn ding ;)
 
Mooie foto's! Deze foto's "van vroeger" vind ik veel meer sfeer hebben dan moderne foto's. Ik denk omdat er toen alleen foto's gemaakt werden als er iets bijzonders was.
 
het voordeel van zo'n goldwing is dat ie technisch redelijk simpel in elkaar zit, en als je de zijspanbak eraf pakt kun je goed overal bij, dus het kopje lag er zo af.
De moraal van dit verhaal is dat vrienden voor elkaar klaar staan, hoe dan ook. Ik zie Mario wekelijks en we hebben het ook nog wekelijks over dit verhaal. Wat hebben we er van genoten!
 
Ja, het was een gave dag. Het verbruik is trouwens op benzine nog steeds 1:12. Op lpg is dit zo'n 1:10.
Lpg is altijd minder zuinig.
We wachten nu tot we weer een reparatie moeten doen veel verder weg of nie, marcel? _O- _O- :X
 
Laatst bewerkt:
koppakking bij de GL stelt idd niet veel voor. Jaren geleden ooit eens de avond voor vertrek naar zweden in allerijl vervangen en zelfs zonder te schuren weer in elkaar geschroeft en daarna heb ik er nog zeker een ton mee gereden alvorens ik het blok heb omgewisseld omdat eigenlijk alleen de primaire ketting wel heel hard begon te klapperen....

EHE is voor een aankomend eigenbouwspanproject eigenlijk nog heel erg aan het twijvelen tussen een GL1200 blok, GL1500 blok of een ST1100 blok....
kan bij alledrie wel een rijtje voordelen en nadelen bedenken... maar kiezen lukt nog niet

keuzes keuzes.....
 
Ja, het was een gave dag. Het verbruik is trouwens op benzine nog steeds 1:12. Op lpg is dit zo'n 1:10.
Lpg is altijd minder zuinig.
We wachten nu tot we weer een reparatie moeten doen veel verder weg of nie, marcel? _O- _O- :X

Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat het verbruik op LPG gelijk was aan het verbruik op benzine... vandaar m'n aanname over de ruit...

Edit: hier heb ik het dus gelezen:

Bericht door mario1976 » 30 Jul 2012, 12:59
Ik heb de afgelopen weken mijn gl1100 met span omgebouwd op lpg.
In het luchtfilterhuis hebben we een mengstuk gemonteerd met ringen van 24 mm met daarin verstelbare kegels.
De verdamper zit in de rechterzijkoffer.
Op zich loopt de motor prima. Het enige verschil dat ik merk is dat de motor wat ruwer loopt, niet zo mooi strak dan op benzine.
Qua trekken en verbruik is alles prima. Verbruik is precies hetzelfde als op benzine.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan