bert111
MF veteraan
niet gekleed of niet naked ......Zelfs naked zijn die dingen niet om aan te zien helaas..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
niet gekleed of niet naked ......Zelfs naked zijn die dingen niet om aan te zien helaas..
toch zou ik het best aan durven om er wèl iets moois van te maken!
het enige wat me nog een beetje tegenhoud is dat het zelfs met een iets meer open uitlaat nog steeds een zoemmotortje blijft.... een flat four klinkt dan toch al heel snel een heel stuk bruter!
om nog maar niet te denken aan een Flat Six!!! maar daarvan zeggen de ervaringsdeskundigen tegen mij juist weer dat zo'n gl1500 een oersaaie motorkarakteristiek heeft (heb er zelf helaas nog nooit mee gereden; behalve dan een klein stukje op een F6C)
van de ST1100 weet ik dat die gevoelsmatig bijna oneindig door blijft sleuren. maar wat is nu het ideaalst op een span?
wat vind jij Bert? jij hebt immers de F6C, de GL1500 en nu dan de st1300 gereden
hoe ze er standaard uitzien boeit je met niet, daar kijk ik wel doorheen, gaat me alleen om de motorprestaties.
neen , nog niet , omdat hij ten eerste nog niet is ingeschreven ( geen nummerplaat )Heb je al op de K100 gereden Bert?
toch zou ik het best aan durven om er wèl iets moois van te maken!
het enige wat me nog een beetje tegenhoud is dat het zelfs met een iets meer open uitlaat nog steeds een zoemmotortje blijft.... een flat four klinkt dan toch al heel snel een heel stuk bruter!
om nog maar niet te denken aan een Flat Six!!! maar daarvan zeggen de ervaringsdeskundigen tegen mij juist weer dat zo'n gl1500 een oersaaie motorkarakteristiek heeft (heb er zelf helaas nog nooit mee gereden; behalve dan een klein stukje op een F6C)
van de ST1100 weet ik dat die gevoelsmatig bijna oneindig door blijft sleuren. maar wat is nu het ideaalst op een span?
wat vind jij Bert? jij hebt immers de F6C, de GL1500 en nu dan de st1300 gereden
hoe ze er standaard uitzien boeit je met niet, daar kijk ik wel doorheen, gaat me alleen om de motorprestaties.
neen , nog niet , omdat hij ten eerste nog niet is ingeschreven ( geen nummerplaat )
en ten tweede , nog niet ingeschreven
Ik heb nog steeds uw relais niet mogen ontvangen maar zoals je weet ben ik heeeeel inpulsief , heb mij dus al een andere relais aangeschaft , bij mij in de buurt , een nieuwe , kost mij 60 € , vindt ik dus zelf niet veel , en alles terug aangesloten en ja hoor , alles gaat goed nu , motor pakt goed op , start onmiddelijk .....ik blij , een reserve relais kan nooit kwaad , dat eet geen brood
Maar rijden zit er binnenkort nog niet in , ga nu alle vloeistoffen vervangen , piloot rubbers voetsteunen , filters , koelwater enz ....april denk ik dat ik hem op kenteken zet
Ik zou zeggen GL1500. Aan die karakteristiek is ook wel wat te doen toch? Stop er toch een paar andere nokkenassen in............ Andeer uitlaat d'r onder en op de testbank met zoiets. Er zijn best gasten die zo'n blokkie fijn in orde kunnen krijgen!
( Om een blok wat levendiger te krijgen kun je ook het vliegwiel of de krukas afdraaien.... )
nette rubbers voor de piloot steuntjes ?Aha vandaar.
Als je nog onderdeeltjes nodig hebt moet het maar zeggen. Ik heb genoeg liggen.
tja , je kan er ook een aap met zeven lullen opzetten
tja , je kan er ook een aap met zeven lullen opzetten
ik vond het toch grappig , is ook iets dat ik nog niet gezien heb , net als andere nokken en afdraaien enz ....Lachen man!
@EHE,
Ik zeg gl1500, mijn kopjes zijn bewerkt en ander triggerweel.
Hij wil dan echt wel in de toeren. Als ik doorrij is de toeren begrenzer het manko.
Moet (al jaren) nog steeds de testbank op voor echt goed afstellen, zitten "veiligheidshalve" wel al grotere hoofdspoeiers in.
Ohja, een Lancia? compressort heb je toch al? Staat nu maar stof te verzamelen .
We Faxe,
Uk
PS. kale 1800 under construction......
gnehgneh.... ik weet niet hoor... vandaag toevallig wezen kijken naar een gestripte 1500; zit toch ook wel heeel erg veel zooi bij aan om alle electriek aan de gang te kunnen houden en die gigalange achterbrug....
ik weet het nog niet hoor...
Ik zal eens even kijken. Ik weet dat ik 5 of 6 complete schetsplaten met steunen heb liggen dus dat zijn 10 of 12 steuntjes. Daar zitten vast wel 2 nette tussen denk ik.nette rubbers voor de piloot steuntjes ?
Hoi Corrosie, dit is inderdaad een bericht van mezelf, dat laatste klopte dus niet, na verder testen bleek het verbruik toch iets te zijn gestegen, zoals ik overal lees klopt dit wel.Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat het verbruik op LPG gelijk was aan het verbruik op benzine... vandaar m'n aanname over de ruit...
Edit: hier heb ik het dus gelezen:
Heeft zo'n flat 6 carbs of hebben ze allemaal injectie?
@EHE,
Ik zeg gl1500, mijn kopjes zijn bewerkt en ander triggerweel.
Hij wil dan echt wel in de toeren. Als ik doorrij is de toeren begrenzer het manko.
Moet (al jaren) nog steeds de testbank op voor echt goed afstellen, zitten "veiligheidshalve" wel al grotere hoofdspoeiers in.
Ohja, een Lancia? compressort heb je toch al? Staat nu maar stof te verzamelen .
We Faxe,
Uk
PS. kale 1800 under construction......
geen probleem hoorthanks bert voor al je ervaringen!
dan klinkt het scheuren met een 1200 toch wel als muziek in de oren
op dit moment zit ik er ook wel sterk aan te denken om voor eerst maar gewoon een 1200 blok in mijn 1000 frame te lepelen. heb ik een 20 pk extra en bijna alles past dan, moet alleen mijn frame een klein beetje aanpassen de uitgaande aandrijfas van de 1200 vervangen door die van een 1000.
de gearing schijnt dan nog wel wat korter te worden, dus dat is dan een mooie aanleiding om met het achterwiel weer terug naar 17" te gaan, of juist niet... dan wordt het helemaal een ragbakkie .....