400 cc motor?

Rain

MF'er
10 okt 2004
32
0
Hoogeveen
Ik ben een beginnende motorrijder (doe eind deze maand examen) Maar ben stiekum al wel op zoek naar een motor. Ik mag direct zwaar rijden, maar nu heb ik een hele mooie 400cc motor gezien. Een Yamaha xs400 special. Nu is mij gezegt dat ik zoiets dus absoluut niet moet kopen, omdat ik er vrij snel op uitgekeken ben. Dit omdat het een 2 cilinder is?
Nu weet ik van mezelf dat ik geen harde rijder ben en wordt. Ik heb al veel motoren bekeken, maar ik kom toch elke keer weer terug bij deze. Dat ik wou toch nog eens vragen hoe andere mensen hierover denken.
 
Nu is mij gezegt dat ik zoiets dus absoluut niet moet kopen, omdat ik er vrij snel op uitgekeken ben. Dit omdat het een 2 cilinder is?


;( ;)

Dat het een twee cilinder is heeft daar niks mee te maken, gaat om die 400 cc...
Een 4 cilinder 400 cc "huilt" nog een leuke motorfiets bijelkaar. Een twin moet het meer van de inhoud hebben.

Als je dus een chopper hebt kun je best kijken naar een + 400cc als beginner. Maar van de snelweg af kun je best lol hebben met die fiets, trekkracht zul je niet krijgen.
 
De keuze van een motor is altijd heel persoonlijk.
400cc is niet "slechter" ofzo. Het rijdt alleen net even anders dan een zwaardere fiets.
Volgens mij heeft die 400cc yam genoeg pk's om mee te komen op de snelweg. Maar verwacht geen superhoge snelheden of acceleratie.
Op een dijkje of een provinciale weg kan je er echter prima mee uit de voeten.
Of je er snel op uitgekeken bent of niet hangt af van je eigen gevoel.
Mijn eerste motorfiets was een suzuki Savage. Ook een motor met een (volgens mij) onterechte slechte reputatie. Te weinig vermogen etc.
Maar het was wel mijn eerste echte zelfgekochte motorfiets en ik zal er altijd met een goed gevoel op terugkijken.
Nooit spijt van gehad.
En mocht je er nou wel op uitgekeken raken. Wat dan nog?? Gewoon weer verkopen. Verlies je vast niet zoveel geld op.
Als jij het een leuke motor vindt, moet je je niet te druk maken over wat anderen ervan vinden.

Suc6 met je keuze.
Groeten Peter
 
..............................................
Mijn eerste motorfiets was een suzuki Savage. Ook een motor met een (volgens mij) onterechte slechte reputatie. Te weinig vermogen etc.
Maar het was wel mijn eerste echte zelfgekochte motorfiets en ik zal er altijd met een goed gevoel op terugkijken.
Nooit spijt van gehad.
En mocht je er nou wel op uitgekeken raken. Wat dan nog?? Gewoon weer verkopen. Verlies je vast niet zoveel geld op.
Als jij het een leuke motor vindt, moet je je niet te druk maken over wat anderen ervan vinden.

Suc6 met je keuze.
Groeten Peter

Yep Peter23 heeft helemaal gelijk. *D
En héél toevallig weet ik er nog wel 1 te koop voor je... O-)
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/65033?highlight=savage

Maar wat je keuze ook zal zijn, veel plezier ermee! :]
 
Dit is een Yamaha XS400 UIT 1977

Yamaha-XS400-1977.jpg


Als je toch nog mocht overwegen voor een Super Sport motor zie de onderstaande link. Of als je een zxr400 lief hebben bent. Is wel grappig stukje

http://members.rott.chello.nl/w.wolters5/html/duo-test.htm (ZXR400 TEST)

Ik weet niet hoe betrouwbaar deze cijfers zijn, maar ze komen uit MOTO73 nummer 16 van 1999 (zie onderaan de pagina)
0-100 km/u: 4.4 seconde!


Stukjes uit het verhaal:
Ter vergelijking: de Kawa heeft de behaalde top van 208 km/u nog altijd 64pk's ter beschikking! Die zal bij rugwind nog lekker doorgaan naar een beduidend hogere topsnelheid
de Kawa. De ZXR400 voelt vanaf de eerste meters vertrouwd en zeker aan



SORRY voor het verneuken van het topic ;)
 
Ik ben een beginnende motorrijder (doe eind deze maand examen) Maar ben stiekum al wel op zoek naar een motor. Ik mag direct zwaar rijden, maar nu heb ik een hele mooie 400cc motor gezien. Een Yamaha xs400 special. Nu is mij gezegt dat ik zoiets dus absoluut niet moet kopen, omdat ik er vrij snel op uitgekeken ben. Dit omdat het een 2 cilinder is?
Nu weet ik van mezelf dat ik geen harde rijder ben en wordt. Ik heb al veel motoren bekeken, maar ik kom toch elke keer weer terug bij deze. Dat ik wou toch nog eens vragen hoe andere mensen hierover denken.

Hmmm ... op zich niks tegen een lichtere motor, maar een custom (vol in de wind) met maar 27pk lijkt mij ook wel een beetje krap. Maar met iets als 45pk (en wat mij betreft een meer neutrale zithouding) moet je volgens mij heel goed uit de voeten kunnen, zeker wanneer je niet heel regelmatig snelweg hoeft te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan